news08.net/ads.txt

גובה הקנס לבעלי וילה באילת: 120 אלף שקלים! – וזו הסיבה..

בית משפט השלום באילת דן בתביעה שהגישה העירייה באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה והרשיע את שני בעלי הווילה והמפעילה בפועל בקנס בסך 120 אלף ₪ (40,000 ₪ כל אחד) או מאסר למשך 90 יום תחתיו וחתמו על התחייבות על סך 80,000 ₪ למשך שנתיים שלא יבצעו עבירה דומה.

בתביעה שהגישה העירייה הואשמו כאמור בעלי הווילה בעבירה של שימוש אסור במקרקעין, עבירה לפי הסעיפים 145 (א’), 423 (ה’,ו’) לחוק התכנון והבניה, התשכ”ה – 1956 ובאישום שני, ביצוע עבודות הטעונות היתר במקרקעין, ללא היתר, עבירה לפי סעיף 243 (ב’) לחוק. על פי הנטען בכתב האישום שימש הנכס לאירוח מלונאי יומי או קצר מועד, כאשר מדובר בשימוש חורג ללא היתר. בנוסף התבצעה הרחבה של הנכס בקומת הכניסה כאמור ללא היתר. בגזר הדין הרשיעה כבוד השופטת ליאורה אדלשטיין את הנאשמים, שניים מהם בעלי הזכויות במקרקעין והאחראים לשימוש בהם והנאשמת השלישית מי שהשכירה בפועל את הנכס למטרות האמורות לעיל. כל אחד מהם נקנס בסך 40,000 ₪ וביחד ב – 120,000 ₪ ובהתחייבות כספית על סך 80,000 ₪ שלא לבצע עבירה דומה.

בתביעה נוספת שהגישה העירייה בגין שימוש אסור במקרקעין, הגיש הנתבע ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד צו הפסקה שיפוטי שגזר כנגדו בית משפט השלום. בהחלטתו קבע כבוד השופט אלון אינפלד, כי בגין עבירה על סעיף 236 לחוק תכנון ובנייה וכל עוד הוצגו ראיות לכאורה לשימוש אסור, לא חייב בית המשפט לקבל תגובה כלשהי בטרם מתן הצו. עוד קבע השופט, כי צו הפסקת שימוש יכול להינתן במעמד צד אחד בשונה מצו הריסה. כנגד הטענה של מגישי הערעור לפיה השכרת דירות לפרקי זמן של ימים ספורים, למטרות נופש, אינה שימוש אסור, קבע השופט כי סיכויי הטענה אינם כאלה שיש בהם כדי להצדיק הימנעות ממתן צו שיפוטי ביחס לפעילות שהיא לכאורה אסורה. בסיכומו של עניין דחה בית המשפט את הערעור.

כידוע בהתאם להנחיית ראש העירייה אלי לנקרי מתבצעת אכיפה בלתי מתפשרת כנגד וילות עסקיות. במסגרת זו מתבצעים ביקורים יזומים של השיטור העירוני הכולל שוטר ופקח עירייה בווילות אשר יש בהם חשד לביצוע שימוש אסור למלונאות. במקרה של עבירות רעש ניתנים כמובן קנסות ופעולות אכיפה וחקירה לרבות הגשת כתב אישום פלילי בגין שימוש אסור והוצאת צווים שיפוטיים לאיסור שימוש בווילות. עוד ראוי לציין, כי בכל ביקור של השיטור העירוני בווילה עסקית המשמשת לשימוש מלונאי, מועבר במקביל דיווח לשלטונות המס ולמינהל ההנדסה בעירייה לצורך הכנת תיק חקירה והעברתו לתובע בהתאם. פעולות האכיפה הינן בגין שימוש אסור ושימושים חורגים בהתאם לחוק התכנון והבניה ויכולים להגיע לכדי ניתוק תשתיות חשמל ומים במקרים שבהם נעשה במקרקעין שימוש אסור.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אני
אני
1 year ago

איזו מכה לבעלי הוילות. רק שתדעו שבגלל המחירים הגבוהיים והחזיריים של בתי המלון, משפחות או קבוצת חייברים שוכרת וילה וזה מאד משתלם וכדאי, ז”א שגם הציבור שאין לו כסף למלון, אכל אותה.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אני
אני
1 year ago

איזו מכה לבעלי הוילות. רק שתדעו שבגלל המחירים הגבוהיים והחזיריים של בתי המלון, משפחות או קבוצת חייברים שוכרת וילה וזה מאד משתלם וכדאי, ז”א שגם הציבור שאין לו כסף למלון, אכל אותה.

דילוג לתוכן