news08.net/ads.txt

המדריך המלא לנחקר במשטרה

חקירה במשטרה היא מעמד מסוכן ומלחיץ ביותר וחייב להגיע אליו מוכן. איך אדם נורמטיבי שמעולם לא דרך רגל בתחנת משטרה יכול להגיע למוכן למעמד המטורף הזה?

התשובה פשוטה: עלייו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בדחיפות.

בואו נסקור כמה כללים בסיסיים שכל נחקר במשטרה חייב להכיר, כמה תרגילי חקירה בהם משתמשים החוקרים וממה בגדול צריך להיזהר.

זכויות הנחקר במשטרה

לכל נחקר במשטרה יש זכויות מכוח החוק.

הזכויות המרכזיות הן הזכות להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני תחילת החקירה, הזכות להימנע מהפללה עצמית וזכות השתיקה.

מיד עם תחילת החקירה השוטר צריך להקריא לנחקר את החשדות נגדו, לפרט באיזה סעיף עבירה הוא חשוד, מה לטענת המשטרה הוא עשה וליידע את החשוד בזכויות שלו.

זה בדיוק המקום לעצור הכול ולבקש מהחוקר להתקשר לייעוץ עם עורך דין פלילי – בשיחה עם עורך הדין, ספרו לו בדיוק מה אמר לכם החוקר, באילו סעיפי עבירה אתם חשודים ומה אתם חושבים להגיב.

זכרו, השיחה עם עורך הדין חסויה ולחוקר אסור להאזין לה, אך כבר נתקלנו בעבר בחוקרים שהאזינו לשיחות חסויות של עורכי דין עם הלקוח ועשו במידע הזה שימוש במהלך החקירה.

אז איך ניתן להתמודד עם התופעה? תדרשו שעורך הדין יגיע לתחנה וייתן לכם ייעוץ בארבע עיניים בתוך חדר סגור – שוטרים נוטים לכבד עורכי דין פליליים והם לא מתעסקים איתם.

תרגילי חקירה נפוצים

ישנם ערות תרגילי חקירה שנלמדים בבית הספר לשוטרים.

התרגילים העיקריים והנפוצים ביותר הם:

  1. השוטר הטוב והשוטר הרע: חוקר אחד נחמד ואדיב ואילו חוקר אחר אגרסיבי וצעקני – הדבר נועד לטלטל את הנחקר ולגרום לו לשתף פעולה עם החוקר הטוב.
  2. עימות: בכל רגע נתון יכול החוקר להכניס לחדר את המתלונן או חשוד נוסף בתיק ולעמת אותך איתם.
  3. מדובבים: אנשים שישבו איתכם בתא המעצר, על הספסל מחוץ לחדר או בחצר מחוץ לתחנה – המדובבים עובדים עם המשטרה, הם מנסים לחלץ מכם מידע והם מקליטים אתכם.
  4. הפעלת לחצים: כדי להוציא מנחקר את האמת, חוקרים מפעילים לחץ כבד על הנחקר – בין היתר באמצעות צעקות, דפיקות על השולחן ואיומים במעצר או מאסר.

יש עוד עשרות תרגילי חקירה, עורך הדין הפלילי איתו תתייעצו אמור להכין אתכם לכל תרחיש ולכל תרגיל חקירה.

טיפים לנחקר במשטרה

קודם כל, תיזהרו מזכות השתיקה.

היא אומנם זכות חשובה שאפשר להשתמש בה כאשר אין ברירה, אך היא ממש לא פתרון קסם – ומדוע? כי זכות השתיקה מחזקת את הראיות נגד החשוד.

אם החשוד נחקר בחשד לתקיפה בכך שנתן סטירה למתלונן – אם החשוד ישמור על שתיקה, השתיקה תחזק את הראיות נגדו בתיק ויתכן שיוגש נגדו כתב אישום.

לכן מומלץ לבחור בטקטיקה אחרת ולגבש קו הגנה חכם יותר מאשר לשמור על זכות השתיקה ללא כל הסבר סביר.

טיפ נוסף שקיבלנו מעורך דין פלילי מוכר, הוא שברגע שנכנסתם לתחנת המשטרה אתם מצולמים, מתועדים ויש אוזניים בכול מקום – תחשבו שנכנסתם אל “בית האח הגדול”.

אם החלטתם ללכת על גרסה מסוימת, תמשיכו לדבוק בה לאורך כל הדרך, מהרגע בו נכנסתם לתחנת המשטרה ועד לרגע שיצאתם ממנה וניגשתם למשרדו של עו”ד פלילי להמשך טיפול בתיק.

טיפים נוספים לנחקר במשטרה ניתן למצוא במאמר ייעוץ לפני חקירה באתר של עו”ד אלעד שאול.

(צילום: משרד שאול-רן)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן