היסטוריה בשריון: מחליפים את האפודים הישנים בווסטים יעודיים. כך הם נראים

הראשונים לקבל את הווסט היו מפקדי קורס הקצינים (גנני קק”ש) שלחמו בעזה עד לאחרונה, במעמד קצין השריון הראשי, תת אלוף אוהד מאור.

ווסט חדש שמשדרג את תנאי הלחימה נכנס בהדרגה בימים אלה לחיל השריון, ומסיים תקופה בה היו עוטים השריונרים שתי שכבות.

הוא מודולרי, קל יותר, ומאפשר ללוחמים לנוע בנוחות ובחופשיות – תוך שמירה על הבטיחות. קיבלנו הצצה לחידוש שעוזר לאדם שבטנק לנצח

בעוד לוחמי השריון ממשיכים להילחם באומץ, מביאים לידי ביטוי את עוצמתו של חיל השריון ומוכיחים שמערכה בלעדיהם לא נראית אותו הדבר – יש משהו בהם שייראה מעכשיו אחרת.

בעקבות השיפורים הרבים שהוכנסו בטנק ושדרוג מערכות הלחימה שבו, התעורר הצורך לשדרג גם את האפוד של הטנקיסטים. לאחר שנים בהן היו מזוהים עם השכפץ מעל הסרבל, החלו השבוע בחיל השריון להחליף את האפודים בווסט שריון יעודי.

הפעילות אותה נדרשים לוחמי השריון לבצע מחייבת מענה שונה מלוחמי החי”ר: הטנקיסטים צריכים לנוע בחופשיות בתוך הטנק עם הגנה מירבית, ללא סרבול ועם אפשרויות לחימה בתוך הטנק ומחוצה לו.

“המעבר מאפוד ושכפ”ץ לווסט שריון, משמעותי ביותר מבחינת יעילות, נוחות ונראות”, מתגאים בחיל.

הראשונים לקבל את הווסט היו מפקדי קורס הקצינים (גנני קק”ש) שלחמו בעזה עד לאחרונה, במעמד קצין השריון הראשי, תת אלוף אוהד מאור.

הווסטים החדשים, הוא מפרט, ייכנסו בהדרגה לשימוש בכל החיל, ותבוצע חלוקה מסודרת ללוחמי השריון: “התחלנו במפקדים של המפקדים, מי שמכשירים את הקצינים ודור העתיד של החיל. הם גם מהווים דוגמה אישית, וחשוב שיהיו ראשונים”.

התהליך עצמו החל מצורך שעלה מהלוחמים השונים. משם, חקרו ובדקו בחיל השריון את הנושא, יצרו וניסו מספר אבות טיפוס, עד שלבסוף – נבחר הווסט הסופי שמגיע לידי הטנקיסטים, במטרה לסייע להם להמשיך ולעמוד בראש הלחימה, לחסל מחבלים ולרשום הישגים מבצעיים משמעותיים.

בעקבות המלחמה, מסביר קשנ״ר, הוחלט לזרז את ייצור הווסטים מתוך הבנה שהצורך לנוחות הלוחמים בשטח קריטי במיוחד: “אומנם התהליך החל לפני המלחמה, אך המלחמה המחישה את הצורך בווסט יעיל יותר ללחימה ממושכת בטנק”.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן