news08.net/ads.txt

האגודה למלחמה בסרטן: לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק דוגמית של רעל עכברים!  

האגודה למלחמה בסרטן קוראת לאנשי ציבור להימנע מחלוקת סיגריות לילדים בפורים

לקראת החג, האגודה למלחמה בסרטן יוצאת בקריאה לאנשי ציבור בישראל, להימנע מחלוקת סיגריות לילדים באירועי פורים.

באגודה למלחמה בסרטן מסבירים כי:

“על אנשי ציבור מוטלת אחריות כבדה המחייבת אותם לפעול ככל יכולתם למנוע את המשך תופעת העישון החמורה בחג הפורים. חיוני להבין כי אפילו התנסות חד פעמית בסיגריות רגילות או סיגריות אלקטרוניות בקרב ילדים ובני נוער היא מדרון חלקלק ולמעשה שער כניסה מסוכן לעולם העישון הקבוע על כל נזקיו החמורים לבריאות. הגיל הצעיר פגיע מבחינה פיזיולוגית ופסיכולוגית להתחלת עישון מכיוון שהמוח עדיין נמצא בתהליך של התפתחות ותהליכי למידה. זאת הסיבה שהתמכרות למוצרי עישון כמו סיגריות וסיגריות אלקטרוניות שהיא סוג של למידה של מנהג חדש, היא מהירה יותר וחזקה יותר בגיל הזה”.

עוד מציינים באגודה למלחמה בסרטן כי:

“בעשן הסיגריות יש כ-7,000 כימיקלים שונים, בהם כ-350 חומרים רעילים שהשפעתם ניכרת במערכות גוף שונות וכ- 70 מהם ידועים כחומרים מסרטנים כגון בנזן, פורמלין, קדמיום, בנזופירן, עטרן, כך שלמעשה לתת לילד סיגריה בפורים זה כמו לחלק דוגמית של רעל עכברים”.

באגודה מדגישים כי “כמעט בכל שעה מת אדם בישראל כתוצאה ממחלות שנגרמות מעישון אקטיבי או פסיבי. עישון גורם למחלות סרטן, מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), הכוללת אמפיזמה וברונכיטיס כרונית. עישון גם מגביר את הסיכון לשחפת, למחלות עיניים, לבעיות במערכת החיסון ולדלקת מפרקים שגרונית. עישון הוא גורם ידוע לאימפוטנציה אצל גברים ולבעיות פוריות אצל נשים”.

באשר לסיגריות אלקטרוניות מדגישים באגודה למלחמה בסרטן כי: “בגלל המראה הצבעוני והריח המתוק, במקרים רבים הילדים, בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שסיגריה אלקטרונית עלולה לגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים ולתלות פיזית ונפשית. לכן אנו מדגישים כי מדובר בהתמכרות למוצר עישון מסוכן לבריאות”.

יצוין כי האגודה למלחמה בסרטן מקיימת לאורך כל ימות השנה, ברחבי הארץ, פעילות הסברה ענפה בנושא מניעת עישון. במסגרת זו מפיצה האגודה ללא תשלום, מדבקות ועלוני הסברה על נזקי העישון ועל דרכי הגמילה מעישון, המבוססים על מחקרים מדעיים, כמו גם  עותקים של פסק הלכה בנושא העישון.

להזמנת הרצאה יש לפנות למחלקת הסברה, מידע וקידום בריאות באמצעות אתר האינטרנט של האגודה מלחמה בסרטן בקישור

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – הורים וילדים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: סרטונים: האגודה למלחמה בסרטן | תמונה ראשית: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן