גדרה: 32 גנים יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים

המשרד להגנת הסביבה העביר 113,312 שקלים לגדרה עבור רכישת מדיחי כלים ב-32 גני ילדים וביצוע הסברה ברשות המקומית.

עד היום, היקף הסיוע של המשרד להגנת הסביבה עבור נושא זה מסתכם ב-17.3 מיליון שקל ל-125 רשויות מקומיות. בקשותיהן של רשויות נוספות נמצאות בבדיקת המשרד בימים אלה, וככל שתימצא עמידה בתנאי הסף של הקול הקורא, גם הן יאושרו ויתוקצבו בהקדם. סך התקציב המאושר במסגרת התמיכה הוא עד 45 מיליון שקל. הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים תחל בקרוב בכ-5,300 גני ילדים, המהווים כ-26% מגני הילדים בישראל. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות 5 כלים חד פעמיים כל אחד, בממוצע, יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של מעל 100 מיליון פריטי כלים חד פעמיים בממוצע, בכל שנה.

במסגרת התמיכה, המשרד להגנת הסביבה מייצר מנגנון תקציבי שיאפשר לרשויות, שיוותר להן תקציב לכך, לרכוש כלים רב פעמיים איכותיים יותר ממה שתוכנן מראש, לרכוש כפות הגשה ואף קערות למרכז השולחן ובכך לחסוך עוד ועוד פסולת פלסטיק מיותרת. בנוסף, המהלך צפוי לקדם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו. הכנסת המדיחים לגני הילדים מצטרפת לשורת צעדים שמקדם המשרד להגנת הסביבה על מנת לגמול את הציבור הישראלי מכלים חד פעמיים.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: “המהלך להוצאת הכלים החד-פעמיים מגני הילדים הוא חלק מהתוכנית שמוביל המשרד להגנת הסביבה לגמילה משימוש בכלים חד פעמיים ולהפחתת פסולת פלסטיק, ומתווסף לתוכנית שלנו עם מערכת החינוך שמתחילה כבר בגיל הגן, שמטרתה להפוך את כל מערכת החינוך מגיל הגן למקום שגם מחנך וגם פועל באופן מקיים. להכנסת המדיחים לגנים השלכות בריאותיות, סביבתיות, כלכליות וחינוכיות, והיא צפויה להביא להפחתה משמעותית בשימוש בכלים חד-פעמיים בישראל. שינוי ההרגלים בגני הילדים ישפיע לטובה על כל בית ובית”

המשרד להגנת הסביבה יצא באחרונה בקמפיין הסברה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים. הקמפיין עלה באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ), פועל בטלוויזיה, ברדיו, במדיה החברתית ובדיגיטל, וכן באמצעות תוכן ייחודי לחברה הערבית ולחברה החרדית, כולל בשילוט חוצות. מטרת הקמפיין היא להגביר את השימוש בכלים רב פעמיים ולקדם ירידה בצריכת הכלים החד פעמיים, לנוכח הנזקים לסביבה הנגרמים משימוש בהם. זהו צעד נוסף אחרי היוזמה של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר בנובמבר 2021 להטיל מס על ייצור ויבוא של כלים חד פעמיים, כדי להפחית את צריכתם. המשרד להגנת הסביבה פועל על מנת שהרשויות המקומיות וספקי המזון ישלימו את מהלך הפסקת השימוש בכלים החד- פעמיים גם בכלים להובלת המזון למוסדות החינוך.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן