news08.net/ads.txt

הילדים חושפים: “הטיק טוק פשוט הפך לאתר פורנו”; העדויות הקשות שלא מאפשרות להורים לעצום עין

האפליקציה הפופולרית טיק טוק הייתה בראש הכותרות במהלך השבוע ולא במובן חיובי. סרטון שהופץ, מתאר חבורת ילדים הנעמדים מול המצלמה בשלשות והם אמורים לקפוץ ביחד באוויר, כששניים מהמשתתפים אמורים להכשיל את המשתתף השלישי ולגרום לנפילתו. המשתתפים באתגר נופלים על הגב והראש, מה שמוביל לפעמים לפציעות קשות. אך עדויות רבות של ילדים הגיעו לחדשות 08 מסבירים שהאתגר הנ”ל הוא רק חלק קטן ממה שבאמת קורה באפליקציית הנוער הגדולה.

אלון בראל בן 24, יבנה: “אני אישית הורדתי משעמום את האפליקציה, כן יש דברים מצחיקים, מצד שני ילדים היום לא יודעים להתנהל וזה גורם לבלאגן. אני רואה שהם מושפעים מהסביבה, זה פחות קורה בגיל שלי, אלא גילאים קטנים יותר. יש שם מלא מין ובחורות שמתלבשות חשוף, כל פעם דואגות שהדלת תהיה סגורה או במקומות שאין הורים שיפקחו עין עליהם. הן מצפות לתגובות מגברים שיחמיאו להן. ואם הן לא מוחמאות, זה מגיע בשיימינג והן גם בוכות למצלמה כשזה קורה”.

מאי דוד בת 17.8, אשדוד: “יש לי את הטיק טוק עוד מהתקופה שהוא היה מיוזיקלי שזה בערך 6 שנים כבר. פתחתי בגלל חברות ולעשות סרטוני ליפסינג שזה עוד היה הקטע המרכזי. עד ששינו את זה לטיק טוק וזה הפך למקום שקטינות וקטינים מעלים סרטונים בוטים בנות מרימות את החולצה עד החזה ורוקדות ככה. המון תכנים מיניים שלדעתי זה מזעזע כי איזה דור הולך לצמוח מהתכנים האלה?. אני לא מושפעת מהסרטונים האלה ספציפית .אני יותר עושה דברים לכיף שם פחות לפרסום ולעלות דברים שהם מגעילים בשביל הפרסום. אני כן רוקדת אבל ריקודים שהם באמת בלי יותר מידי חשיפה.
פעם ראשונה שראיתי את הסרטון היה רשום למטה ‘אחד מהם שבר בגללנו את הגב, תייגו חבר שהייתם עושים לו את זה גם’.
נכנסתי לתגובות וזה פשוט זעזע אותי איך אנשים חושבים שממש נורמלי לגרום לאנשים ליפול ככה על הגב. כאילו מה נסגר עם האנשים האלה?אין להם חיים? כל הטיק טוק הפך לתופעה של פגיעה באחרים בניהם שיימינג. ילדים צריכים לדעת מתי צריך לשים סטופ לדברים,וזה מתחיל מהסרטון הזה. אצלי בשכבה כמעט עשו את זה לילדים ומזל שהיועצת יודעת על הטיק טוק ועצרה לפני שקרה משהו מסוכן”.

נעה, אשדוד- “את האפליקציה יש לי עוד מלפני שרכשו אותה החברה הסינית שהפכה אותה ל״טיק טוק״.  אני והחברות שלי ללא ספק מושפעות ממנה כי זה סוג של טרנד, אני יכולה להגיד על עצמי שבזמן החופשי שלי אני יוצרת סרטונים ולומדת ריקודים. ה״טרנד״ המפורסם הזה שהילדים מפילים ילד אחר ממש טיפשי, אנשים לא רואים את ההשלכות מאחורי הסרטונים האלה ומתנהגים בקלות ראש וחושבים ש’לי זה לא יקרה’ ולכן קורים כל המקרים המזעזעים האלו. באפליקציה הזאת יש טרנדים שיכולים להרוג בני אדם ב15 שניות כמו הסרטון שבו קופצים על שולחן או שזורקים דברים באוויר ומחכים לראות על מי זה נופל. למזלי אף פעם לא נתקלתי בחיים האמיתיים במקרה שמישהו רצה לצלם סרטון כזה ואני בטוחה שאם כן אני אעשה הכל כדי לעצור אותו ולמנוע אסון”.

נעה דווקא בוחרת למתן את הרוחות והרעש כלפי האפליקציה: “מצד שני טיק טוק היא עוד רשת חברתית, דברים כאלה יכולים לקרות גם באינסטגרם פייסבוק וכל רשת חברתית אחרת, השאלה הגדולה היא- איך אני בוחרת להשתמש ברשת החברתית? מה הדברים שיכולים לסכן אותי ומאילו דברים אני יכולה ללמוד?”.

עדות נוספת ממחישה צד שלילי: “כן, ראיתי באפליקציה סמים סיגריות ומין, אני מושפעת מהטיק טוק בגלל שאני לומדת שם ריקודים והכל” אך מהר מאוד מבהירה: “אבל בגלל שהן רזות מאוד אז זה קצת מוריד ביטחון”.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן