news08.net/ads.txt

הבוקר: הוגש כתב האישום נגד רוצחיו של עמר אבו צעלוק; הרקע: סכסוך דמים בין משפחות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום לביהמ”ש המחוזי מרכז נגד מואמן אזברגה (21), אנס אזברגה (24), חסן אזברגה (28), מוחמד אזברגה (24) ועומר אזברגה (30) בגין רצח בכוונה בנסיבות מחמירות בצוותא של עמר אבו צעלוק ז”ל, קטין בן 15, ניסיון רצח בצוותא (ריבוי עבירות), חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה בצוותא, שיבוש מהלכי משפט בצוותא. בנוסף, עומר מואשם גם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ומעשי פזיזות ורשלנות.

לפי כתב האישום, שהוגש ע”י עורכות הדין שרה טל והינד נבאלסי, ברקע המעשים עומד סכסוך דמים מתמשך בין משפחת הנאשמים לבין משפחת אבו צעלוק, במסגרתו, נגבו חייהם של קורבנות משתי המשפחות. ב- 28.12.20 , נרצח אביהם של הנאשמים מואמן ואנס, סלמאן אזברגה ז”ל. לאחר הרצח של סלמאן הגיעו הנאשמים ובני משפחה נוספים לזירת הרצח וחשדו כי בני משפחת אבו צעלוק הם שביצעו את הרצח. הנאשמים קשרו קשר ביחד עם בני משפחה נוספים לגרום למותם של מי מבני משפחת אבו צעלוק. לצורך מימוש נקמת הדם, רקמו הנאשמים יחד עם בני משפחה נוספים את תכנית הרצח ולצורך מימושה הצטיידו בטלפונים סלולאריים, מכשירי קשר, כלי נשק וברכבים שונים.

במקביל, פנו נציגי משטרת ישראל לנציגי משפחת אבו צעלוק, והציעו להם לעזוב זמנית את מתחמי המגורים של המשפחה בלוד מחשש לפעולת נקם. בני משפחת אבו צעלוק נענו להצעה, אספו ציוד ורכוש והתארגנו ליציאה בשיירה בליווי כוח משטרתי לכפר קאסם דרך כביש 6. בני משפחת אבו צעלוק נסעו ב- 4 רכבים של המשפחה ובליווי 3 רכבים משטרתיים. לפני יציאת השיירה לדרכה, נודע לחוליית החיסול כי בכוונת בני משפחת אבו צעלוק לעזוב את המתחם בשיירה.

בסמוך לשעה 9:00, לאחר קבלת הדיווח אודות יציאת השיירה ממתחם מגוריהם ועם עזיבתם את המקום, כלי הרכב של הנאשמים החלו בנסיעה בעקבותיה כאשר עומר ארב ברכבו לשיירה בצומת גינתון ודיווח על נסיעתה לכיוון כביש 6. בשלב מסוים רכבו של עומר ניסה להתקרב לשיירה ועורר את חשדם של השוטרים שבשיירה. בשל כך, בוצעה חסימה בכביש לצורך בדיקת הרכב, אך משהבחין עומר בשוטרים, נמלט מהמקום. הרכבים המשטרתיים דיווחו על הימלטות הרכב ושניים מהם נסעו בעקבותיו והתנתקו מהשיירה, כאשר שיירת רכבי משפחת אבו צעלוק המשיכה עם הרכב המשטרתי המוביל בלבד. במקביל, 3 רכבי חוליית החיסול המשיכו במסלול נסיעתם בהתאם לתוכנית הרצח. כשהגיע עומר ברכבו ללוד, הבחינה בו ניידת אשר החלה במרדף בעקבותיו עד להגעתו למתחם אזברגה. בשלב זה ולאחר שהשוטרים עיכבו את עומר, הגיעו כ- 100 איש מבני משפחת אזברגה, תקפו את השוטרים, חטפו את עומר מהמקום והציתו את הרכב.

עם עליית השיירה לכביש 6, שלושת הרכבים הנוספים בחוליית החיסול אשר איגפו את השיירה, האיצו את מהירותם לכיוונה. בהגיעם לשיירה, האטו את נסיעתם, נצמדו לכלי הרכב של בני משפחת אבו צעלוק, ניגחו אותם, ירו מאחד הרכבים לפחות 13 קליעים. בכך גרמו הנאשמים למותו של עמר אבו צעלוק ז”ל, קטין בן 15, ולחבלתו החמורה של בן משפחת אבו צעלוק שנפצע אנוש ונמלטו במהירות מופרזת מן המקום לקלנסאווה. בהגיעם לקלנסאווה, הציתו את אחד הרכבים וחזרו ללוד בשני כלי הרכב הנותרים דרך כביש 2 וכביש 4.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו עוה”ד טל ונבאלסי כי: “מסוכנותם של המשיבים מתעצמת נוכח העובדה שמדובר ברצח שתוכנן בקפידה, מתוך מניע של נקמת דם בשל סכסוך בין משפחות ועל רקע רצח סלמאן וניסיון לרצוח ללא הבחנה, מספר בני משפחה יריבה לרבות קטינים וקטינות. עוד יצוין כי תפקודם של המשיבים בהוצאת תכנית הרצח לפועל היה כחוליית לוחמים משומנת אשר לא בחלה באמצעים, פעלה בנחישות ובתעוזה וירתה לעבר השיירה בנשק חם, בשעות הבוקר, בכבישים ראשיים תוך סיכון כל משתמשי הדרך. המשיבים פעלו בתכנון רב משתתפים והוציאו לפועל את תכנית הרצח תוך שעות ספורות לאחר שנודע להם על מותו של סלמאן. המשיבים התארגנו והצטיידו בזמן קצר, במספר כלי רכב, כלי נשק ומכשירי קשר כדי לממש את תכנית הרצח בכל מחיר, גם ביודעם שהשיירה לוותה על ידי משטרת ישראל ופעלו בתעוזה וללא כל מורא מפני החוק”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן