צעד חריג של משטרת ישראל בערערה בנגב: שישה בתי עסק נסגרו בבת אחת בצווים מנהליים לאחר שבמשטרה העריכו כי הם עלולים להפוך למטרות ירי במסגרת סכסוך פלילי מתמשך.
הצווים נחתמו אתמול על ידי מפקד תחנת ערוער, סגן ניצב ברוך הוניג, במסגרת פעילות מנע וסיכול שמובילה המשטרה בעקבות אירועי אלימות, הצתות וירי שאירעו לאחרונה ביישוב.
בין העסקים שנסגרו לתקופה של 20 ימים נמצאים חנויות לממכר חומרי בניין, חנות קרמיקה, חנות למכשירים ניידים, פיצוצייה, מאפייה ומסעדה.
במשטרה הסבירו כי ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב שבמהלכה נקבע כי המשך פעילותם של העסקים והשהייה בהם עלולים להוות סכנה ממשית לציבור. עוד צוין כי קיים חשש משמעותי שהמקומות יהפכו ליעדי פגיעה במסגרת סכסוך פלילי בין משפחות במגזר הבדואי.
מדובר במהלך חריג יחסית, שכן בתי העסק לא נסגרו בעקבות עבירות שבוצעו בהם, אלא כחלק מפעילות מניעתית שמטרתה לצמצם סיכונים ולמנוע פגיעה אפשרית בעובדים, בלקוחות ובעוברי אורח.
הפעילות בוצעה בשיתוף משרד היועץ המשפטי של מחוז דרום, ובסיומה הודבקו צווי הסגירה על בתי העסק.
במשטרה הדגישו כי ימשיכו לנקוט צעדים אקטיביים נגד מחוללי פשיעה ויעדים פליליים, תוך שימוש בכלים מנהליים ואכיפתיים במטרה למנוע הסלמה נוספת ולשמור על ביטחון הציבור.
מהמשטרה נמסר: "שוטרי המחוז הדרומי ימשיכו לפעול בנחישות נגד מחוללי פשיעה ויעדים פליליים, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותם, במטרה לסכל ולמנוע אירועי ירי ואלימות על רקע סכסוכים פליליים בחברה הערבית למען שלום הציבור וביטחונו."
◼️ חדשות באר שבע והנגב בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








