גן יבנה: תלמידי בן גוריון ציינו את יום השואה הבינלאומי

ברחבי העולם צוין יום השואה הבינלאומי ובבית הספר בן גוריון החליטו שלא לפסוח על המאורע וקיימו פעילות ענפה סביב ספרה של שלומית הרטמייר – “תיאטרון הילדים”.

תלמידי שכבת כיתות ה’-ו’ האזינו לספרנית בית הספר, רינת פרץ, אשר קראה באוזניהם את סיפורו המרגש של לאון, ניצול שואה ואביה של הסופרת. “תיאטרון הילדים” מבוסס על סיפור אמיתי, אשר מנציח את עדותו של לאון הרטמייר, אשר הקים יחד עם אחותו בטקה וחברים נוספים בני גילם, תיאטרון בובות. לליאון ולחבריו היתה ילדות מאושרת בפולין, אשר נגדעה בסערה, ערב מלחמת העולם השנייה.הם הצליחו להציג הצגה אחת לפני פרוץ המלחמה באחד בספטמבר. הספר מגולל מוטיבים מהמסורת של יהדות פולין, הווי חייהם בעיירה, את רגעי השמחה הפשוטים לצד הכאב שבהתמודדותם עם גילויי אנטישמיות, גזענות ובריונות.

רותם ואופק, תלמידי כיתה ה’4 מספרים: “הסיפור היה מרגש מאוד. היה לנו עצוב לשמוע איך הילדים הגרמנים הציקו ליהודים, יידו לעברם אבנים ופגעו בגולי, הכלב שלהם. רינת הספרנית ביקשה מאיתנו לכתוב מכתב אופטימי ומלא תקווה ללאון ובטקה, ולספר מה צפוי להם בסיום המלחמה. אנחנו התמקדנו בהקמת המדינה שלנו והישגיה הנאים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן