news08.net/ads.txt

הדרך הטעימה לאכול פחות פחמימות: הסטראטאפ הקולינרי של רן הירש

Eatsane הינו מיזם שנולד במטרה לעשות מהפכה בתעשייה האוכל ולייצר אוכל טעים, מופחת פחמימות ובלי ממתיקים מלאכותיים ע”י שימוש טוב יותר במרכיבים המוכרים לנו. מייסדי EATSANE, רן הירש – שגדל והתחנך באשקלון, וד”ר מריאלה גלאנט, רופאה אנדוקרינולוגית בוגרת הארוורד וקולומביה, מתמחה בטיפול בסוכרת והשמנה ובת לאב סוכרתי, הצליחו לפתח מוצרים ידידותיים לדיאטת קיטו, לסכרתיים ושימושיים עבור כל מי שרוצה להפחית פחמימות אבל לא מוכן לוותר על הפינוק.

כיום מייצרים EATSANE לחם דלת פחמימות ופרליני שוקולד ושקדים דלי פחמימות. הלחם הוא לחם המבוסס על קמחי אגוזים, שקדים וזרעים, ומתאים לא רק למי שמקפיד על תזונה קלת פחמימות, אלא גם למעוניינים לשמור על תזונה מאוזנת יותר: EATSANE מכיל רק חמישית (2.6 גרם פחמימות) מכמות הפחמימות שיש בלחם לבן, 65 קלוריות לפרוסה, עשיר בחלבון מהצומח, מועשר בסיבים תזונתיים ולא מכיל חומרים משמרים וממתיקים מלאכותיים.

הפרלינים הם כל מה שצריך כשרוצים להנות מפינוק מבלי לחשוב פעמיים, מספרים בחברה. מלבד הטעמים הנהדרים (שקדים, שקדים אקזוטי ושקדים קפה), הפרלינים בעלי ערכים תזונתיים מקבילים ל-שוקולד מריר 85%, רק 1.8 גרם פחמימה, הם גם עשירים בחלבון מהצומח (1.65 גרם לפרלין), בסיבים תזונתיים, טבעוניים וללא ממתיקים מלאכותיים.

הירש (50, נשוי ואב לשלושה ילדים) נולד וגדל בשכונת עתיקות באשקלון. לאחר הצבא הבין שהוא חייב לכבוש את העולם והתנאים במרכז יסייעו לו יותר ואת אשקלון הוא מבקר לעתים תכופות. “אנחנו באים הרבה – גם לבקר את אמא, גם לטייל, ולפגוש חברים טובים שנשארו באשקלון ובסביבה. יש גם את מסעדות הילדות שנהנינו מאד לחזור אליהם, שחלקן לצערי נסגרו לאחרונה, ובכלל האווירה הרגועה יותר, חמימה יותר מבמרכז. גם החריף יותר טעים (צוחק)”.

אל עולם המזון הגיע לפני שש שנים, כאשר בתו האמצעית חלתה בסוכרת נעורים. “זה אירוע משנה חיים, שלימד אותנו הרבה על תזונה בכלל, תזונה בריאה לכולם, וכמובן לבת שלי”, הוא מספר בהתרגשות. “תוך כדי כל הלמידה והחיפוש אחרי אוכל שטוב לה, גילינו שמי שרוצה לאכול פחות סוכר ופחמימות, חייב ‘לשלם’ על זה באוכל לא משמח. ואנחנו אנשים שמחים… או שהאוכל לא טעים, או שהוא לא מרגיש נעים, או שהוא מלא בממתיקים מלאכותיים שלא רצינו להכניס. אז חברתי לד”ר מריאלה גלאנט, אנדוקרינולוגית בוגרת הארוורד ומומחית לתזונה מופחתת פחמימות, ויחד הקמנו את החברה שמפתחת אוכל שהוא קודם כל טעים, כמעט בלי פחמימות וסוכר, ובלי ממתיקים מלאכותיים”.

מה שונה בלחם שמייצרים השניים? שאלתם את האדם הנכון. “הלחם שלנו מדליק”, אומר הירש. “במקום להחליף חיטה בקמח מלא או בדגן אחר כמו שיפון, הצלחנו לפתח לחם על בסיס של קמח שקדים ואגוזים. אז הוא גם טעים מאוד, וכמות הפחמימות שלו היא רק 2.6 גרם לפרוסה לעומת לחם רגיל שיש בו 13-15 גרם פחמימות, שווה ערך ל-3.5 כפיות סוכר! . בדרך כלל כשמנסים לאפות מהחומרים האלו מקבלים משהו כבד ו’עוגתי’. בצוות שלנו יש את מאסטר שף ג’קי חזן (פורטוס), שממש יודע להכין לחם אפילו מחול. פשוט קוסם. ג’קי ידע להכניס את הדרישות שלנו הבריאותיות והטכנולוגיות – להפחית את הערך הגליקמי של הלחם – ולייצר לחם, שאני אישית כל ערב מתפנק ממנו, מכין שני טוסטים ממנו עם חמאה ומלח. לא צריך יותר כלום”.

על הצרכנים הבריאים במדינה הוא אומר כי “הייתה הנחה שמחוץ לגוש דן המודעות לאוכל בריא יותר פחותה. שמחנו לגלות שזה ממש לא המצב. בהתחלה אמא שלי הייתה מדווחת שהלחמים שלנו בניצת הדובדבן באשקלון נגמרו, או שהיא קונה את האחרונים, וזה המצב בכל הדרום. מאשדוד דרך נתיבות, באר שבע ועד אילת. למדנו להתאים את המשלוחים לביקוש הבריא שיש להם עכשיו יש לנו גם לא מעט מנויים, שמקבלים את הלחם ופרליני השוקולד והשקדים שלנו ישירות הביתה באופן קבוע וטרי. אנחנו מוכרים את הלחם בכל רשתות הטבע והבריאות: ניצת הדובדבן, אניס, טבע קסטל, מאיה ועוד, ואפשר להזמין משלוחים הביתה מהאתר. אנחנו מאד שמחים לראות שאפילו בתקופת הקורונה, אנשים מרגישים שמגיע להם יותר טוב, מנסים אותנו ונהנים. אנחנו לא מאמינים בזה שאוכל בריא הוא בהכרח לא טעים, ובאנו לשנות. שמי שרוצה לאכול פחות סוכר ופחמימות, תהיה לו אופציה טעימה ונגישה. תחשוב שמי שמחליף סנדביץ מלחם רגיל, בלחם שלנו, חוסך 25 גרם פחמימה, שזה כמו 6 כפיות סוכר – ועוד נהנה!

(צילומים: סטודיו לב)

הדרך הטעימה לאכול פחות פחמימות – נסו אותנו כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן