הלילה: מהומות בחווארה, בתגובה לפיגוע בה נרצחו האחים הלל מנחם (22) ויגל יעקב (20) יניב

מחבל הגיע לחלון הרכב שבו נסעו השניים שהיו בדרכם לישיבה – וירה לעברם באקדח

לילה עמוס באירועים בחווארה – שם נרצחו אתמול האחים הלל מנחם (22) ויגל יעקב (20) יניב, תושבי הר ברכה. מחבל הגיע לחלון הרכב שבו נסעו השניים שהיו בדרכם לישיבה – וירה לעברם באקדח.

הלילה באה התגובה מצד המתנחלים, חבריהם של הנרצחים – כאשר מאות מכוניות הוצתו בחווארה, עשרות בתים נשרפו כליל ועשרות נפצעו ונזקרקו לטיפול רפואי.

היערכות בטחונית מוגברת בכל חלקי הארץ ובעיקר סביב ירושלים ועזה.

ראש הממשלה נתניהו: “אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות, לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה”ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם, ואני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה”ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים וביחד ננצח את הטרור”.

הלל בן ה-22, שלמד בישיבת הסדר בקריית שמונה, השתחרר באחרונה משירות בחיל הים, ובימים אלה חזר מהשירות לפרק לימודים במסלול ההסדר. יגל, בן ה-20 שלמד בישיבת ההסדר בגבעת אולגה, התגייס גם הוא למסלול ההסדר – ובימים אלה אמור היה להתחיל הליכים לקראת גיוסו לצה”ל בשירות קרבי.

אמם, אסתי, הקליטה לבני הנוער הודעה: “חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב”ה. אנחנו מנסים למצוא את הדברים הטובים והחסד. הייתה לנו הכנה מוקדמת, שבת משפחה, שיחות טובות עם הילדים. עשינו תמונה משפחתית. יש לנו חור, חור ענק בלב, ושום דבר, שום דבר לא יסגור את החור הזה. לא בנייה, לא הפגנה, לא שום דבר. גם שמחות במשפחה יהיו פלסטר. החור הזה יישאר, ואנחנו נלמד לחיות איתו”. האם קראה לבני הנוער בהר ברכה “לעשות שירות משמעותי בצבא”, ו”להוסיף בלימוד תורה”, והוסיפה: “אתם יכולים גם כמו שתמיד היינו עושים – מכינים מרק והולכים ומחלקים לחיילים. אין לי מילים שיכולות לנחם או להביע”.

הוריהם של הלל ויגל זכרונם לברכה, שנשאו כרטיס אדי, “הסכימו לתרומת איברים על מנת להציל חיים”. הלווייתם תתקיים בהר הרצל בירושלים.

בתוך כך, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק עונש מוות למחבלים של ״עוצמה יהודית״. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. הועדה החליטה שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק.

השר איתמר בן גביר: ״ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו״.

שר האוצר וחבר הקבינט מדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ׳: “הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב הי”ד מהישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה. אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם.. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבא לאלתר. “רגיעה” תושג רק כאשר צה”ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות”.

גיל ביסמוט מפקד זק”א מחוז ש”י מספר “קיבלנו דיווח על ירי לעבר רכב ישראלי בחווארה, בציר המרכזי סמוך לישוב הר ברכה בו אני מתגורר. לצערי, מיד כשהגעתי למקום זיהיתי לחרדתי את הנפגעים, שני אחים שגדלו עם ילדיי, בני בית ממש. לאחר פעולות החייאה ממושכות הם פונו בטנ”צ לביה”ח בלינסון ומותם נקבע. צוותי זק”א שהגיעו למקום עסקו בדמעות ובלב כואב בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים. זהו אירוע קשה עבורי ועבור הישוב כולו, אנו כואבים ומשתתפים בצערה של המשפחה האבלה”.

צילום: ללא קרדיט | לפי סעיף 27 א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן