news08.net/ads.txt

דרך אורגיל | גל-עד לזיכרו של אורגיל מואטי, הונח ברחוב פרשני, במעמד ראש העיר

גילעד לזכרו של אורגיל מואטי

בהשתתפות מאות חברים ובני משפחה, ובמעמד ראש העיר רחמים מלול, ממלא מקומו זהר בלום, מנכ”ל העירייה דורון מילברג וחברי מועצה – גיא צור, שי קזיוף, אוה גור ועו”ד שמוליק דאנזאן – התקיימה הנצחתו של אורגיל מואטי ז”ל, הנער שנרצח לפני 7 שנים בדיוק, בידי 3 בני עוולה בדיוק במקום הזה, אשר זכה לכינוי “דרך אורגיל”. 

המעמד היה מרגש במיוחד והתקיים לדברי האב, איציק מואטי, הרבה בזכות זהר בלום, ידיד המשפחה, ועיריית רחובות, כאשר הקריאה המשותפת הינה לערכי הסובלנות ו’די לאלימות’.

“ביום הזו שאנו מנציחים את הסמטה הזו, סמטת המוות, והופכים אותה לסמטת החיים – כולנו צריכים לשאול את עצמנו במה אשמנו? במה חטאנו? איך הגענו למצב הזה?” פתח ראש העיר רחמים מלול את הדברים שנשא. מלול ציין כי “זה לא מקרה אחרון לצערנו. הדברים האלה מתרחשים בכל רחבי הארץ, כמעט בכל עיר ועיר שומעים את הסיפורים האלה, גם בין נערים. איפה מקור הכישלון? בבית הספר? בבית, אצל ההורים? הלא אורגיל היה נער מפואר, בעל תכונות חיוביות, בעל מידות ובעל סגולות. גם ההורים שילדיהם עשו את המעשה הזה בטח חשכו עיניהם, גם ההורים של אותם נערים בני עוולה בטח נפשם נשברה מהמעשה הזה למרות שהוא בנם, בשר מבשרם – ולכן אני אומר שכולנו כשלנו. אם מעשה כזה יכול לקרות בתוך עיר ואם בישראל בשכונה כל כך מטופחת ויפה עם אנשים אינטיליגנטיים שהחינוך קרוב לליבם וקרובים חברתית זה לזה – אם דבר כזה יכול לקרות סימן שכולנו כשלנו”.

“לא בטוח שהמעשה הזה שאירע, הטרגדיה הזו לימדה את כולנו ואת כל המערכת החינוכית איך לנהוג”, הוסיף מלול. לאירית ואיציק, הוריו של אורגיל ז”ל, אמר: “משפחת מואטי, עקבתי אחרי המתרחש ואחריכם כל השנים הללו, אתם אנשים נפלאים, ראיתי אתכם באבלכם וביגונכם עד כמה קשה לכם – וזה מובן מאליו. מי יכול לעמוד באסון כזה? הכל נגדע בבת אחת. ראיתי גם עד כמה אתם מגייסים בכל זאת את כל החוזק הפנימי שלכם, את כל תעצומות הנפש ואפשר להעריך אצלכם את הרצון להנחיל ולהנציח את אורגיל ז”ל בדרך הטובה ביותר. אני תמיד אומר שלהנציח זה מלשון נצח – כלומר לזכור את היקר לתמיד, לנצח אבל יש לזה משמעות נוספת מלשון ניצחון – ההנצחה וההקנייה של המורשת מהווה ניצחון על השכול ועל האובדן, שלמרות כל מה שעברנו אנחנו עדיין חזקים, אנחנו עדיין חיים, עדיין קיימים”.

בהמשך נשאו דברים גם האב איציק מואטי, שדיבר על הערך החשוב שיש להנחיל לדור ההמשך ‘ די לאלימות’, זהר וחני בלום – כאשר הפעם לא היה זהר על תקן ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלא בכובע ידיד המשפחה ויחד עם אישתו – שכנים וחברים של בני הזוג מואטי. חני אשר הקריאה דברים וזיכרונות מאורגיל התקשתה לשאת את הדברים, גרונה נחנק ודמעות זלגו במורד לחייה. היא סיפרה על ההומור והיופי בו ניחן הילד האהוב של השכונה. עוד נשאו דברים: רב הקהילה, הדודה אתי פרץ והסופרת גלי צבי ויס. את הטקס הנחתה בחן רב ליאורה רובינשטיין.

צילום: ליזה ללוצאשווילי חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן