news08.net/ads.txt

האחיות מ”מכבי” הצילו את חייו של מטופל, שלקה בהתקף לב במרפאה

תושייתן ופעולה מהירה ומקצועית של האחיות בלה קוסנקו ואתי מזרחי ממרפאת מכבי ברחובות, הצילו את חייו של מטופל, שלקה בהתקף לב במרפאה.

האירוע התרחש בשבוע שעבר, זאת לאחר שהמטופל סבל מאי נוחות בחזה במשך מספר ימים. הרופאה הכניסה את המטופל לחדר האחיות על מנת לבצע בדיקת אק”ג. האחיות בלה קוסנקו ואתי מזרחי ביצעו בדיקת אק”ג שנשלחה לפיענוח מיידי לבקשת רופאת המרפאה ד”ר סולה סימה. לאחר הבדיקה, כשהכל היה נראה תקין והמטופל חיכה לתוצאות הבדיקה בסבלנות החלה לפתע הדרמה הגדולה.

“אחרי פחות מדקה מרגע שליחת הבדיקה, הקרדיולוג המפענח מאסותא התקשר לאתי ואמר לה שהבדיקות לא נראות טוב וישנו חשש לאוטם בשריר הלב. לכן צורך להזמין פינוי דחוף לבית החולים”, סיפרה האחות בלה קוסנקו. צמד האחיות פעלו במהירות ומייד החדירו עירוי והחלו בתרגולת במצבים כאלה. “באותה שניה הוא גלגל עיניים, איבד הכרה והחל לחרחר בחדר כאשר אשתו שם”, סיפרה קוסנקו. האחות לא נבהלה והחלה בעיסויים ובמקביל הוכן גם מכשיר הדפיברלטור וחובר אליו. “נתנו את השוק הראשון וחיכינו לתגובה. זה רגע מותח מאד. באמת, כעבור שניה, המבוטח התחיל להתעורר ולחזור לעצמו. אז ממתח זה עבר להתרגשות גדולה”.

כשהגיע האמבולנס הוא פונה לחדר צינתורים בבית החולים. אלא שמבחינת האחיות הטיפול לא הסתיים, למחרת המקרה התקשרה קוסנקו לדרוש בשלומו של המטופל,  ודווח לה כי עבר צינתור וחש בטוב. כאשר שלושה ימים מאוחר יותר התקשרה שוב לוודא שהכל מתקדם כשורה בהליך ההחלמה, “הוא אמר לי תודה רבה, הדרכתי אותו גם מה לעשות כשייצא מבית החולים כך שהוא יודע בדיוק מה השלב הבא בטיפול. כמובן שעדכנתי מיד את ד”ר סולה רופאת המשפחה שלו”, סיפרה האחות קוסנקו.

בלה ואתי, שתיהן תושבות רחובות ועובדות במכבי כבר מספר שנים. “האחיות פעלו מייד, בתושייה ובקור רוח. אלה הרגעים שההכשרה הארוכה ותרגולים הרבים באים לידי ביטוי. הן פעלו בדיוק על פי הפרוטוקול ועם הרבה נחישות וזה הוכיח את עצמו”, סיפרה השבוע מנהלת הסיעוד במרחב רחובות במחוז דרום של מכבי, רינת ליבוביץ.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן