news08.net/ads.txt

דו”ח משרד הבריאות: ביה”ח קפלן ממוקם באחד מהמקומות הטובים במדינת ישראל בתחום מניעת הזיהומים

תמונת המרכז הרפואי קפלן

דו”ח שנתי של היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות שהתפרסם בימים האחרונים ומסכם זיהומים נרכשים משמעותיים בבתי החולים בישראל, מצא כי ביה”ח קפלן מקבוצת כללית הנו בין בתי החולים המובילים בתחום מניעת הזיהומים. הדו”ח המפורט מסתמך על נתונים מספריים שמעבירים כלל בתי החולים באופן שוטף על הימצאותם של חיידקים עמידים לסוגים רבים של אנטיביוטיקה.

ד”ר פנינה צ’ובוטרו, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בביה”ח, וגב’ מלי עובד, מרכזת תחום מניעת זיהומים, מסבירות כי שיעור הזיהומים הנרכשים הנמוך הוא ביטוי לפעילות נרחבת של מניעת זיהומים בכלל מחלקות בית החולים. “בשנים האחרונות הופעלה תכנית מקיפה בביה”ח קפלן להפחתת שיעור הזיהומים הנרכשים, שכללה חינוך והדרכה בקרב הצוותים, תצפיות על תהליכי עבודה, מעקב פעיל אחר זיהומים, שיפור תהליכי ניקוי וחיטוי סביבתי והקמת צוות ייעודי שעבר הכשרה לתהליכי ניקוי וחיטוי חדרי מטופלים”. לצוות זה חלק משמעותי בהפחתת שיעור הזיהומים שנרכשו בבית החולים.

פרופ’ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בביה”ח, מוסיף כי כל נתון מספרי, גם אם הוא נמוך, מצריך המשך עמידה עיקשת בהנחיות של כל הצוותים הרפואיים בשילוב כוחות עם היחידה למניעת זיהומים בביה”ח. “השיפור במספר החולים עם חיידקים עמידים תלוי גם בשיפור התשתיות ומתקני האשפוז ובמידת צפיפות החולים במחלקות”.

ד”ר שרית אבישי אלינר, מנהלת המרכז הרפואי קפלן-הרצפלד, אמרה כי היא גאה בצוותים הרפואיים בבית החולים המקיימים שגרת יום מוקפדת מאוד בנושא מניעת זיהומים, כולל איתור וגילוי מוקדם של נשאי חיידקים אלו, בקרות שוטפות על היגיינת ידיים וניקיון סביבתי. “כל זאת, באופן שיטתי ומדוקדק הכולל תגבור הכוחות במידת הצורך על מנת להוריד עוד את מספרי הנדבקים בחיידקים עמידים. מדובר בעבודה קשה וסיזיפית סביב השעון בכל ימות השבוע”. בית החולים ימשיך לפעול להפחתת זיהומים נרכשים ושמירת בטיחות המטופל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן