news08.net/ads.txt

היטל השצ”פ ברחובות מגיע לבית המשפט העליון: “העירייה השתמשה בכספים באופן לא חוקי”

יו”ר האופוזיציה עו”ד מתן דיל וחברת סיעתו עו”ד קארין ברגינסקי עתרו היום (חמישי) לבית המשפט העליון בנוגע להיטל השצ”פ כנגד עיריית רחובות, ראש העירייה רחמים מלול, הממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים ומשרד הפנים.

בעתירה, שמתפרסת על פני 274 עמודים, מבקשים העותרים לאסור על העירייה להטיל ולגבות היטל שצ”פ, כביכול מכוח חוק עזר לרחובות, בגין בנייה קיימת בשכונות מפותחות, היינו בששת הרובעים עליהם הכריזה מהנדסת העיר רחובות כאזורי שצ”פ.

יו”ר האופוזיציה, מתן דיל: “לצערנו, בדיון בבית המשפט המחוזי, העירייה זרתה חול בעיני השופט. העירייה טענה שאם תושב שילם בעבר עבור הקמת פארקים אזי לא ישלם בשנית ומכאן, לטענתם, בעצם החיוב של היטל שצ”פ אין גביה בכפל ובדיעבד. שטויות(!). תושבי רחובות הוותיקים הם אלה שנשאו בנטל הכספי להקמת השצפים הקיימים בעיר, רק שבעבר לא קראו לגביה הזאת היטל שצ”פ כי אם אגרות והיטלים כשרכשו את דירתם. היטל שצ”פ הוא יחסית יצירה משפטית חדשה אך לא הפארקים הקיימים בעיר שרובם בוצעו לפני חקיקת חוק העזר וברור שהפארקים האלה מומנו מכספי התושבים ולא מנדבת ליבה של העירייה מכסף שצמח על העצים. דבר נוסף ומעניין, בית המשפט המחוזי קבע שהעירייה השתמשה בכספים באופן לא חוקי לשימושים נוספים מלבד הקמת שצפים חדשים. המשמעות היא שקיימים עודפים. עצם כך שקיימים עודפים מעיד כשלעצמו על גביה בכפל ומעבר לגביה המותרת והחוקית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן