news08.net/ads.txt

המרוויחים הגדולים: ילדי הקייטנות | כל מה שרציתם לדעת

בקיץ הזה תשלמו פחות: לאחר שהורים התרעמו על מחירי הקייטנות והציפו את הרשת בגין המחירים אותם ייאלצו לשאת בתמורה לקייטנה הולמת לילדיהם, החליטה מנכ”לית החברה העירונית יוספה חליבה להרים את הכפפה ולהוזיל את המחיר. רשת חוויות בראשות יו”ר הדירקטוריון והמשנה לראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’ הצטרף למחווה וסיבסד אף הוא את הקייטנות. שווי ההנחות: עשרות אלפי שקלים. כל מה שרציתם לדעת על הקייטנות באזור

הרשת החברתית געשה בתחילת השבוע לאחר שפורסמו הקייטנות שאמורות להעסיק את ילדי האזור, בעיר רחובות, בגדרה, עקרון ומזכרת בתיה, אלא ש בעוד הילדים היו מרוצים מהפעילויות הרבות, ההורים הקבילו את המחירים מול האזורים הסמוכים מאשדוד ועד נס ציונה, הבחינו כי התעריפים לקייטנות היו גבוהים מידי והם החליטו לפעול ולדבר – בעיקר באמצעות המקלדת. וזה עבד: מנכ”לית החברה העירונית יוספה חליבה הוזילה את המחיר, בחסות ראש העיר רחמים מלול ולאחר מכן, התקיימה הוזלה גם ברשת חוויות, בעקבות החלטתו של היו”ר יניב מרקוביץ’. ואם לא די בכך, בנוסף לקייטנות המתקיימות בגנים ובבתי הספר, נוספו גם קייטנות ציבוריות. הנה, כל מה שרציתם לדעת על קייטנות הקיץ.

החברה העירונית רחובות

בית הספר של החופש הגדול בנושא ‘מפליגים עם סיפורים’ מיועדת לילדים בכיתות א’-ג’ וכוללת את תלמידי החינוך המיוחד. תכנית הקייטנה עשירה במגוון הפעלות לרבות פעילות מוזיקלית, ספורט, מחול, הרקדות, הצגות ילדים, מופע קסמים, יום שיא בשיתוף ההורים ועוד. הקייטנה תתקיים בין  התאריכים 1-19 ביולי, בימים א’-ה’, בין השעות 13:00-8:00 כאשר קיימת אפשרות להירשם לצהרון, עד השעה 16:30, על פי תכנית העשרה מותאמת הכוללת ארוחת צהריים חמה ומזינה. ילדי כיתות ג’ בבתי הספר ניצני המדע, הרצוג, רמת אלון ומעלות משולם יזכו לקייטנת מצוינות באנגלית (תכנית תלמ”א – תכנית לאומית מצוינות אנגלית), שתופעל במסגרת קייטנות בתי הספר בין התאריכים 2-19 ביולי, בין השעות 8:00-13:15. הקייטנה לילדי בית הספר מעלות משולם תתקיים במבנה ביה”ס אמי”ת עמיחי עקב שיפוצי קיץ.

בעקבות הפניות הרבות מצד הורים אשר לוו בפניות מצד הנהגת ההורים לחברה העירונית, ערכה החברה העירונית בחינה מחדש ובשיקול דעת נוסף החליטה להוזיל עוד את מחירי הצהרונים. באמצעות סבסוד המחיר מעבר לשעה 16:00 ולפיכך צהרון ביה”ס של החופש הגדול בין התאריכים 1-19.7 יתקיים עד השעה 16:30 במחיר של 600 ש”ח (במקום 730 ש”ח) וצהרון הכנה לכיתה א’ יתקיים בין התאריכים 1-31.7 עד השעה 16:30 במחיר של 920 ש”ח (במקום 1,120 ש”ח).

בכך בוטלה למעשה תוספת המחיר לצהרונים על הארכת הצהרונים מעבר לשעה 16:00. יוספה חליבה, מנכ”לית החברה העירונית מסרה כי “החברה העירונית תמשיך להיות קשובה לצורכי ההורים בעיר ויחד עם זאת תשמור על רמה איכותית של מגוון הקייטנות”.

מגוון עצום של קייטנות

בנוסף לבית הספר של החופש הגדול, תפעיל החברה העירונית קייטנת הכנה לכיתה א’ (הרחבה בהמשך), קייטנות ייחודיות בנושאי ספורט ואמנות וכן את הקייטנות הציבוריות בהתאם לצו פיקוח הקייטנות שהוציא משרד הפנים. לבקשת הנהגת ההורים, הנחה ראש העיר רחמים מלול להאריך את יום הקייטנה במחזור הראשון עד לשעה 16:30, בתוספת תשלום שאושרה על ידי הנהגת ההורים. כמו כן נענה מלול לבקשת הנהגת ההורים לקיים מחזור נוסף של קייטנה בבתי הספר לילדי כיתות א’-ג’ במחיר התואם את צו הפיקוח הקייטנות והורה כי עיריית רחובות תשתתף בסבסוד הקייטנות.

גם במהלך הקיץ הקרוב יוכלו תלמידי רחובות לבחור לעצמם את הקייטנה המתאימה והמועדפת עליהם ביותר במסגרת קייטנות החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, אשר כולן מופעלות בבתי הספר היסודיים, במרכזי החברה השונים ובאולמות הספורט ברחבי העיר – וכוללות פעילויות מגוונות, מפעילים מקצועיים ותכנים עשירים ומעשירים שמועברים על ידי הצוות הבית ספרי והצוותים המקצועיים של החברה העירונית.

קייטנות הכנה לכיתה א’

החברה תקיים בבתי הספר בעיר גם קייטנות הכנה לכיתה א’ שיועברו על ידי מורים מוסמכים לגיל הרך ובהן ילמדו הילדים בצורה חווייתית את האותיות, בהשראת הספר “אותיות מפטפטות” של דתיה בן דור. באופן זה הילדים יחוו הכרות עם סביבת הלימוד החדשה וייחשפו לתכנים חינוכיים בדרך יצירתית. הקייטנה תתקיים בין התאריכים 1-31 ביולי, בימים א’-ה’, בין השעות 8:00-13:00 וניתן יהיה להירשם לצהרון עד השעה 16:30 בתוספת תשלום. מחזור שני של הכנה לכיתה א’ יתקיים בין התאריכים 1-9 באוגוסט בחמישה בתי ספר בעיר: ניצני המדע, בן גוריון, נבון, ויצמן ומעלות משולם (שתתקיים באמי”ת עמיחי עקב שיפוצים) –  בפורמט של יום ארוך 8:00-16:00.

כמו כן ייפתח מחזור שני של קייטנת קיץ ציבורית לילדי כיתות א’-ג’, בהתאם לצו פיקוח הקייטנות שיכלול פעילות עשירה בנושאים מגוונים, בין התאריכים 22.7-9.8 בין השעות 8:00-13:00, בחמישה בתי ספר בעיר: ניצני המדע, בן גוריון, נבון, ויצמן ומעלות משולם (שכאמור לעיל, תופעל באמי”ת עמיחי עקב שיפוצים). התנאי לקיום קייטנת קיץ במחזור השני בבית הספר הינו מינימום של 66 נרשמים.

 

קייטנת מדע, במה או פיסול

קייטנת המדע לכיתות א’-ו’, ביוזמת משרד המדע והטכנולוגיה ובמימונו, תופעל אף היא על ידי החברה העירונית בארבעה בתי ספר בעיר: הדרים, הרצוג, סמילנסקי ורמון, במטרה להנגיש את תחומי המדע, הטכנולוגיה והחלל לילדים. במסגרת התכנית, שתתקיים בין התאריכים 22-26 ביולי, בין השעות 8:00-13:00, יעבירו המדריכים 3 סדנאות בדרך חווייתית באמצעות ערכות רובוטיקה, אלקטרוניקה וטכנולוגיה. מספר המקומות מוגבל.

בנוסף על קייטנות אלו, החברה העירונית תקיים מגוון רחב של קייטנות ייחודיות שמתאימות לכל אחד מהילדים: ‘קייטנת אמנויות הבמה’ שתתקיים בבימת הנוער רחובות בשני מחזורים ובמסגרתה הילדים יתנסו מידי יום בכל הקשור לעולם הבמה לרבות סדנאות דרמה ייחודיות, משחקי אלתור ומשחקי תפקידים, שירה, פיתוח קול, איפור במה ויצירת אביזרי במה. בסיום התהליך מעלים הילדים, יחד עם הבמאי, מופע סיום מושקע וססגוני.

תכנית קיץ מיוחדת לילדים ונוער בבית האמנים תציע פעילות יצירתית לילדים ונוער חובבי אמנות, ובין היתר, עיסוק בציור, פיסול, בניית מודלים בהשראת חגיגת הקיץ, בשילוב פעילות חברתית, חווייתית והעשרה אמנותית. מורי התכנית הינם אמנים פעילים המלמדים גם בתכנית המצטיינים לילדים יוצרים. סדנאות קיץ לילדים ייערכו בבית הקרמיקה אשר במסגרתה פיסול בחימר, פסיפס, פעילות חברתית-חווייתית והעשרה אמנותית. במרכז חלומות תפעל קייטנת החלומות, שתחל עם סיום צהרון הקיץ (22.7) ותופעל עד לשבוע האחרון של אוגוסט (24.8) – ובמסגרתה ייהנו ילדים בגילאי 4-8 מימי כיף מלאים בהפעלות והופעות.

קייטנת ספורט

עבור הספורטאים הצעירים שבין ילדי העיר, מציעה החברה העירונית גם קייטנות ספורט בהדרכת מאמנים ומדריכים מוסמכים, המשלבות הדרכה מקצועית ופעילויות חברתיות ומהנות המתקיימות באולמות ספורט ממוזגים ומיועדות לילדים מכיתה א’ ועד לבני נוער בכיתה י”ב, בחלוקה לקבוצות גיל. בין היתר, קייטנת כדורגל בהיכל הספורט הממוזג “ברזילי” בשני מחזורים לתלמידי היסודי; קייטנת כדורסל שתתקיים באולמות הספורט אוסי וזוהר ושפרינצק גם היא בשני מחזורים לתלמידי היסודי; מחנה כדורסל מקצועי, באולמות הספורט “קציר”, “אמי”ת” ושז”ר לעולים לכיתות ה’-יב’; קייטנת כדור יד בהיכל הספורט קציר ומחנה מצוינות “אתנה” לכדורסל בנות בכיתות א’-ו’ הכוללת גם 2 הרצאות העשרה באולם הספורט שז”ר.

 

סבסוד גם בקייטנות רשת חוויות, בגני הילדים ובמרכזים הקהילתיים

רשת חוויות רחובות הודיעה אף היא בתחילת השבוע על פתיחת ההרשמה לקייטנות גני ילדים, זאת לאחר שהוסדר מתווה פעילותן בעיר רחובות, בהתאם לתיקון לצו שהוציא שר הפנים ולמחירים שנקבעו בצו הקייטנות הציבוריות. כמו כן נפתחה ההרשמה לקייטנות במרכזי רשת חוויות לילדי גילאי בתי הספר, אשר מציעות פעילויות מדע, חקר, אנימציה, אומנות, הישרדות, כדורגל, מבוכים ודרקונים, הרפתקאות, מחול, התעמלות אמנותית ועוד.

בשני מסלולי הקייטנות הנושא שנבחר השנה הוא “חוויות מסביב לעולם”, במסגרת זו יכירו ויחוו הילדים ארצות ותרבויות שונות, באמצעות פעילויות מוסיקה, תנועה, יצירה, בישול ועוד. בכל המסלולים יתקיימו שלושה חוגים בשבוע שיכללו פעילויות דרמה, ריקוד, תנועה ומוסיקה. בקייטנות המופעלות בגני הילדים, יתקיים בנוסף גם יום שיא אחת לשבוע, שיכלול הצגה או מופע.

לדברי יו”ר דירקטוריון חוויות והמשנה לראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’, “בשבועות האחרונים השתתפנו בדיונים בכנסת והובלנו דיונים פנימיים בהשתתפות הנהלת העיריה, הרשת ונציגי ההורים, על מנת למצוא מתווה שיאפשר פתיחת קייטנות ציבוריות במחירים מוזלים מחד, אך גם את פתיחתן של קייטנות רשת חוויות במסגרת שעות מלאה ובתוך גני הילדים עצמם. אני סבור שהצלחנו להעמיד מסלולים שיאפשרו בחירה אופטימלית להורים ויקלו עליהם במהלך החופשה הארוכה. בשל החלטות הכנסת שהתקבלו באיחור, חל גם עיכוב בפתיחת ההרשמה לקייטנות. אני מברך על הפתרונות שנמצאו וקורא להורים למהר להירשם”.

מסלולי קייטנות צהרוני גני הילדים

במהלך חודש יולי יפעלו הקייטנות בתוך גני הילדים, בין התאריכים 1-19.7.18, כאשר יום קצר יתקיים בין שבע וחצי בבוקר ועד אחת בצהריים והעלות תעמוד על 990 שקלים. יום ארוך יתקיים בין השעות שבע וחצי בבוקר ועד ארבע וחצי אחר הצהריים ועלותו תעמוד על 1,416 שקלים. כמו כן, קייטנות הצהרונים של רשת חוויות מציעות גם מסלול ארוך יותר, הכולל 23 ימים בין התאריכים  1-31.7.18, באותן שעות פעילות ובעלות של 1,518 שקלים ליום קצר ו-2,000 שקלים ליום ארוך (במקום 2,171). מסלול הקייטנות הציבוריות (שפתיחתן מותנת במספר הנרשמים, מינימום 28 ילדים), יפעלו בין התאריכים  1-19.7.18, כאשר יום קצר יתקיים בין השעות שבע וחצי בבוקר ועד אחת בצהריים בעלות של 800 שקלים ויום ארוך יתקיים בין השעות 7 וחצי בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים בעלות של 1,200 שקלים. בתוך כך מציינת הרשת כי הנחות יוענקו למשפחות עם מספר ילדים בקייטנות גני הילדים (לא תקף בקייטנות ציבוריות): 5% על הילד הראשון, 10% על ילד שני, 15% על ילד שלישי ואילך. כמו כן תוענק הנחה לחד הוריות/ הוריים בגובה 5%.

מסלול נוסף: קייטנה ציבורית, 23 ימים

מסלול קייטנה ציבורית, לילדי גני הילדים, לחודש יולי מלא, קרי 23 ימים: יום קצר, בין השעות שבע וחצי בבוקר ועד אחת בצהריים במחיר של 1,225 שקלים ויום ארוך, מ-7 וחצי בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים במחיר של 1,840 שקלים.

לדברי עו”ד יניב מרקוביץ’, “לאחר שפרסמנו את מסלולי הקייטנות לגני הילדים בעיר רחובות, לאחר בחינת צו שר הפנים ויישום פתיחת מסלול לקייטנות הציבוריות כמופיע בצו – ובעקבות הפרסום קיבלתי פניות רבות מההורים ואני קשוב לבקשותיהם ולהנהגת ההורים, אשר מייצגת את כלל התלמידים במערכת החינוך בעיר. השתדלתי לענות לכל פונה מתוך אחריות, מנהיגות והבנה אמיתית של מצוקת ההורים, גם כשהושמעו טענות לא פשוטות. בשל הרצון להקל על הנטל הכלכלי המוטל על כתפי ההורים בחודשי הקיץ, החלטנו להוזיל את המחירים ולהתחשב במשפחות עם יותר מילד אחד בקייטנות ו/או אימהות חד הוריות. ראש העיר רחמים מלול, נעתר באופן מיידי לבקשתי ובשילוב כוחות הצלחנו לגייס תקציב נוסף לצורך מימון הנחות אלו. חשוב להבין שלהבדיל מבתי הספר, הממשלה איננה מסבסדת את קייטנות גני הילדים. נמשיך לעשות כל מאמץ כדי להביא לתושבי העיר את הקייטנות הטובות ביותר ודלתנו תמיד פתוחה להורים. כל המידע מעודכן באתר רשת חוויות ואני קורא להורים למהר ולהירשם”.

קייטנות חודש אוגוסט של צהרוני חוויות

רשת חוויות מציעה לתושבים להירשם גם לקייטנות חודש אוגוסט, שיפעלו למשך שבעה ימים, בין התאריכים 1-9.8.18 במתחם רחובותי (גני חרמון, אדיר, גלבוע); מתחם יובל נאמן (גן הרמוניה), מתחם הרמן מאאס (גני סביון, לוטוס); מרכז העיר (גני איריס, שלדג, תבור), מתחם אפרים קציר (גני יהל , רמון,  הר סיני); מתחם רחובות החדשה (גני מנגו, תפוז, תדהר); מערב העיר (גני סיגלון, רקפת) ורחובות ההולנדית (גני כרמים, אמירים, יעלון). עלות יום קצר תעמוד על 462 שקלים ויום ארוך על 660 שקלים.

קייטנות במרכזי הרשת

במרכזי הרשת נפתחה ההרשמה לעשרות קייטנות לגילאי בית ספר יסודי, במגוון תחומים ונושאים. במרכז שוויץ המדע יופעלו קייטנות הישרדות, כדורגל, מבוכים ודרקונים, התעמלות אמנותית וקייטנת כל צבעי הקשת, במרכז שוויץ רחובות החדשה יתקיים מחנה הישרדות, קייטנת מחול וקייטנת מולקולה העוסקת בחשיפה לפעילויות מדעיות, ניסויים ותכנים מרתקים בתחום המדע. קייטנה זו תופעל גם במתנ”ס נווה יהודה. במרכז אושיות תתקיימנה קייטנות אנימציה, קייטנת חוקרים צעירים וקייטנת כל צבעי הקשת. במרכז קריית משה תתקיים קייטנת כל צבעי הקשת בת 27 ימים, מגילאי טרום חובה עד כיתה ו’. במרכז גבירול יופעלו קייטנות במסגרת החוגים של טאיקוונדו, קפוארה ואקרובטיקה. במקביל במהלך חודשי יולי-אוגוסט, ייערכו ימי שיא שייצאו ממרכז הולנדית וגבירול לפעילויות מרתקות בנות יום אחד.

אורית שרגאי, יו”ר הנהגת ההורים העירונית ברחובות מסרה כי “הנהגת ההורים רוצה להודות לראש העיר ולכל העוסקים במלאכה: יוספה חליבה, מנכ”לית החברה העירונית והמשנה לראש העיר, חבר המועצה יניב מרקוביץ’, יו”ר דירקטוריון חוויות – שהיו קשובים לצרכי ההורים ועל שיתוף הפעולה. ביחד יצרנו מתווה לקייטנות שנותן מענה למרבית הצרכים ובמחירים הוגנים”.

קייטנות גני הילדים בגדרה

“מרכז אופק מקפיד על מתן מענה מלא לילדים, לקיץ מהנה וזאת, בהתאמה להנחיות שפורסמו על ידי השלטון המקומי לספק פתרון איכותי בתעריפים הוגנים”, כך נמסר ממועצת גדרה בנושא קייטנות גני הילדים. “מרכז אופק הינו מוסד ללא כוונת רווח המפעיל את תכנית ‘צהריים טובים’ של החברה למתנ”סים. תכנית הנותנת שירותי הדרכה, העשרה וליווי לרשת צהרוני אופק לאורך השנה וגם הקיץ פועלת תכנית זו בשילוב תכנים ייחודיים”.

בתוך כך, מועצת גדרה מפרסמת את תעריפי הקייטנות על פי תיקון צו הקייטנות בעקבות החלטות מנכ”ל השלטון המקומי, שלמה דולברג שפורסמו ב-17 במאי וייושמו במרכז אופק בהתאם, לשלושה שבועות (15 יום), בין התאריכים 1-19 ביולי, מ-7 וחצי בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים. בתוך כך מציינת מועצת גדרה כי במרכז אופק ארוחת הבוקר עשירה, 12 פעילויות על ידי מדריך חיצוני (לעומת 9 כמתחייב) וארוחת צהריים. על פי הנחיית השלטון המקומי המחיר שאמור להיגבות הוא 1,416.25 שקלים. העלות בגדרה עומדת על סך של 1,410 שקלים.

ממערך הדוברות נמסר כי “המועצה המקומית גדרה ומרכז אופק מסבסדים חצי שעה נוספת, ארוחת בוקר עשירה ושלוש פעילויות נוספות עם מדריך חיצוני מעבר לדרישות הצו ובהתאם לתעריפי הצו המאפשרות קייטנה איכותית יותר בעלות המינימלית לרווחת הילדים וההורים. בהמשך לכך, מרכז אופק מאפשר להרחיב את הקייטנה המפורטת לשמונה ימים נוספים בתאריכים  22.7.18 ועד 31.7.18 בין השעות שבע וחצי בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים בעלות נוספת של 755 שקלים).

קייטנות במזכרת בתיה

המסגרות החינוכיות והקייטנות שיפעלו במועצה במהלך הקיץ יתקיימו באמצעות המתנ”ס המקומי והצוותים החינוכיים בהתאם להנחיות משרד החינוך ובכפוף לצו הפיקוח על מחירי קייטנות ציבוריות. בישיבת ועדת ההיגוי שנערכה בהשתתפות מנהלת מחלקת החינוך, מנהלת מדור גני ילדים, מנהלת המתנ”ס ונציגות הורים נקבע המתווה להעלאת מסגרות הקיץ כאשר הרישום ייערך עד ה-7 ביוני – כך הודיעו רותי כוכבי מנהלת מחלקת החינוך ורוני שני קדמיאל מנהלת “מפגשים”.

קייטנת בית הספר של הקיץ המיועדת לתלמידים בכיתות א’-ג’ תיערך בין התאריכים 1-21.7 לא כולל ימי שישי ובסך הכל 15 ימי פעילות, בין השעות שמונה בוקר ועד אחת בצהריים. העלות ליום קצר הינה 450 שקלים כאשר משרד החינוך משתתף במימון 400 שקלים לכל תלמיד. יום ארוך הכולל צהרון, יעמוד על סך של 1,070 שקלים לכל ילד, בין השעות שמונה בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים. קייטנה לכיתה ד’ תופעל ללא סבסוד משרד החינוך. העלות ליום קצר עבור תלמיד הינה 850 שקלים ופתיחת הקייטנה מותנית בכפוף למספר נרשמים

קייטנת גני הילדים תופעל בשני מסלולים, הראשון מסלול בן 15 ימים בין התאריכים 1-18.7 כאשר עלות ההשתתפות בקייטנה הינה 754 שקלים ליום קצר (שמונה בבוקר עד אחת בצהריים) ו-1,133 שקלים ליום ארוך (שמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהריים). המסלול השני הוא ל-23 ימים, בין התאריכים 1-31.7 כאשר עלות ההשתתפות בקייטנה הינה 1,244 שקלים ליום קצר (שמונה בבוקר עד אחת בצהריים) ו-1,863 שקלים ליום ארוך (שמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהריים).

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן