news08.net/ads.txt

גילי כהן ומשפחת בייסברג נכנסים לתחום המחקר ומקימה את מיזם Neomanix העוסק בממשק שבין הבינה האנושית לזו המלאכותית

Neomanix יתמקד בחקר ולמידה אודות המפגש בין שני העולמות הללו – הבינה האנושית והמלאכותית, החורג הרבה מעבר לשיח הקיים, ויתמקד בנוחות ממשק, חווית משתמש, צרכנות טכנולוגית וכן במפגש דיגיטלי חד ממדי, בין האדם למכונה.

גילי כהן, המייסד והבעלים של קבוצת BRAIN HUB נכנס לעולם המחקר והקים את מיזם Neomanix המשלב בין עולם האקדמיה, המחקר והפרסום. המיזם מאגד ארבע חוקרים ישראלים מובילים, שניים מהם מתחום הרובוטיקה ושניים מתחום הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, אשר יחדיו חוקרים את הממשק שבין הבינה האנושית לזו המלאכותית, את המפגש בין שני העולמות הללו, החורג הרבה מעבר לשיח הקיים ומתמקד בנוחות ממשק, בחוויית משתמש, בצרכנות טכנולוגית ובמפגש דיגיטלי חד ממדי בין האדם למכונה.

את תחום הרובוטיקה מובילים ד”ר גורן גורדון, מנהל מעבדת הסקרנות באוניברסיטת תל אביב ואחד המומחים המובילים בישראל לרובוטיקה ועמו ד”ר מיכל גורדון, בעלת דוקטורט במדעי המחשב, העוסקת בשפות תכנות ומרצה בכירה בתחום. את תחום הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה מובילים ד”ר ירון יבלברג, המתמחה באנתרופולוגיה ועמו שותפו לדרך ולמכון המחקר היישומי ‘דו-עת’, הסוציולוג יועץ הקהילות, יניב קוממי.

לצידם פועלת סוכנות הייעוץ והדיגיטל BRAIN HUB, המחברת בין התובנות והצרכים של החברות המסחריות, אשר ירצו לדעת יותר על המרחב החדש שנוצר בין שני העולמות ואשר תוביל את הפן העסקי והדיגיטלי של המיזם.

לדברי כהן, בעשור הקרוב כולם יעסקו בבינה המלאכותית אבל כמעט ואף אחד לא עוסק בממשק שבין הבינה המלאכותית לזו האנושית. “בהיבט הזה אנחנו פורצי דרך” אומר כהן.

לדברי ד”ר יבלברג, זה מאות בשנים האנושות חוקרת את נפש האדם, את מערכות היחסים שלו עם האחר ואת הקשרים המתהווים בין משפחות, קבוצות, תרבויות, שבטים ועמים. “מיליוני מחקרים ומאמרים נכתבו בתחומי הפסיכולוגיה, האנתרופולוגיה והסוציולוגיה וחוקרים רבים עסקו בהשפעה של הטכנולוגיה על האדם הפרטי ועל החברה אך העידן הרובוטי והתעצמות יכולותיה של הבינה המלאכותית מציבים אתגרים חדשים ושאלות מהותיות בתחומי המוסר, החברה, נפש האדם והסתגלות לעולם החדש” אומר ד”ר יבלברג.

כהן: “החזון של Neomanix הוא להוביל את התחום המחקרי והיישומי בממשק שבין הבינה האנושית לזו המלאכותית. זהו מפגש בעולם חדש, המחבר בין שני סוגי ישויות. בשיחות פנימיות, במפגשי ה-BRAIN שלנו, הקבוצה מכנה את שתי הישויות שנפגשות homorobotics ו- homosapiens. הממשק בין העולמות יצור את המרחב העתידי של האדם החדש, אותו אנו מכנים כאמור Neomanix”.

לדברי ד”ר יבלברג, המפגש ייצור, ללא ספק, הזדמנויות אדירות לאנושות, אך הוא גם יביא עימו חששות, פחדים וקשיי הסתגלות נפשיים וחברתיים. “המחקר הראשון שלנו יוצא לדרך ממש בימים אלו והוא יעסוק בחקר ההתמודדות של ילדים עם רובוט-מסייע בגן הילדים. מדובר ברובוט אשר עתיד לספק הגנה ולתת מענה לסכנות רבות. אך האם המפגש הזה יהיה טבעי לילדים? האם רובוט מסוגל ליצור תחושת אמפתיה וחיבור עם ילד? האם הרובוט צריך להיות בדמות אדם או בדמות רובוט טיפוסי? ואולי הוא בכלל צריך לא להיראות, אלא רק לשמור מרחוק? אלו רק חלק מהשאלות עליהן ננסה לענות במחקר שלנו. אין לי ספק שיהיה מעניין”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן