news08.net/ads.txt

הלילה: הסלמה בדרום | התקפות בעזה בתגובה לירי טילים ורקטות לעבר ישראל

ירי הטילים החל בשתי דקות לקראת חצות ונמשך לסירוגין לאורך הלילה, ביעיקר לעבר העוטף

כוחות צה”ל תקפן הלילה ברצועת עזה זאת לאחר מספר שיגורים לעבר ישראל. 

שתי דקות לחצות הותקפה אשקלון פעמיים, ובמקביל הותקף אזור עוטף עזה – כרמיה וזיקים. הירי לא הסתיים ובשעה 3:29 נורה שיגור נוסף לעוטף עזה – עין הבשור. ניר עוז ומגן. בשעה 4:03 ירי נוסף התרחש לעבר עוטף עזה-כפר עזה. שתי דקות אחר כך שיגור נוסף לעבר מטווח ניר עם ומפלסים.

דובר צה”ל עדכן כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בהמשך צוין כי בהמשך לדיווח, במהלך תקיפת צה”ל ברצועה זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח ושיגור שלישי נפל בשטח רצועת עזה.

חדשות 08 ימשיך לעדכן ככל שניתן על פרטים חדשים ומאומתים מהשטח. בינתיים, אנא הישמעו להוראות. הצטרפו לקבוצת העדכונים של חדשות בזמן אמת – לחצו כאן

כידוע, עורף מדינת ישראל מאוים באופן תדיר על ידי רקטות וטילים. במקרה שנשקפת סכנה לאזרחים, פיקוד העורף מפעיל מערך התרעה, שמספק אזהרה מקדימה בדבר האיום הצפוי. זאת במטרה להבטיח שהתושבים יוכלו להתגונן ולנקוט פעולות שיגנו על חייהם ועל חיי יקיריהם.

אזעקת הצבע האדום מגיעה ככל הנראה על רקע פעילות צה”ל בג’נין. חמאס וג’יהאד מאיימים להגיב על ההרוגים. כזכור, הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב”כ, ימ״מ, מג”ב וצה״ל בלב מחנה הפליטים ג׳נין, מול הגא״פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש – ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו. המבוקשים, פעילי גא”פ המעורבים בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות צה”ל ותכנון פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך הפעילות זיהו ונטרלו הכוחות חמושים נוספים. לא היו נפגעים לכוחותינו.

חשוב מאוד לדעת מה זמן ההגעה למרחב המוגן באזור מגורינו ולבחור את המרחב “הכי מוגן שיש” בהתאם לכך.

לכל יישוב קיים זמן התגוננות שמגדיר את הזמן שיש לשוהים בו לפעול ולהיכנס למרחב המוגן. זאת במטרה לאפשר לאזרחים להיכנס למרחב המוגן על פי פרק הזמן העומד לרשותם בכל אחד מהאזורים השונים ובאופן זה לאפשר שגרת חירום על ידי מיקוד ההתרעה רק לאותם אזורים שעלולים להיפגע. לרוב האזורים בארץ הוגדר זמן התגוננות של דקה וחצי. באזורים הקרובים לגבולות הוגדר זמן התגוננות משתנה שנע בין טווחי הזמנים הבאים: מיידי, 15 שניות, 30 שניות, 45 שניות ודקה. בכל מקרה, יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות.

חשוב לדעת, משך האזעקה = זמן ההגעה למרחב המוגן. הדבר מספק אינדיקציה לגבי הזמן שבו יש להיכנס למרחב המוגן ומאפשר לוודא שגם מי שאינו יודע מה זמן ההתגוננות הנדרש, יגיע למרחב המוגן בזמן. אם האזעקה נשמעת באזורכם – עליכם להגיע למרחב המוגן לפני תום האזעקה. אם מסתיימת לפני שמספיקים להגיע למרחב מוגן, יש לשכב על הקרקע ולהגן עם הידיים על הראש למשך 10 דקות.

להלן זמני הגעה למרחב המוגן – ביישובי הסיקור של חדשות 08, מוגש כשירות לציבור

אילת – זמן ההגעה למרחב המוגן הוא 30 שניות
דימונה – דקה וחצי
נתיבות – 30 שניות
אופקים – 45 שניות
קרית גת, כרמי גת – דקה וחצי
קרית מלאכי – 45 שניות
גן יבנה – 45 שניות
יבנה – דקה
גדרה – דקה
מזכרת בתיה– דקה וחצי
קרית עקרון – דקה וחצי
רחובות – דקה וחצי
נס ציונה – דקה וחצי
באר יעקב – דקה וחצי
רמלה – דקה וחצי
לוד – דקה וחצי
מודיעין מכבים רעות – דקה וחצי

•באזורים “קו עימות” ו”גולן צפון” – משך האזעקה 15 שניות, אך זמן ההגעה למרחב המוגן הוא מיידי. על כן, ברגע הישמע האזעקה, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
•באזור “עוטף עזה” – תישמע אזעקת “צבע אדום” וזמן ההגעה למרחב המוגן הוא 15 שניות.
•באזור “ערבה” – משך האזעקה דקה וחצי, אך זמן ההגעה למרחב המוגן הוא שלוש דקות.

הצטרפו לקבוצת העדכונים של חדשות בזמן אמת – לחצו כאן

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן