בשורה חיובית למילואימניקים

עכשיו זה רשמי: מילואימניקים יקבלו את תגמול המילואים מביטוח הלאומי לפי שכרם החדש ולא ממוצע של שלושה חודשים כפי שהיה עד היום.

שר הרווחה והביטחון החברתי, ח״כ מאיר כהן, הביטוח הלאומי ויו״ר ועדת העבודה והרווחה, ח״כ אפרת רייטן ובשת״פ מלא עם משרד הביטחון העבירו בשעה זו בועדה את תקנות הביטוח הלאומי לתגמולים ומילואים למשרתים במילואים בהם נקבע כי מילואימניק, ששכרו עלה בלפחות 20%, הוא יקבל את התגמול לפי השכר החדש
ולא לפי ממוצע של 3 חודשים, כפי שהיה עד היום. מלכתחילה הביטוח הלאומי והשר ביקשו את עדכון השכר החל מ-10%, אך בשל העלויות הגבוהות הוחלט לאחר משא ומתן רף של 20%.

בעקבות שינוי זה, מילואימניקים יקבלו תגמול שיפצה אותם על בסיס השכר האמיתי, ערב יציאתם לשירות. לאחר תיקון התקנות, הוחלט שמי ששירת במילואים החל מ-1/1/22 יקבל את התשלום לפני השינוי המדובר. הביטוח הלאומי ציין והדגיש בועדה, שמרגע שינוי התקנות יפעלו לפיתוח מחשובי שייקח מספר חודשים ויותאמו לכל משרתי המילואים בישראל באופן אוטומטי. יש לציין, התקנות רלוונטיות הן לשכירים והן לעצמאיים

שר הרווחה והביטחון החברתי, ח”כ מאיר כהן: ״מדובר בתיקון מתבקש, חיילי המילואים נותנים מעצמם לטובת המדינה וביטחונה. התקנות האלה יעשו צדק עם אנשי המילואים שלא פעם נפגעו כלכלית דבר שהוא מעוות ובלתי מתקבל על הדעת. אמשיך לעבוד עד הדקה ה-90 כדי לקדם עשייה לטובת הציבור וטוב לראות שיש עדיין עשייה חברתית, עם שיתוף פעולה אמיתי וכן. אני מודה למנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ויו״ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן מרום, שר הביטחון בני גנץ ולאגף כ״א בצה״ל על שיתוף הפעולה”.

מאיר שפיגלר, מנכ”ל הביטוח הלאומי: “העברנו היום תקנות שהן לא פחות מבשורה חברתית וסמל לערבות הדדית כלפי אוכלוסיית משרתי המילואים שעושים עבודת קודש במהלך עשרות שנות פעילות, והגיע הזמן לתת מענה לעוולה שפגעה בזכותם של המשרתים את ארצנו. נעשתה פה עבודה משותפת ומאומצת שכולה עטופה בשליחות ציבורית ואהבת הארץ״.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח״כ אפרת רייטן מרום: ״כבת של אלוף משנה, אשתו של סגן אלוף ואמא לחייל שעומד להתגייס אני מכירה מקרוב את ההקרבה של החיילים ומשרתי המילואים שלנו ויש בי הערכה ענקית אליהם. אני שמחה שבקשתי נענתה בדיון והתשלומים ישולמו רטרואטיקיבית מ1.1.22. אני שמחה שהצלחנו להטיב איתם ולעשות עימם צדק ותיקון מתבקש״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן