news08.net/ads.txt

בשעה זו: בג”ץ דן באפשרות שנתניהו ירכיב ממשלה

11 שופטי בית המשפט העליון התכנסו היום (א’) לדיון בעתירות נגד העברת המנדט להרכבת הממשלה לבנימין נתניהו, שנגדו הוגש כתב אישום, וכן בהסכם הקואליציוני שנחתם בין כחול לבן לליכוד.

10:16 – ראש מחלקת הבג”צים: “הנשיא לא צריך לשקול את העובדה שהוגש כתב אישום נגד נתניהו”

ראשון המגיבים הוא ראש מחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, עו”ד ענר הלמן: “לשיטתנו עולה ספק אם לנשיא יש שיקול דעת לא לקבל את המלצת הכנסת… העובדה שנגד נתניהו הוגש כתב אישום, לא הנשיא הוא זה שבסמכותו לשקול את השיקול הזה”.

10:11 – חיות דחתה בקשה להצטרפות של גורמים נוספים לדיון

בתחילת הדיון פנה אחד הנוכחים לנשיאה חיות וביקש להתייחס גם הוא לנושא הנידון, בטענה שביקשו להצטרף לדיון. חיות ענתה לו כי “בעניין הזה נסתפק בטיעונים הכתובים”.

10:04 – השופטים נכנסו והחל הדיון

11 שופטי בג”ץ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, נכנסו לאולם בית המשפט והדיון החל. “נוכח הסוגיות העקרוניות שעומדות לדיון אנחנו מקיימים אותו בהיקף נרחב של 11 שופטים”, אמרה חיות בפתח הדיון. “פיצלנו את הדיון כך שהיום יישמעו טיעונים על הטלת הרכבת הממשלה על חבר כנסת עם כתב אישום”.

הדיון עוסק בטענות של הצדדים בנוגע לכהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום, ומחר יישמעו הטענות בעד ונגד ההסכם הקואליציוני. ההחלטות בעתירות ציבוריות בעלות חשיבות כמו זו מתקבלות לרוב רק אחרי כמה שבועות, אבל לאור לוח הזמנים הפוליטי הדוחק, סביר להניח שההחלטה תתקבל בתוך זמן קצר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן