news08.net/ads.txt

בשורה עצומה לחופי הים באילת

אושר החוק האוסר שימוש בפלסטיק ובכלים חד-פעמיים בחופי הים בעיר.

אילת העיר הראשונה בארץ בה לא ניתן יהיה על פי חוק, להכניס לשפת הים מוצרים חד פעמיים, וגם לא למכור מוצרים חד פעמיים בשטח החוף.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: ״אני מברכת את העיר אילת על המהלך החשוב, המהווה דוגמה לרשויות חופיות נוספות. העיר אילת נהנית ממבקרים רבים בכל שנה, וכעת תשמש דוגמה לישראלים ותיירים רבים הנופשים בה. אני קוראת לרשויות נוספות להצטרף למהלך שמוביל המשרד להגנת הסביבה, למיגור הפלסטיק החד-פעמי מחופי הים, הנחלים והפארקים. עוד עיר ועוד מועצה – ויחד ננקה את המדינה”.

משרד הפנים והמשפטים אישרו השבוע את התיקון לחוק עזר לאילת (רחצה על שפת הים) (תיקון), התש”ף 2019, שקידמה עיריית אילת במשך חודשים ארוכים, האוסר שימוש בפלסטיק ובמוצרים חד-פעמיים בחופי הים.

״מדובר בצעד משמעותי נוסף לשמירה על מפרץ אילת, שהוכתר כאחד מהמפרצים היפים בעולם”, מסביר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי ומוסיף: ״אילת ניחנה במשאבי טבע ייחודיים המהווים אבן שואבת למיליוני תיירים מהארץ ומהעולם וכר פורה למחקר ופיתוח בתחומי הביולוגיה והביוטכנולוגיה הימית וכן לאנרגיה בת קיימא. חובתנו לשמור עליהם בכל דרך. כולי תקווה שהחקיקה בתחום תחולל את השינוי המיוחל בחופי אילת ובחופי ישראל בכלל״.

כידוע, מהווים המוצרים החד פעמיים ומרכיביהם המושלכים בים ובחופים את אחד האיומים המשמעותיים על הסביבה החופית. מוצרים אלו פוגעים בבעלי חיים הימיים והיבשתיים, אשר מזהים את חלקיקי הפלסטיק כמזון או נקלעים ומסתבכים בתוך המוצר וכתוצאה מכך נפצעים או מתים. מנהל היחידה האזורית לאיכות סביבה, אסף אדמון ומי שיזם בעירייה את החוק ציין כי “מדובר בחקיקה פורצת דרך שנועדה למנוע את זיהום הים בשל שימוש במוצרים חד-פעמיים ושקיות נשיאה מפלסטיק”.

אילת היא העיר הראשונה בישראל שהשלימה את המהלך האוסר שימוש בהם ובכך היא מצטרפת למדינות העולם אשר אימצו חקיקה בנושא זה. פעולה זו מצטרפת לפעולות רבות שמבצעת היחידה האזורית לאיכות הסביבה בעירייה כולל פעולות הסברה בחופים, מבצעי ניקיון תת-ימיים ולאורך החופים, תנועת נוער ייחודית ‘שומרי המפרץ’ ועוד.

כאמור, מעתה, לא יהיה ניתן להכניס לשפת הים מוצרים חד פעמיים (למעט בקבוקי משקה שאינם מזכוכית), שקיות נשיאה חד פעמיות. בנוסף, לא יהיה ניתן למכור מזון ושתיה במוצרים חד פעמיים בשטח החוף. עם אישור החוק נערכת העירייה לתוכנית יישומית בהתאמה לתקופת הקורונה. לאחר שתיקבע המדיניות ייאכף החוק במקביל למהלכי הסברה בהתאם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אברהם
אברהם
3 years ago

כל הכבוד. מתפלל שלא יהיה כמו השימוש של שקיות ניילון בחנויות…שלא הצליח. ותקווה טובה ושתיהיה לנו שנת אזרחית 2021 טובה ומוצלחת 👍👍🍷🍾

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אברהם
אברהם
3 years ago

כל הכבוד. מתפלל שלא יהיה כמו השימוש של שקיות ניילון בחנויות…שלא הצליח. ותקווה טובה ושתיהיה לנו שנת אזרחית 2021 טובה ומוצלחת 👍👍🍷🍾

דילוג לתוכן