news08.net/ads.txt

האם המחלימים מקורונה יכולים לעשות מה שהם רוצים?

מחד גיסא מגפת הקורונה התפשטה לפני מספר חודשים בעולם וגבתה קורבנות רבים,מאידך גיסא, רובם המכריע מחלימים מהנגיף. אך הסוגיה שנשאלת היא איך נדע שהחלמנו? האם משרד הבריאות חלות גם על המחלימים? האם ניתן בעקבות כך את ההורים?. לשם כך, פרופסור אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, עונה כל השאלות שנשאלו ב-N12. 

 איך יודעים שחולה החלים מקורונה?

הנוהל אומר ששבועיים לאחר האבחנה אוספים שני משטחי אף בהבדל של 24 שעות. אם המשטח הראשון יוצא שלילי, אוספים משטח אף נוסף. אם בשניהם נמצא שאין הפרשות של הנגיף, סימן שהחולה החלים. יש לציין כי חולים רבים חשים בטוב במשך זמן רב והתסמינים שלהם חלפו, אך הם אינם נחשבים למחלימים כל עוד הם ממשיכים להפריש את הנגיף. יש להמתין עוד מספר שבועות עד שהנגיף ייעלם ורק אז הם ייחשבו למחלימים.

האם הנחיות משרד הבריאות חלות גם על המחלימים?

מבחינת הצווים הרשמיים והחוקים, אין הנחיות מיוחדות למחלימים כרגע והם אמורים להתנהל כמו כל אחד מאיתנו. מבחינה רפואית, אנשים שהחלימו מהמחלה ופיתחו נוגדנים אינם נמצאים בסיכון להידבק פעם נוספת ולכן ההנחה היא שבהמשך ההתפרצות יופיעו צווים מתאימים שמתייחסים לאלו שהחלימו או פיתחו נוגדנים. חשוב לציין שמעבר לכך שהם לא יידבקו, המחלימים אינם מפרישים את הנגיף ולכן גם לא מסכנים בהדבקה. עם הזמן ייעשו בדיקות חוזרות למחלימים כדי לוודא שהם אינם מסוכנים ואינם מדביקים.

האם המחלימים יוכלו לבקר את ההורים שלהם?

קרוב לוודאי שאם הם נחשבים כמחלימים הם לא מסכנים את ההורים אבל אין לכך עדיין ביטוי חוקי. החוק לא מבדיל ביניהם לבין אנשים אחרים וכרגע, בהתאם להנחיות, אסור להם לבקר את ההורים או לחזור לשגרת חייהם.

איך המחלימים ירגישו לאחר ההחלמה?

כל אותם אלפים שנדבקו ולא נפטרו מהמחלה יחלימו ממנה לגמרי. החולים הקלים מחלימים בדיוק כמו שמחלימים משפעת, רק שמהלך ההחלמה יכול רק לקחת זמן רב יותר. לחולים שהיו מונשמים מצפה תהליך שיקומי ארוך ביותר. כמו כן, יש לשים לב לאוכלוסייה מיוחדת של אנשים מדוכאי חיסון שלעיתים ממשיכים להפריש את הנגיף במשך שבועות וחודשים מכיוון שקשה להם יותר לנקות את הנגיף. ייתכן שאלו יידרשו להישאר בבידוד למשך פרק זמן ארוך יותר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן