news08.net/ads.txt

הטור של טלי ווינברג | כח הריפוי

טלי ווינברג

“ככל שתתחבר יותר אל הכוח שבתוכך, כך תוכל להיות משוחרר יותר בכל תחומי חייך” לואיז ל’ היי

בשנים האחרונות, מאז שנכנסתי לעולם האימון וה-NLP נחשפתי לאמירות שבעבר נראו לי לא הגיוניות. האמירות הללו עם הזמן פגשו אותי בחיי. זה נשמע לא הגיוני שיש לי או לך כוח ריפוי. אז אולי נחפש מילים אחרות כדי לייצג את העניין הזה, האם אתם מאמינים שאדם יכול להפסיק את מחשבותיו הישנות, ההרסניות, הקורבניות?

אין ויכוח על זה שזה אפשרי, אפשר לנהל ויכוח סוער על איך אפשר לעשות את זה. אני נוטלת כמות בלתי מוסברת של כדורים, אבל אני בוחרת להיות בריאה. המחשבה שלי מרפאה אותי. תאמינו או לא ככל שאני נותנת לעצמי מקום בחיי, ככל שאני יוצאת ממעגל הדאגה ונוכחת באופן מאסיבי במעגל ההשפעה אפילו תוצאות הבדיקות שלי משתפרות. החיים שלנו מורכבים ממעגלים, אנחנו מושפעים, שומעים, נחשפים. החיים שלנו במדינת ישראל עשירים בחדשות, בדאגות, בטרדות. אנחנו, אלה שחיים כאן את החיים האלה נוטים לקחת ללב, לכאוב, להיעצב. אנחנו רגישים. וזה חשוב. אבל אנחנו חייבים לפתח מנגנון שיפקח על העומס, הסטרס שמשפיע על הבריאות שלנו.

התשובות לכל השאלות שאי פעם נשאל את עצמנו מצויות בתוכנו, יש לנו חוכמה פנימית שעלינו לאפשר לה להגיח לעולם ולתרום את חלקה המשמעותי לחיינו. אנשים תמיד מחפשים תשובות אצל האחר, מניחים הנחות או מנסים להניע אנשים אחרים לפעולה לפי אמות המידה שלהם. אחד הדברים שלמדתי זה שחוסן מנטאלי מורכב מרבדים רבים ולכל אחד מאיתנו יש יכולת התמודדות אחרות.
כשאני אומרת שאני לא מסוגלת, לא יכולה, לא יודעת אני לא מאפשרת לחוכמה הפנימית שלי לבוא לידי ביטוי. אני חושבת שזה בעצם סוג של אהבה עצמית. כשאתה באמת אוהב משהו תעשה הכל על מנת להגן עליו / לשמור עליו, לא תעשה במזיד דבר בכדי לפגוע בו. אז אם אתה פוגע בעצמך… כדאי לעצור לרגע ולבדוק עד כמה אני אוהב את עצמי ומדוע. כן, לבדוק את הדברים לעומק.

היום קראתי בפוסט שמישהי השתתפה בסדנא של מספר מפגשים והמפגשים הללו השפיעו על חייה עד מאוד, כך היא מדווחת – תחושה שלה. מיד בתגובות כתבו לה אמירות מרושעות , מזלזלות – בעבר הייתי נפגעת בשבילה. היום אני מאחלת לאותם אנשים שימצאו מקום שיכיל אותם ויאפשר להם לראות את עצמם. אולי אז הם יוכלו גם להרגיש יותר טוב עם עצמם. הם זורקים רעל… ובעצם ( ואני לא מניחה הנחה) שווה שיבדקו יפה זה פוגש אותם ולמה כל כך מתסכל אותם לדעת שמישהו הצליח לעשות שינוי בחייו.
ניתן למצוא יותר ויותר מחקרים שמבליטים את הקשר בין האופן שבו המוח שלנו חושב לבין האופן שבו הגוף שלנו מגיב. אפשר בהחלט להשתמש במוח כשם שמשתמשים בשלט על מנת לכוון תחנה או להתאים את עוצמת הקול בטלוויזיה. הרעיון המרכזי הוא שהדיוק הזה שלנו ישפיע ישירות על תגובות הגוף. לא מאמינים… תחשבו רגע על סיטואציה שבה אנחנו נזכרים ברגע עצוב והדמעה מגיחה לה. כשאנחנו נזכרים אנחנו לעיתים ממש חווים את החוויה שנותרה בזיכרון.

אם אתם זקוקים ממליצה לכם בחום לקבל טיפול תרופתי, מונע , אלטרנטיבי או כל מה שנכון עבורכם ובנוסף השתמשו בראש שלכם בכדי לקדם את הבריאות הגופנית שלכם.  ועוד קצת חומר למחשבה – בטוחני ששמעתם על אפקט הפלצבו – אם לא אז בקצרה… בלא מעט ניסויים ומחקרים ניתנות לחולים תרופות דמה. מה שהשפיע בפועל על החולה זה האמונה בדבר היכולת של התרופה להשפיע על מצבו הרפואי ולא התרופה עצמה.

מה אפשר לעשות?
– לחשוב חיובי כבר אמרנו? נכון, אז נאמר שוב.
– לחפש את היש ואת הכן. הפכו את המילה אין לראשי תיבות: אם יש ניתן.
– כתבו הודיות על בסיס יומי. כשיצרתי מחברת הנקראת 365 ימים של הודיה והכרת הטוב ידעתי שיש כוח עצום להודיה , אולם בפועל אני מבינה שהכוח בהודיה הוא בלתי ניתן לתיאור.
– קבעו לעצמכם מטרות – תאמינו או לא אבל אנשים שמאמינים שלחיים שלהם יש משמעות הם אנשים בריאים יותר.
– תתנדבו בקהילה – הנתינה מעצימה, נותנת ערך ומשמעות .
– תדבקו באופטימיות היא מחזקת את המערכת החיסונית בגוף.
– תצחקו כמה שיותר, אומרים שצחוק מפחית את הסיכון למחלת לב – אמנם אצלי זה לא כל כך עבד… אבל הסטרס בהחלט פגע לי בלב. תנסו תמיד לחייך.

קוראים יקרים שלי לכל אחד מאיתנו יש את האפשרות להשפיע על בריאתו הנפשית והגופנית. אי אפשר לשנות את המציאות אבל בהחלט ניתן לשנות את התגובות שלנו למתרחש. לחייכם. לחיי הבריאות של כולנו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן