news08.net/ads.txt

הידעתם? צריכה יומית של חופן אגוזים, שקדים ובוטנים מפחיתה בכ-30 אחוז את הסיכויים למחלות המאפיינות את החברה המערבית

בשנים האחרונות התפרסמו מספר מחקרים רחבי היקף שנערכו על פני עשרות שנים ועם כרבע מיליון נחקרים והוכיחו כי צריכה יומית של חופן (ליתר דיוק 30-40 גרם) אגוזים, שקדים ובוטנים מפחיתה בכ-30 אחוז את הסיכויים למחלות המאפיינות את החברה המערבית וביניהן: שבץ מוחי, מחלות לב, סכרת וסרטן

| באדיבות אלי כהן, מנהל רשת מאוחדת משלימה, מטפל בתרפיות מנואליות, ביוטכנולוגיה וביוכימיה ומזון

אלי כהן, מאוחדת רפואה משלימה

*

מחקרים אחרים מראים שנשנוש אגוזים כחטיף (ללא פחמימה נלווית) גורמת לנו להיות רזים יותר כיוון שהם מייצרים תחושת שובע עמוקה וארוכה באופן יחסי לכמות הקלוריות שיש בהם. המחקר האחרון שהתפרסם השנה תומך בצריכה יומית של אפילו 4-5 אגוזי מלך כדי לשמר את יכולותינו הקוגנטיביות ולמנוע הדרדרות המוח.

ברפואה המשלימה אנחנו כלל לא מופתעים מתוצאות מחקרים אלו שהרי כבר לפני מאות שנים, מומחי התקופה ובהם גם הרמב”ם התייחסו באהדה רבה לצריכת פירות האדמה אך תוך הקפדה על השרייה מקדימה. מהלך זה נשכח עם השנים וכעת לאור התפתחות הביוכימיה מתבררת ההנחיה הקדומה כנכונה ומדויקת! בשונה מפירות אחרים, בהם הפרי הוא הגרעין הרי שהשקדים והאגוזים הם הגרעין בעצמו ולכן הם עשירים באנזימים רבים, חומצות שומן, חלבונים ומינרלים.

כאשר מגיעים מים לגרעין מתחילים תהליכי הצמיחה במהלכם מוכפלת ואף משולשת כמות נוגדי החמצון והויטמינים. פעולת ההרטבה מתברר גם פוגעת בחומצה פיטית המצויה בהם וכל עוד הם במצב “יבש” היא פוגעת בספיגה של האבץ, הברזל והסידן בגופנו.

ולכן כמה דגשים לצריכה נבונה ולשמירה על איכות ואריכות ימים:

  • להקפיד על השרייה במים מסוננים של פירות האדמה.
    שקדים ואגוזי ברזיל- במשך לילה.
    יתר הסוגים – שעתיים יספיקו.
    מעבר לזה הם יחלו לאבד מטעמם וסגולותיהם.  בתום ההשריה: יש לשמור בקירור ולדאוג לצרוך תוך יום-יומיים כיוון שלאחר מכן יחל תהליך ריקבון.
  • אין צורך ואף לא מומלץ לאכול יותר מחופן ביום להשיג את כל התועלות האמורות לעיל.
    אגוזי ברזיל: ספציפית עשירים מאוד בסלניום (מינרל חיוני לתהליכי חמצון) ולמעשה אגוז אחד ממלא את מלוא הצריכה היומית. לא לעבור את ה  2 -3 ביום בשל השפעות רעילות.
    שקדים: זה הזמן לשבור את המיתוס על ההשפעות הרעילות של השקדים. הדבר נכון רק לשקדים מרים (אשר מכילים חומצה ציאנית) אך השקדים שאנו רגילים לאכול הם המתורבתים ועימם אין בעיה.
  • טחינה: עדיף מלאה אך בכדי ליהנות מהכמות הגבוהה של הסידן והברזל יש להוסיף לימון אשר מנטרל את ההשפעה של החומצה הפיטית שהוסבר לגביה מעל.

כך שאם אינכם אלרגיים לאגוזים, YOU HAVE TO BE NUTS NOT TO EAT MORE NUTS

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן