news08.net/ads.txt

“הונה במיליוני שקלים זוגות, ספקים ואולמות אירועים”

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אליאב מזרחי, מנכ”ל עמותת “משמחים”, זאת לאחר שהונה במיליוני שקלים זוגות, ספקים ואולמות אירועים.

על פי כתב האישום, הנאשם הקים את העמותה על מנת לנצל את היתרון שבכוח קנייה מרוכז של זוגות מתחתנים ולהוזיל עלויות מחירים אל מול ספקים ואולמות אירועים. עם הזמן נכנסה העמותה לגירעונות בשל ההשקעות שעשתה והנאשם המשיך להתקשר עם לקוחות וספקים, עד שלא היה מסוגל לשלם על העסקאות או לספק את האירוע. לאחר שחשבון הבנק של העמותה נחסם, פתח הנאשם עמותה חדשה בשם דומה ושני חשבונות חדשים על שם העמותה החדשה, שלמעשה המשיכה את פעילות העמותה הקודמת שחשבונה נחסם. במשך תקופה ארוכה נפגש הנאשם עם זוגות שעמדו להינשא ובני משפחותיהם וגבה מהם כספים, למרות שידע שיכולתו להוציא את האירועים לפועל מוטלת בספק כבד.

הנאשם ביקש מלקוחותיו לתת לו שיקים ללא מוטב בטענה שישים עליהם את חותמת העמותה, למרות שבמקרים רבים אלו הועברו לצ’יינג’ים ולגורמים שונים שהנאשם חב להם כספים, ולא לכיסוי החתונות שהוזמנו. במקרים שונים נתן הנאשם שיקים ללא כיסוי על מנת לפייס גורמים שדרשו את כספם. באופן זה קיבל לפי כתב האישום במרמה כ-4 מיליון שקלים מלקוחות וספקים. בתשובה לכתב האישום כפר הנאשם במיוחס לו וטען כי פעל בתום לב. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עוה”ד עמיחי מרקס ומיטל בוכמן שינדל, ביקשה לדחות את גרסתו וטענה כי גרסאותיהם של הלקוחות והספקים הרבים מבססים בבירור את המעשים שביצע הנאשם. בית המשפט (כב’ השופט אלכסנדר רון) הרשיע את הנאשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והוצאת צ’קים ללא כיסוי (עבירות רבות) וקבע כי “הנאשם גם ידע בפועל, שעליו להסתיר זאת מלקוחותיו, ולא בחל בשקרים כדי להניא אותם להתקשר עמו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן