news08.net/ads.txt

החג של החגים: למה כדאי לנפוש בחיפה בחורף

מביני עניין יודעים כי מי שאינו רוצה לפספס את האירוע הרב-תרבותי הגדול והצבעוני ביותר המתקיים בישראל מדי שנה, צריך להצפין עד לחיפה בתקופת החורף – לטובת הפסטיבל היפהפה הנקרא “החג של החגים”. אם מעולם לא הייתם בו בעבר הרשו לנו להיות הראשונים להכיר לכם אותו, ובעונג רב.

מהו החג של החגים?

פסטיבל החג של החגים בחיפה נערך לראשונה בתחילת שנות התשעים כיוזמה מבורכת של מרכז התרבות הערבי-יהודי “בית הגפן” ובתמיכת עיריית חיפה. מטרתו הייתה להעצים את הסובלנות והדו-קיום בחיפה באמצעות אירועי תרבות. חודש דצמבר הנו חודש עמוס לשלוש הדתות הגדולות אשר במהלכו מציינים את חג החנוכה, חג המולד, עיד אל פיטר וחודש הרמדאן. ומכאן שמו של הפסטיבל – החג של החגים. מסורת זו, המגיעה אל שנתה ה-26, הספיקה למשוך אליה במרוצת השנים מאות אלפי תיירים מרחבי העולם וכמובן אינספור תושבים מהעיר ולמעשה מכל הארץ.

בואו להתארח בחיפה!

חיפה היא עיר מיוחדת במינה, חוף הים הנפלא, הנוף הירוק, הר הכרמל ואירועי תרבות מובילים. הוסיפו לכל אלה את היותה של העיר חיפה מרכז קולינרי בועט בנוף הישראלי, ותקבלו את חופשת החורף המושלמת עם ניחוח של חו”ל, וממש כאן ליד הבית.

בכל הנוגע ללינה בעיר, כדאי לבחור באחת האפשרויות הקרובות לציר מרכז הכרמל-המושבה הגרמנית, ולקראת החג של החגים וחופשת החנוכה חלק מבתי המלון בעיר יוצאים במבצעים ודילים שווים שכדאי לנצל. האזור המרכזי של הפסטיבל, המושבה הגרמנית, מכיל מספר מקומות אירוח מיוחדים ובעלי אופי, ובחלקו העליון של הגנים הבהאים נמצא מלון דן כרמל, לחובבי היוקרה שבינכם. אגב, שני המלונות בחיפה של רשת דן, דן כרמל ודן פנורמה, מציעים מבצעים לחנוכה בתקופת הפסטיבל.

מה מצפה לכם?

החל ממשפחות עם ילדים וכלה בסבים וסבתות, כל המבקרים בפסטיבל זוכים להשתתף בחגיגה צבעונית של מוסיקה, שירה, תיאטרון, ספרות, אמנות ועוד.

מלבד העובדה כי שדרת בן גוריון הנפרשת למרגלותיו של גן הבהאים מנצנצת לכל אורך חודש דצמבר באורות צבעוניים עד לסופה בים ממש, הפסטיבל עצמו מארח מאות אירועים למבוגרים ולילדים, מכל רחבי העולם: מופעי אמנות, ריקוד ושירה, סיורי אוכל, הקרנות סרטים, קונצרטים קלאסיים המבצעים את היצירות הגדולות מכל הזמנים (הכרטיסים נחטפים תוך דקות!), סדנאות, הרצאות וכמובן תהלוכת כריסמס (חג המולד) ענקית – וזוהי רק רשימה חלקית ומצומצמת בלבד.

מדי שנה הפסטיבל מצליח להתעלות על קודמו ביצירתיות, בצבעים ובעיצוב האורות הבוהקים מכל עבר, ויעידו המבקרים הנוהרים לרחובות העיר במספרים שרק הולכים וגדלים.

מרבית האירועים בחינם!

חשוב לדעת כי הכניסה למרבית האירועים היא חינמית, אך מותנית בהרשמה מראש. קחו בחשבון כי אירועי הפסטיבל מתקיימים בסופי שבוע והרבה מהם גם מתקיימים במקביל, אז בחרו לכם כמה אירועים שאתם חייבים לראות ובנו לכם את החופשה.

רוב האירועים מתקיימים באותו מוקד או לכל הפחות בכמה מוקדים עיקריים, כך שתוכלו לתכנן את הזמנים בהתאם למיקומם. מבחינת הסדרי התחבורה כדאי לדעת כי נסיעה ברכב אינה מומלצת בימי הפסטיבל, אך בעיר חיפה קיים מערך תחבורה ציבורית מרשים הכולל כרמלית, מטרונית, אוטובוסים (חלקם פועלים גם בשבת) וכמובן מוניות. למידע נוסף, היכנסו לאתר הפסטיבל ובו תוכלו למצוא את כל המידע על כל האירועים – http://haifahag.com/

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן