news08.net/ads.txt

החמ”ד: במיזם שאפתני של קריאת מיליון ספרים בתוך כחמישה חודשים

החינוך הממלכתי דתי יצא במיזם שאפתני של קריאת מיליון ספרים בתוך כחמישה חודשים. את היעד השאפתני הם מתכוונים להשיג עד ליום פתיחת שבוע החינוך הממלכתי דתי (1.5). בתוך כך, כ-100,000 תלמידים מ-400 בתי ספר, חלקם מהשפלה, ייקחו על עצמם לקרוא בממוצע כ-10 ספרים כל אחד. אחת לשבועיים בתי הספר ידווחו באתר ייעודי שהוקם לצורך העניין על התקדמותם בדרך למימוש היעד הבית ספרי.

באתגר הקריאה יושם דגש על אהבת הקריאה, ההנאה שבקריאה ועידוד מפרה של תחרות בין בתי הספר.  התכנית ‘קוראים למיליון’ מצטרפת לתוכניות חשובות נוספות לעידוד הקריאה כגון ‘ספריית פיג’מה’ לתלמידי כיתות א’ ו- ב’, תכנית ‘שמחת הקריאה’ לתלמידי כיתות ג’ + ד’ ו’צעדת הספרים’ שמיועד, לכל הגלאים.

במהלך האתגר יעבור גביע נודד בין בתי ספר המובילים שיציין תרומתם המשמעותית לעמידה ביעד. בסיומו של האתגר, יינתן לשני בתי הספר הפוריים ביותר הפרס היוקרתי של 2 פופים לטובת הספרייה הבית ספרית.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “יעד של מיליון ספרים, האם הוא שאפתני מדי? ייתכן בהחלט. האם היעד אפשרי? תלמידי ישראל כבר הוכיחו שהם מסוגלים לעמוד באתגרים גדולים מזה. כך או כך, האתגר יעניק לתלמידים הזדמנות להיחשף לעושר התרבותי שצופנת השפה העברית, יעשיר את עולמם הרוחני, והערכי, ויחזק את כישוריהם. אני מאחל לתלמידים הצלחה במיזם המבורך.

מנהלת מחוז מרכז עמליה חיימוביץ: “מחקרים שנערכו בארץ ובחו”ל מוכיחים על כך שיש קשר ברור בין כמות הקריאה העצמית לבין ההישגיים הלימודיים. אני מברכת על המיזם, ועל היעד הגבוה אשר העמידו אנשי החמ”ד במחוז. אף אם לא נעמוד בו – שכרנו יצא בעוד ילד שקרא ספר, בעוד שעה שילד יהיה מחוץ למסך וימצא בעולומות הדמיון והקריאה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן