דובר צה”ל מתייחס למצבם של בני משפחת ביבס אשר בשבי

להלן הצהרת דובר צה”ל המלאה מהערב: “לא ננוח עד שנשיב אלינו את כל החטופות והחטופים”

הערב, החטופות והחטופים ששבו אלינו יושבים לראשונה עם משפחותיהם. כמה טוב שבאתם הביתה. אנחנו לא ננוח עד שנשיב אלינו את כל החטופות והחטופים כולם. צה”ל חידש הבוקר את הלחימה ברצועת עזה וערוך לשלבים הבאים של המלחמה. חמאס הפר את ההפוגה בכך שלא מימש את המתווה לשחרור החטופות והחטופים, בנוסף ירה רקטות לשטח מדינת ישראל. חמאס עדיין מחזיק באכזריות 136 חטופות וחטופים, בהם שבעה עשר נשים וילדים שנחטפו מבתיהם באופן חסר רחמים.

אנחנו נמשיך לעשות הכול. הכול כדי להחזיר את החטופות והחטופים בכל דרך. אנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים מודיעינים ומבצעיים רבים כדי להביא מידע על מצבם של החטופים. בימים האחרונים צה”ל יחד עם משטרת ישרל בישרו למשפחות של החטופים: אליהו מרגלית, מיה גורן, רונן אנגל ואריה זלמנוביץ’ על מותם. זאת לאחר שוועדת מומחים של משרד הבריאות יחד עם המכון לרפואה משפטית, הרב הראשי לישראל ומשרד הדתות, קבע את מותם בעקבות ממצאים שנאספו ומידע מודיעיני מבוסס.

במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי עם מודיעין מדויק שלו יחד עם צה”ל, הבאנו את גופתו של החטוף אופיר צרפתי ז”ל לקבורה בישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות בשעות הקשות שלהן וממשיכים ללוות אותן.

בשעות הבוקר תקפנו למעלה מ-200 מטרות בתקיפה מדויקת, מבוססת מודיעין איכותי מהאוויר, מהיבשה ומהים, ברצועת עזה לאורכה ולרוחבה – בח’אן יונס, רפיח, ג’באליה, בית חנון ועוד. תקפנו והשמדנו מטרות חמאס, מחבלי חמאס שנמצאו בתוך מפקדות טרור, איזורים ממולכדים, במטענים, מנהרות טרור, עמדות שיגור ורקטות.

תושבי עזה, יחיא סינוואר בחר להפר את המתווה, הוא בחר, הוא אשם – הוא אחראי. הוא ידע מה יהיוו ההשלכות לכך, ובחר בהן. הלחימה שלנו בחמאס-דעא”ש היא בכל רצועת עזה. באוויר, בים, וגם בפעולה הקרקעית אנחנו פועלים על פי הדין הבין-לאומי. אנחנו פרסמנו מפה מפורטת אשר כוללת חלוקת איזורים שתאפשר לתושבי עזה להתרחק מאיזורי הלחימה למקום בטוח ותמנע מחמאס להשתמש בהם כמגן אנושי. מי שייתן מחסה לחמאס – מסכן את עצמו.

כל מערכי צה”ל ניצלו את ימי ההפוגה על מנת לחזק את המוכנות, רעננו את הכוחות, העמקנו בתוכניות התקיפה, והתכוננו היטב להמשך הלחימה. המטרות שהוגדרו לנו ברורות, ואנחנו נמשיך לפעול לפירות חמאס, וליצירת תנאים נוספים להשבת כלל החטופים והחטופות.

בצפון, בשעה האחרונה תקפו מטוסי קרב ומסוקים, מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה.חיסלנו חוליית מחבלים שפעלה בשטח לבנוןן בסמוך למרחב זרעית, וירתה רקטות משטח לבנון לשטח ישראל.

הרמטכ”ל קיים היום הערכת מצב יחד עם פורום המטה הכללי לאור חידוש הלחימה, ומעבר לשלב הבא של המלחמה. עורף, החלטנו הבוקר בהתאם להערכת המצב, על שינוי מדיניות ההתגוננות והחמרת ההנחיות בחלק מאיזורי הארץ. אסור לנו, לכולנו להיכנס לשאננות. מערך ההגנה האווירית עושה עבודה מצויינת אבל ההגנה אינה הרמטית. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף – הן הנחיות מצילות חיים.

גם בשעה זאת, משרתי צה”ל בסדיר ובמילואים, דרוכים וערוכים בכל הגזרות – בחזית ובעורף, נחושים להמשיך ולהילחם.

שאלה: מה אתם יכולים להגיד על בני משפחת ביבס שעדיין לא חזרו, ואשמח להתייחסות לתקיפה בתימן אתמול, שיוחסה בדיווחים שונים לישראל?

בני משפחת ביבס הוא אירוע שאנחנו עוקבים אחריו מודיעינית ומבצעית מתחילת הלחימה. לצערי אתמול יצא סרטון קשה של ירדן ביבס, מצד אחד זה אות חיים, ומצד שני, זה שימוש בטרור מניפולטיבי שעושה אותו חמאס באופן אכזרי. אנחנו עמדנו היום, ובכל יום מהימים של המתווה, לדרוש ולהשיב את הנשים והילדים, כפי שסוכם במתווה של מדינות נוספות – מצריים וקטאר היו מחוייבות אליו. חמאס בחר להפר את המתווה הזה. בתוך המתווה הזה, גם משפחת ביבס הייתה אמורה, האמא והילדים לחזור חזרה ולשוב לארץ, חמאס בחר שלא לעשות את זה, צריך לדעת את זה. אנחנו נמשיך ונעדכן את הציבור ואת המשפחה, בכל פרט מידע מודיעיני. המידע שחמאס מפרסם עדיין אינו מאומת אצלנו, ולכן אנחנו לא מתייחסים לנושא הזה מעבר למה שאמרתי.

לגבי הסוגיות האזוריות ציינת את תימן. האירוע של תימן, האירוע של החותים מעסיק את האזור כולו. לא רק את מדינת ישראל, את ארצות הברית ומדינות נוספות ערביות באיזור הזה. לגבי תקיפות כאלה ואחרות, אני יכול להתייחס למה שקשור לצה”ל, ולכן אני אתייחס רק לעניין הזה, ואני לא מתייחס למה שצה”ל לא עשה, לכן התקיפות האזוריות ופעולות אזוריות, יש פה עוד שחקנים אזוריים, וטוב שמסתכלים על האזור הזה ורואים את האינטרסים בצורה מלאה. אנחנו מתואמים על כך עם ארצות הברית ומדינות נוספות באיזור הזה, ויש פה איומים שאינם מאיימים רק על מדינת ישראל.

תודה רבה, ערב טוב ושבת שלום.

◼️ שתפו – רוצים להצטרף לעדכונים של חדשות אפס שמונה בווטסאפ? לחצו כאן

■ לעדכונים ישירים בטלגרם: לחצו כאן

■ פייסבוק לחצו כאן

■ אינסטגרם לחצו כאן

■ טוויטר לחצו כאן

■ יוטיוב לחצו כאן 

לפי יישובים »

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קרית עקרון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות בווטסאפ לחצו כאן

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

לפי קטגוריות »

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בעלי חיים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אוכל: מתכונים, קולינריה, מסעדות  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – לייף סטייל-טיפוח, אופנה, עיצוב לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – צרכנות: מה חדש על המדף? מה יורד מהמדף? לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תיירות, תרבות ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – רכילות, בידור וברנז’ה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כל התחזיות (מזג אוויר / אסטרולוגיה וכו’) לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נדל”ן, כלכלה ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום לחצו כאן

צילום: רשתות ערביות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן