news08.net/ads.txt

בשורה: מוזילים את מחירי הגבינות

סמוטריץ’: “אנחנו ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה”

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, חתם על צו המבטל את המכס החל על מוצרי גבינות שונים. ביטול המכס על גבינות צפוי להוזיל את מחיר הגבינות לצרכן הישראלי. כמו כן, ביטול המכס יגדיל את מגוון הגבינות המיובאות לישראל, כך שהצרכן הישראלי יוכל ליהנות ממבחר רחב יותר של גבינות.

הצו מבטל באופן מיידי את המכס החל כיום על גבינות רכות עם אחוז שומן העולה על 5%. על גבינות אלה מוטל כיום מכס בגובה של 13.21 ₪ לק”ג או 8.32 ₪ לק”ג כאשר מדובר בגבינות מחלב צאן, ומכס בגובה של 8.04 ₪ לק”ג או 8.32 ₪ לק”ג כאשר מדובר בגבינות שאינן מחלב צאן. המכס על גבינות אלו יבוטל בשתי פעימות, כאשר חצי מהמכס יבוטל מיד עם כניסת הצו לתוקף והחצי השני ב-1 בינואר 2024.

בנוסף יבוטל המכס החל על גבינת מוצרלה טרייה רכה, לגביה חל כיום מכס בגובה של 8.04 ₪ לק”ג. המכס החל כיום על יתר סוגי גבינת מוצרלה, בגובה של 8.32 ₪ לק”ג, יבוטל בהדרגה כשהמכס על אריזות במשקל של עד חצי ק”ג יבוטל מיד עם כניסת הצו לתוקף והמכס על אריזות של מעל לחצי ק”ג יופחת בחמש פעימות שנתיות שוות של 20%, כך שהחל משנה החמישית שלאחר פרסום הצו יחול פטור ממכס על הגבינות הללו.

כמו כן יבוטלו המכסים על גבינת חלומי, לגביה חל כיום מכס בגובה של 8.32 ₪ לק”ג, ועל גבינת ג’מיד, לגביה חל כיום מכס בגובה של 4.10 ₪  לק”ג. הצו מקודם בתיאום עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

שר האוצר ח״כ בצלאל סמוטריץ’: “אנחנו ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה. אזרחי ישראל, אנחנו במאבק הזה ביחד ובעזרת ה׳ אנחנו ננצח אותו. אזרחי ישראל נאנקים תחת הנטל והצעדים הראשונים שלנו כוללים בלימה של העליות במחירים וכעת צעדים של פתיחת השוק לייבוא ותחרות. תהיה תחרות תהיה הוזלה. זו המדיניות שאני מביא למשרד האוצר וזו רק ההתחלה”.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן