news08.net/ads.txt

המתחזים לדואר ישראל – נעצרו

זוכרים שקיבלתם הודעות בשם דואר ישראל? המתחזים נתפסו!

בחודש אפריל האחרון התקבלו במשטרה מספר תלונות מחברות אשראי שונות ולפיהן בוצע שימוש בכרטיסי אשראי של אזרחים תמימים בהיקף של מאות אלפי שקלים.

בתום חקירה סמויה שנוהלה ב-8 חודשים האחרונים, על ידי מפלג ההונאה של מחוז חוף והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל”פ) של מרחב אשר, עצרו שוטרי היחידה – בני זוג תושבי נהריה ובעל ואישה תושבי קרית ביאליק שעפ”י החשד הוציאו במרמה את פרטי כרטיס האשראי מאזרחים תמימים ועשו בהם שימושים בסך כולל של מאות אלפי שקלים. מהחקירה שנוהלה במפלג ההונאה של מחוז חוף והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל”פ) מרחב אשר, עולה כי החשודים התקשרו לאזרחים, הציגו את עצמם כנציגי חברת דואר ישראל וביקשו מהם את פרטי כרטיס האשראי על מנת לחייב אותם על חבילה שחזרה לשולח עקב אי תשלום.

בדרך זו, החשודים עשו שימוש בפרטי כרטיסי החיוב שקיבלו לידיהם, רכשו באמצעותם מוצרים שונים דרך האינטרנט והזמינו אותם לכתובות שונות ולאחר שהשליח הניח את החבילה בכתובת על פי בקשתם, הגיעו החשודים לאסוף אותה.

לאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות שכללו גביית עדויות ושימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים, חשפו שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה את זהותם של החשודים במעשה, בני זוג תושבי נהריה (32,35) תושב מעלות (35), בעל ואישה תושבי קרית ביאליק (32,34) והם נלקחו למעצר, חשודים נוספים עוכבו לחקירה בחשד למעורבותם במעשים, לאחר שבחיפוש בבתיהם נתפסו ממצאים רבים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות להם. החשודים יובאו לבית המשפט השלום בקריות בבקשה להאריך את מעצרם.

משטרת ישראל לציבור לא לתת פרטים על חשבון הבנק או כרטיס האשראי דרך הטלפון לאף אדם מאף גוף. במידת הצורך, לנתק את השיחה ולהתקשר לשירות הלקוחות. אין למסור קוד זיהוי שנשלח אליכם מחברת האשראי לשום גורם. לא למי שטוען כי הוא נציג חברת האשראי/בנק, וגם לא לבית עסק.

התחזות נוספת נבלמה

שוטרי היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ) בלהב 433 פתחו לפני כחודשיים בחקירה עם קבלת בקשה לחיקור דין של משטרת צרפת בעקבות קבלת מידע כי חשוד מישראל מתחזה למזכ”ל ארמון האליזה ויצר תוך כדי ההתחזות קשרים טלפוניים עם שגרירים ונציג מדינה אירופאית תוך ניסיון להונות אותם ותוך כדי שימוש בתוכנת מחשב מיוחדת לצורך ההונאה.

הבוקר, שוטרי היחידה הצליחו לאתר את החשוד, בשנות ה-40 לחייו מנתניה והוא עוכב לחקירה במשרדי היחידה. במהלך חיפוש בביתו של החשוד, השוטרים איתרו ברשותו חותמות של נסיכות באירופה אשר נועדו עפ”י החשד למימוש מעשי ההתחזות וניסיון מעשי המרמה שלו.

צילום: דוברות משטרת ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן