news08.net/ads.txt

הבלוף של הגדרתים התגלה: עמי בסון חשף את נתוני הארנונה האמיתיים בגדרה וסתם לאופוזיציה את הפה

בגיל 74 עמי בסון, חבר מועצת גדרה לשעבר, לא נח – ההפך, הוא עמל יום אחר יום ובמשך 200 שעות התנדבות מלאה בכדי לפוצץ לגדרתים בפרצוף את הנתונים הכוזבים שהציגו במשך תקופה לפיהם הארנונה במושבה הינה הגבוהה באזור.

על פי הממצאים גדרה מובילה בתעריף הנמוך ביותר לגביית ארנונה בהשוואה לערים בנפת רחובות ובמועצות האזוריות בנפת רחובות. בהשוואה למועצות המקומיות, גדרה במקום השלישי מבין חמש. בסון, חשף את הממצאים במפגש בו נכחו ראש המועצה יואל גמליאל, סגני ראש המועצה, חברות וחברי מועצה ותושבים. “קיבלתי על עצמי לחקור ולבדוק את נושא הארנונה בגדרה לעומת ישובים אחרים בנפת רחובות מאחר ואני מבין שהנושא מאוד נפיץ ורגיש ועל מנת לפזר את העננה סביב הנושא”, אמר ואז חשף למורת רוחם של האופוזיציונרים את האמת.

עמי בסון
עמי בסון

**

מהממצאים שהציג עולה כי בהשוואה לישובים הכלולים בנפת רחובות, תושבי גדרה משלמים ארנונה נמוכה יותר מערי נפת רחובות ומהמועצות האזוריות שכלולות בה. בהשוואה למועצות המקומיות בנפת רחובות, עולה כי גדרה ממוקמת במקום טוב באמצע: במקום הראשון גן יבנה – שם גובים 39.43 ש”ח למ”ר בשנה (אשכול 7), בבני עייש גובים 39.44 שקלים בשנה למ”ר (אשכול 5), גדרה במקום השלישי (42.71 ש”ח למ”ר בשנה), אחריה קריית עקרון עם 43.34 ש”ח למ”ר בשנה (אשכול 5) ובמזכרת בתיה גובים 52.77 ש”ח למ”ר בשנה (אשכול 8).

בסון העמיק את הבדיקה והשווה גם בין ערי האזור: בהמשך לדו”חות הכספיים של הרשויות, עולה כי בגדרה משלמים 42.71  שקל למ”ר בשנה לעומת נס ציונה (46.99 ש”ח למ”ר בשנה), יבנה (47.76 ש”ח למ”ר בשנה), ראשל”צ (56.26 ש”ח למ”ר בשנה) ורחובות (62.81 ש”ח למ”ר בשנה).

הפרסום עם הנתונים השקריים של הגדרתים

**

בסון בדק גם את גובה הארנונה במועצות האזוריות ואלו הם הממצאים: בנחל שורק משלמים 46.04 שקלים למ”ר בשנה, במועצה האזורית ברנר משלמים 46.77 ש”ח למ”ר בשנה, במועצה האזורית חבל יבנה 47.99,המועצה האזורית גן רוה משלמים 48.45 ש”ח למ”ר בשנה ובמועצה אזורית גדרות משלמים  63.82 ש”ח למ”ר בשנה.

אגב, ראוי לציין כי טרם חשיפת הממצאים היה ברור כי המעבר של גדרה מאשכול 6 לאשכול 7 פגע קשות במענק האיזון שניתן ממשרד הפנים ועובדה זו חייבה את המועצה להיערך מחדש. בעשור האחרון גדרה כמעט והכפילה את מספר תושביה – מה שהצריך הוצאות כספיות בתשתיות, בחינוך, בפארקים, בספורט ובתחומים נוספים. כמו כן, ציין בסון כי הארנונה בגדרה שהייתה אמורה לעלות לפני כמעט שש שנים, לא אושרה ומאז לא חל למעשה כל שינוי בגובה הארנונה, למעט עדכון הטייס אוטומטי שמבצע משרד הפנים, שאגב, אמור לעדכן בשנת 2020 את הטייס האוטומטי בשיעור של 2.58 אחוז עליה בגובה הארנונה.

יואל גמליאל
יואל גמליאל

**

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל היה מבסוט מהתוצאות שנמסרו מהמחקר של בסון: “גדרה מושבה חזקה, מובילה, עם איכות חיים וראיה ארוכת טווח של פיתוח, בניה ותעשייה”, אמר גמליאל. “הנתונים מציגים עמידה מכובדת אל מול האתגרים שלנו והבשורה הגדולה עבור התושבים שלנו היא שאנחנו בהחלט גובים ארנונה נמוכה יחסית. אני מברך את מר בסון על הבדיקה המעמיקה והיסודית שביצע והושקעו בה כ-200 שעות עבודה”.

“הבדיקה נעשתה בצורה יסודית, מעמיקה ובצורה מקצועית בהסתמך על דוחות של משרד הפנים ודוחות כספיים של רשויות מקומיות בנפת רחובות”, אמר בסון לחדשות אפס שמונה, “טובת הישוב חשובה לי מאוד וברגע שאקרא לדגל תמיד אשמח לקדם פרויקטים לעזור לציבור. טובת הציבור קודמת לכל משימה וביצעתי את הבדיקה בהתנדבות מלאה ובהשקעה של כ-200 שעות עבודה”.

כיפור כבר כאן, תסלחו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן