בשורה למילואימניקים: הקלה משמעותית במבחני ההסמכה בלשכת עורכי הדין

יש לנו מחויבות לסייע ולהקל על המגויסים הממתינים למבחני הלשכה

היום, יום ב׳, הונחה על שולחן הכנסת על ידי יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון – התמחות ומבחני הסמכה) (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ״ד-2023.

בימים אלו, מדינת ישראל מתמודדת עם קשיים רבים אשר עלו בעקבות מתקפת הטרור האכזרית שארעה ב-07.10.23. במסגרתה, חדרו מאות מחבלים מטעם ארגון הטרור חמאס לשטח מדינת ישראל, נרצחו למעלה מ-1400 אזרחים, נפצעו אלפים ונחטפו מעל 200 אזרחים לרצועת עזה. מאותה השבת, גויסו רבים לשירות מילואים ואלו ממלאים את תפקידם ההכרחי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל.

הליך ההסמכה של עורכי הדין בישראל הינו הליך ממושך אשר מביא עמו אתגרים רבים. בתקופה זו, רבים מאזרחי מדינת ישראל העתידים להיבחן במבחני הלשכה, נמצאים בשירות מילואים. הצעת חוק זו, נועדה להקל על משרתי המילואים את תהליך הסמכתם על ידי צמצום היקף בחינת ההסמכה בשל ״מצב חירום מיוחד בעורף״. בנוסף, מתוקף הצעת החוק יחולו שני מועדים מיוחדים בהם משרת המילואים יוכל לגשת לבחינה.

חה״כ שמחה רוטמן: ״המגויסים לתקופות ארוכות הממתינים למבחני הלשכה איבדו כבר פרק זמן ארוך ומשמעותי בדרך לסיום הבחינות וליכולת לפרנס את עצמם ואת משפחתם. זו המחויבות של כולנו לסייע להם ולהקל עליהם להשתלב במהירות האפשרית בשוק העבודה. פרק זמן ארוך שבו לא יוכלו לעבוד בשל ההמתנה למבחני הלשכה והלימודים האינטנסיביים עלול לגרום להם לאובדן של שנת עבודה שלמה״.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: pixbay

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן