הודעה חשובה לתושבי רחובות ונס ציונה

הודעה חשובה במיוחד לתושבי רחובות ונס ציונה: בשעה הקרובה יבצע פיקוד העורף בדיקת צופרים בפארק המדע
צופרים

הודעה חשובה במיוחד לתושבי רחובות ונס ציונה: בשעה הקרובה יבצע פיקוד העורף בדיקת צופרים בפארק המדע.

שימו לב: לא תישמע אזעקה, אך תישמע כריזה “בדיקה”. מדובר בבדיקת צופרים בלבד.

בשל ההסלמה במצב הבטחוני, אם שמעתם אזעקת צבע אדום – לא מדובר בבדיקה אלא באזעקת אמת.

רחובות ונס ציונה משתייכות לאזור השפלה, תושבים השוהים באזור השפלה יכולים להיכנס למרחב מוגן במשך דקה וחצי – ולהישאר בו עשר דקות.

בשנים האחרונות, כתוצאה מהרחבת איום הרקטות והטילים לטווחים שונים ומירוץ חימוש מואץ של ארגוני טרור ומדינות אויב באזור, ניצבת מדינת ישראל תחת איום שחייב פיתוח והקמה של מערך הגנה אקטיבית.

מערכות ההגנה של צה”ל כוללות הגנה רב-שכבתית, המורכבת ממערכות נשק ליירוט רקטות וטילים מכל הטווחים: ארוכים, בינוניים וקצרים. מדובר במערכות ה”חץ”, “שרביט קסמים” ו”כיפת ברזל”.

מערכות ההגנה הללו פועלות ליירוט של טילים או רקטות, אבל הן אינן מהוות תחליף לקיום הנחיות פיקוד העורף בשל מספר סיבות.

ראשית, מטח רקטות עלול להימשך זמן מה, מאחר שהוא יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה. לפיכך, גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהירי עדיין בעיצומו והאיום טרם חלף.

שנית, מערכות ההגנה אינן נותנות מענה הגנתי מלא. משום כך מסוכן להישאר בחוץ או לצאת החוצה כדי לצפות ביירוטים או לצלם אותם. פיקוד העורף מפעיל התרעה בכל מקום בו קיימת סכנה לתושבים, כולל באזורים שנשקף בהם סיכון לנפילה של שברי יירוט.

שלישית, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט רקטות ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

כפי שנוכחנו בעבר, הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים. לפיכך יש להקפיד על זמן המתנה של 10 דקות במרחב המוגן מרגע הינתן ההתרעה.

לעדכונים בטלגרם: https://t.me/news08il

■ לקהילה בווטסאפ – מלחמה בישראל >> לחצו כאן

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של חדשות אפס שמונה וצרפו חברים | כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן