news08.net/ads.txt

האם בתי המלון יפתחו כבר בעוד שבועיים?

נכון להיום, על פי המתווה שגובש, בתי המלון צפויים להיפתח רק בשלב מאוחר ביציאה מהסגר, באמצע חודש דצמבר. המשמעות של מהלך כזה, מבחינת התיירינים ובעלי בתי המלון השונים, היא מכה כלכלי קשה שלא בטוח ויוכלו להתאושש ממנה. בכינוס של שדולת התיירות בכנסת, בראשות סגנית יו”ר הכנסת, חה”כ קרן ברק וחה”כ קטי שטרית, דרשו יושבות ראש השדולה לפתוח את בתי המלון כבר בתחילת נובמבר.

אילת, ים

בהמשך למתווה של סגן השר קיש ולהצעת החוק שתעלה על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג, יוקדמו פתיחת בתי המלון לשלב 2 אשר כעת צפוי להתרחש כאמור בתחילת החודש הבא ובנוסף גם העיר אילת תפתח בהקדם לתיירות. יושבות ראש השדולה יוודאו כי החקיקה וכל הפעולות הנדרשות לקידום הנושא לא יעקפו את התכנון ותגייס את כל חברי הקואליציה לתמיכה בחוק.

שרת התיירות החדשה, אורית פרקש-הכהן, כתבה היום ש”התיירות היא לא nice to have, ממש לא. פתיחתו מהווה חלק מפתרון בעיית האבטלה, המתח הנפשי, הכלכלה והמשבר. מצב נתוני התיירות הנכנסת עם כניסתי לתפקיד הם קשים. בצעדי הראשונים בתפקיד, סיכמתי עם שר הבריאות על הגשת מתווה יציאה לענף. נבחנת אפשרות שהמתווה יכלול ‘איים ירוקים’ שיאפשרו לבודד ערי תיירות בכניסה וביציאה וליצור אזור שמאפשר נופש בריא וכלכלי. באתי לעבוד, ללא ימי חסד, נעשה מה שאפשר כדי לאפשר לחזרה מהירה, יעילה ואיכותית במגבלות הנגיף שנכנס לחיינו. נדגיש גם את חשיבות פתיחת הצימרים במתווה שייקבע, כי בעיניי, בריא יותר כמשפחה לנסוע לצימר מאשר לסבים וסבתות. גם בריאותית וגם לרווחתנו הנפשית”.

סגנית יו”ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק: “כולנו מעוניינים שברגע שנחזור לשגרה, ענף התיירות יוכל לחזור לגדולתו, ולתרומתו לכלכלה הישראלית ללא זמן פציעות. שמחה על האמירה של סגן השר יואב קיש שאמר שרוצה להקדים את פתיחת המלונות לשלב השני. צריך להתייחס אחרת לענף התיירות, ענף שתרומתו לכלכלה רצינית ולכן לא נוכל לתת לו למות. אמשיך להילחם למען ענף שהוא כ”כ משמעותי לכלכלה אי אפשר לוותר עליו”.

“ענף המלונאות צריך להיפתח, תוך שמירה על התו הסגול”, אמרה חברת הכנסת קטי שטרית. “משיא כל הזמנים בתיירות, אנחנו בדרך לקריסה ולכן השדולה תנסה לתת פתרונות ודרכים ליציאה מהמשבר שאליו נקלענו. ערים רבות בישראל נשענות על התיירות וכדי להניע מחדש את המשק יש להחזיר בהדרגה את המלונות והאטרקציות מסביב. אני מודה לסגן שר הבריאות יואב קיש שבישר לנו הבוקר כי מתגבש מתווה מוסכם לפתיחת בתי המלון באילת ובהמשך אף במקומות נוספים. זו סנונית ראשונה להנעת תיירות הפנים”.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר: “באתי לדבר על המתווה, ‘אזור מוגבל ירוק’, בחוק הקורונה אזור מוגבל. בגלל תחלואה גדולה וגבוהה באותו אזור אין יציאות וכניסות. אנחנו הולכים על מודל שמטרתו לקצר את התקופה משמעותית על ידי תוכנית שמובנת בשני שלבים. מתווה סופר ממוקד שבא לענות על בעיות של העיר אילת ויכול להיות שיגיע גם לים המלח”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן