המשבר במערכת החינוך | הנהגת ההורים: “אסור להגיע למצב ששנת הלימודים לא תיפתח”

הנהגת ההורים הארצית התייחסה לפני זמן קצר (רביעי) לאיום שלא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. “תלמידי ישראל ומערכת החינוך מצויים כבר 3 שנים בשבר מתמשך והמדינה לא יכולה להרשות לעצמה שהדבר יימשך”, נכתב בהודעה לתקשורת. “אסור להגיע למצב ששנת הלימודים לא תיפתח ושפתיחת שנת הלימודים תשמש כלי נשק במחלוקת בין האוצר לארגוני המורים”.

“כל השותפים למו״מ נדרשים לגלות אחריות ולוותר על חלק מדרישותיהם לטובת עתיד הילדים ולטובת המדינה. ההצעה שמונחת כעת על שולחן הדיונים משקפת עד כמה מערכת החינוך במשבר והנהגת ההורים הארצית רואה בה פשרה ראויה שעונה על הציפיות שלנו לצעדים לשיפור מערכת החינוך. אנו קוראים לכל השותפים למערכת החינוך לקבל את ההצעה בשתי ידיים, לסיים את המשבר ולהביא לפתיחת שנת לימודים תקינה ומוצלחת.

לצד זאת, הודעת מנכ”לית משרד החינוך אתמול למנהלי המחוזות ובו אישור פורמלי להפר את החוק ולקצר את שבוע הלימודים בחינוך הרגיל ואת יום הלימודים בחינוך המיוחד היא ביזיון לאומי שלא מקובל עלינו ואנו דוחים אותו מכל וכל”.

▪️▪️▪️

כידוע, מנכ”לית משרד החינוך דלית שטראובר שלחה אתמול מכתב למנהלי המחוזות לפיו משרד החינוך יאשר במקרים חריגים לקצר את שבוע הלימודים בגני הילדים לחמישה ימים, זאת בשל המחסור החמור בגננות ובמורים. בנוסף לכך, יקוצרו במקרים חריגים גם שעות הלימוד בחינוך המיוחד בכמעט שעתיים ל-15:10. ההחלטה, שהתקבלה לקראת החזרה ללימודים בעוד כשבועיים, הועברה על ידי המנכ”לית ובו צוין כי קיצור שבוע הלימודים בגנים והשעות לחינוך המיוחד יאושרו רק אחרי שיתר האפשרויות מוצו: העסקת גמלאים, הארכת שירות לעובדי הוראה שהגיעו לגיל פרישת חובה, הגדלת משרות של עובדי הוראה קיימים ואישור העסקתם של פרחי הוראה הנמצאים בשלבי ההכשרה להוראה, באישור המחוז.

משרד החינוך מסר בתגובה כי הוא “הופך כל אבן כדי לתת מענים ראויים למחסור הקיים בעובדי הוראה. לאור זאת, הוא נוקט בשורה של צעדים ופעולות, שעד עתה הובילו לצמצום המחסור מכ-6,000 לכ- 2,000 לשנה הקרובה. עם המשך הצעדים הוא צפוי להמשיך ולהצטמצם.. בשלב זה, המשרד נדרש לתת מענה נקודתי למקרים בהם לא נמצא כח האדם הנדרש במוסדות חינוך מסויימים. מענים אלה יינתנו במשורה ולאחר שמוצו כל האפשרויות כדי לא לפגוע בזכות הילדים לקבל שירותי חינוך ראויים”.

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי “המחסור באנשי חינוך אמור להדאיג את הציבור יותר מכל דבר אחר. הדוח שפרסם היום מחקר המידע של הכנסת מוכיח ותומך במה שאנו אומרים כבר חודשים ארוכים. 85% מהמנהלים דיווחו על מחסור באנשי צוות. זה בגלל שפקידי האוצר מחפשים בייביסטר ולא אנשי חינוך”.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי “מדינת ישראל נכשלה”. לדבריו, “אחרי שנים של הזנחה מצד כל משרדי הממשלה, מערכת החינוך בישראל הגיעה למצב הקשה ביותר שידעה וההחלטה היום מעידה על כך הכי טוב. התרענו שוב ושוב ומשרדי החינוך והאוצר בחרו להתעלם, וכרגיל מי שישלם את המחיר הם הילדים וההורים. רגע לפני ששנת הלימודים תיפתח, הגיע הזמן שנציגי הממשלה ונציגי המורים יביאו פתרון אמיתי. המחיר שכולנו נשלם אם יוכרז מצב חירום במערכת החינוך הוא הרבה יותר גבוה ממה שנדרש לשלם עכשיו. נדרש פתרון מערכתי שיכלול את כל צוותי החינוך, מנהלי בתי ספר, מורים, גננות וסייעות”.

נמשיך לעדכן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן