news08.net/ads.txt

גן יבנה: בית המשפט דחה את תביעתו של מוטי יוסף כנגד ראש המועצה וחייב אותו בתשלום הוצאות

פסק הדין ניתן בבית המשפט ברחובות, ובו דחתה כבוד השופטת אדנקו סבחת – חיימוביץ’ את תביעתו של עו”ד מוטי יוסף כנגד המועצה המקומית גן יבנה והעומד בראשה דרור אהרון ואף חייבה את מוטי יוסף בתשלום הוצאות משפט למועצה בסך 1,500 שקלים.

יוסף הגיש תביעה כספית שעניינה הפרת חוק איסור לשון הרע, כנגד מכתבים שנשלחו אליו ואל חברי מועצה נוספים על ידי ראש המועצה במסגרת תפקידו. טרם כינוסה של ישיבת המועצה הראשונה, החגיגית, פרסם יוסף בדף הפייסבוק שלו הודעה על כך שהוא מתעתד לשדר את המועצה בלייב בדף הפייסבוק שלו. בעקבות הפרסום שלח ראש המועצה מכתב לכלל חברי המועצה ובו הבהיר את כללי ההתנהגות המצופים מאנשי הציבור במהלך ישיבות המועצה כולל חוות דעת משפטית בנושא. על מכתב זה תבע יוסף את ראש המועצה בתביעת לשון הרע.

בית המשפט קיבל את עמדת המועצה כי עומדת לרשותו של ראש המועצה חסינות בהתאם לסעיף 7ג (א) והמועצה צורפה כנתבעת. יוסף דרש פיצוי בסך 20,000 שקלים אך כל טענותיו נדחו על ידי בית המשפט. בפסק הדין נכתב בין היתר כי “לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהן ושמעתי את טיעוני הצדדים, אני מקבלת את עמדת הנתבעת כי הביטויים שנאמרו על ידי ראש המועצה אינם מהווים לשון הרע כהגדרתם בחוק, ועל כן דין התביעה להידחות. לאחר שבחנתי את הפרסומים מושא כתב התביעה, לא שוכנעתי שהאמירות מייחסות לתובע תכונות אופי שליליות, שיש בהן כדי להשפילו או לבזותו אלא ביקורת וקריאה לסדר ביחס לאופן ניהול ישיבות המועצה”.

עוד צוין בפסק הדין כי: “משכך מקובלת עלי עמדת הנתבעת, כי הדברים של ראש המועצה נאמרו על פי ייעוץ משפטי שניתן לו, לפיו שידור בפייסבוק כפי שביקש התובע לעשות טעון אישורו ובהעדרו, השידור הוא בניגוד לדין, ובשים לב לכך שמדובר בישיבה חגיגית, הדבר יפגע בחגיגיות הישיבה והמעשה הוא ניסיון לעורר פרובוקציה בישיבה החגיגית….בנסיבות אלה, מדובר בביקורת החוסה תחת ביקורת לגיטימית בין נבחרי ציבור ואינה עולה לכדי לשון הרע”.

בהמשך דבריה קבעה כבוד השופטת כי: “הביקורת על נבחר ציבור היא לעתים קשה ועשויה לחצות את הגבול הפלילי או לגבש את עוולת לשון הרע. יחד עם זאת, לא כל דבר ביקורת יהווה לשון הרע וברור שמי שנכנס לזירה הציבורית נתון לביקורת על מעשיו ועמדותיו…”.

ראש המועצה, דרור אהרון היה שבע רצון מן הפסיקה. “אני מברך על פסק הדין” אמר לחדשות אפס שמונה. “אנשי ציבור צריכים לדעת שהם חשופים לביקורת שיכולה לעתים להיות קשה ונוקבת, אך לא כל דבר ביקורת הוא לשון הרע ומהווה עילה לתביעה. אנחנו רואים בשנה האחרונה מגמה שלילית של שימוש הולך וגובר בתביעות לשון הרע בגן יבנה, לטעמי מדובר בפגיעה גסה בחופש הביטוי ובדמוקרטיה, בניסיון להשתיק ולסתום פיות. תביעות השתקה מהוות איום על כלל התושבים שבפעם הבאה יצטרכו לחשוב פעמיים אם להביע את דעתם או לא מחשש לתביעה כנגדם, זה לא מתאים, בטח לא ביישוב קהילתי כמו גן יבנה שהתושבים בו מכירים אחד את השני, אנחנו חייבים לעקור את התופעה הזו מן השורש”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן