news08.net/ads.txt

דיון מכריע בקבינט הקורונה: “תוכנית הרמזור” של גמזו והאפשרות של סגר בחגים

קבינט הקורונה יתבקש לאשר בפעם השלישית את “מודל הרמזור”, שלפיו אמורה המדינה להתנהל החל מ-1 בספטמבר. גמזו ממליץ כי הלימודים בערים האדומות לא יחלו בתאריך זה, אך שר החינוך מתנגד לכך בתוקף. שרי הקבינט ידונו באפשרות של הגבלות משמעותיות בחגים, אך ההכרעה תתקבל ככל הנראה לקראת ראש השנה

 

קבינט הקורונה יתבקש לאשר היום (ראשון) בפעם השלישית את “מודל הרמזור”, שלפיו אמורה המדינה להתנהל החל מ-1 בספטמבר. פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, ממליץ כי הלימודים בערים האדומות לא יחלו בתאריך זה. נושא הטלת מגבלות בנוסח סגר בחגים לא צפוי לעלות מצד גמזו או משרד הבריאות, אך ייתכן שכמו בדיונים קודמים אפשרות זו תועלה על ידי המל”ל.

הוויכוח המרכזי שצפוי בישיבה הוא דרישת גמזו לא לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. שר החינוך יואב גלנט מתנגד לכך בתוקף. הצדדים דנים על פשרה לפיה הכיתות הנמוכות בלבד יפעלו, ואילו חטיבות הביניים והתיכונים באותם יישובים יישארו סגורים, אולי עד אחרי החגים. קבינט ידונו גם במתווה של גמזו “מבלימה לשליטה”, שמהווה חלופה לסגר חגי תשרי. שרי הקבינט ידונו באפשרות של הגבלות משמעותיות בחגים. התוכנית של גמזו כוללת מודל שבו המסעדות והמסחר יפעלו רק בימים ספציפיים, וכן קביעת איסור יציאה מעבר ל-500 מטר בכל חלקי הארץ רק בראש השנה וביום הכיפורים. אך גם ראש הממשלה נתניהו וגם גמזו מעוניינים לדחות את ההכרעה בעוד כעשרה ימים, כדי לקבלה רק בהתבסס על נתוני התחלואה המעודכנים.

יו”ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן הודיע כי יפעל בקבינט הקורונה למנוע הטלת סגר בחגים, ואף הזהיר כי יהדות התורה לא תוכל להמשיך להיות בממשלה שתטיל סגר בחגים. כמו”כ הבהיר כי סוכם בינו לבין שר הפנים הרב אריה דרעי, שכחברי קבינט הקורונה ידרשו שוב ויעמדו על כך שהנחיות הקורונה יהיו בשוויוניות ובשקיפות, ללא איפה ואיפה בין מגזרים ואוכלוסיות כדי להחזיר את אמון הציבור במערכת.

השר ליצמן הדגיש כי בעיניו המשימה המרכזית בהורדת התחלואה בקורונה וקטיעת ההדבקות היא בהחזרת אמון הציבור שנהרס בעקבות הנחיות לא שקופות וחד צדדיות שננקטו. הוא תקף את התנהלות פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו ואמר: “צריך שיהיה ברור, יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה. אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות. אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא ביום כיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם, חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ולא ניתן שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים וסיכמנו על כך”.

השר המשיך ואמר לגבי מניעת הנסיעה לאומן, וביקר התנהלות הפרופ’ גמזו בסוגיה. “אתם יודעים מה הוא כתב לנשיא אוקראינה? שהוא מציע לו להיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר ויביאו תחלואה. איך אפשר לומר כך על יהודים בפני מנהיג מדינה אחרת? וכי קיבל רשות לכך? הוא מחליף את ראש הממשלה, שר הבריאות? זה מתוקף תפקידו? לכן קראתי שיפטרו אותו. הוא פרויקטור של מדינת ישראל ולא של אוקראינה.

שר הבינוי והשיכון התרעם על מדיניות איפה ואיפה שננקטת בנושא זה, למרות הבטחות חוזרות ונשנות שהדברים ייפסקו. “לא יכול להיות שעל בתי הכנסת ההגבלה היא 20 איש ובהפגנות הקבועות בבלפור מאשרים גם 20 אלף איש וגם הסירו את המגבלות על מרכזי התרבות. שיעשו שוויון לכולם. לצערי ההפגנות ההמוניות הרסו את ההסברה בציבור ופגעו באמון הציבור”.

ליצמן הוסיף: “אם אכן יש צורך בהגבלה ל20 איש אז גם בבלפור ההגבלה הזו תקפה. אני לא נגד הפגנות, זה חלק מכללי הדמוקרטיה. אבל מה שכן מפריע לי הוא שאין שוויון. לא שמעתי שגמזו שיגר מכתב לשופטי בית המשפט העליון שבבלפור לא שומרים על עטיית מסכות ולא נשמרים במרחק שתי מטר, אז אני דורש שיהיה שוויון. רק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של העם כדי לעצור את התחלואה”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן