news08.net/ads.txt

ה”סופר וומן” מגן יבנה שעמדה בחזית המאבק בקורונה; אסמהאן: “אדגום אנשים כל עוד יש צורך בי”

כאשר נגיף הקורונה פקד את ארצנו, רובנו שהינו בבתים ונמנענו מכל קשר לעולם בחוץ, אך אסמהאן אבו סלאם, תושבת גן יבנה, היא אחת מתוך אלפי מתנדבי ומתנדבות מד”א שבוחרים להציל חיים ולעמוד בחזית המאבק בנגיף. בימים האחרונים, נחשפה ברשת בזכות היותה לוחמת בקורונה וזכתה לאלפי תגובות נפעמות. “מבחינתי זה דבר טבעי, אני אוהבת לעזור ולטפל באנשים”.

אסמהאן מתנדבת במגן דוד אדום מזה 16 שנה. במהלך השנים ילדה שישה ילדים, אך בין חופשת לידה אחת לאחרת, חזרה שוב ושוב להתנדב במד”א כחובשת רפואת חירום ונהגת אמבולנס. אסמהאן היא מטפלת מוסמכת לגיל הרך, ובמקביל עובדת גם כמזכירה רפואית במרפאה אורטופדית, ומתנדבת כקצינת מבצעים של יחידת החילוץ וההצלה של גן יבנה. את כל אלה, עושה אסמהאן, מהחברה הבדואית, כאם חד הורית לששת ילדיה, כשהקטנה ביניהם בת 10.

במרוצת השנים, אסמהאן נכנסה ללב של מתנדבים רבים במד”א, והיוותה חלק משמעותי. כשמגפת הקורונה נכנסה לחיינו, היא קיבלה משמעות גדולה יותר: ” בקבוצת מגן דוד אדום נשלח הודעה שדרושים דוגמים. ישר שלחתי הודעה, ודאגו לחזור אליי. אל תשכח, אני אם חד הורית ובכל זאת עשיתי השתלמות של דוגמים”. במהלך ההשתלמות, אסמהאן למדה את סכנות הקורונה: “למדנו איך מבצעים את הבדיקה בצורה תקינה, איך מתמגנים, כל התהליך מההתחלה ועד סופו. הבנתי שאני רוצה להיות דוגמת, לקחתי אמבולנס והתחלתי להעמיס ציוד”. מלבד הצורך להיות בקיא בנושא הקורונה, היא הבינה שאזרחים רבים מפוחדים מהמפגש עם עם הדוגם. “לקחתי המון דגימות, אבל היה לי חשוב לא להיות אדישה לאף אחד מהנבדקים”, סיפרה אסמהאן, “אני זוכרת שנסעתי לדגום תייר שהיה בבידוד במלון באשדוד, ואמרו לי שיש לו יום הולדת. שרתי לו יום הולדת שמח והוא מאוד התרגש. כשהייתי מגיעה עם חליפת המיגון לבתים שהיו בהם ילדים, אמרתי להם שאני לא מפלצת אלא רק נראית ככה, וניסיתי לעשות כל מה שאני יכולה כדי להרגיע את החששות שלהם. הפעילות סביב משבר הקורונה הייתה רבה ולעיתים לא פשוטה, אבל ידעתי שאני חלק ממשהו גדול, ומתנדבת בארגון שכל הזמן צריך להתייעל ולהתאים את עצמו למצב במדינה, בעזרת אנשים כמוני וכמו חבריי להתנדבות”.

במהלך התנדבותה במאבק בנגיף הקורונה, נכתב פוסט המשבח את לוחמת הקורונה, הלא היא אסמהאן, שעל אף שהיא אם חד הורית, והסיכון הכרוך בכך, החליטה לעמוד בחזית. “הפוסט זכה ל-600 אלף צפיות ואלפי שיתופים. אנשים חיבקו, תמכו והרעיפו אהבה. כנראה מבחינת המון אנשים זה לא מובן מאליו, מבחינתי זה דבר טבעי, אני אוהבת לעזור ולטפל באנשים”.

כאמור, ששת ילדים נאלצו לראותה בשעות לא שגרתיות, ובימים טרופים שאינה נמצאת כלל בבית.”אני מקבלת תמיכה מטורפת מהילדים”, שיתפה אסמהאן, “אם יש לי מצב רוח רע, הם אומרים לי ללכת למשמרת במד”א כי הם יודעים שזה יעשה לי טוב. העשייה והנתינה מסבות לי המון סיפוק, ואני מרגישה בכל רגע נתון שאני חלק ממשפחת מד”א החמה והתומכת. זו זכות ענקית בשבילי להתנדב במגן דוד אדום, כי בכל רגע נתון אני גם נותנת לאחרים, ולא פחות מזה גם לעצמי”. מבחינתה, האסקפיזם שלה היא לתת כמה שיותר משמרות: “יש כאלה הולכים לים, מסעדות. מבחינתי הטיפול באנשים זה זמן האיכות שלי. בזמן הקורונה הייתי עושה 3-4 משמרות גם שבתות קבוע. זה סיפוק אדיר”.

אסמהאן מספרת שכל מטופל נכנס לה ללב, ושהיא אף פעם לא עובדת על “אוטומט”: “כשאני מטפלת באישה מבוגרת, אני מתייחסת אליה כאילו היא סבתא שלי. אני חושבת בכל פעם מחדש על האדם שנמצא באמבולנס, כשהוא כאוב וחושש, ולעיתים אני האדם היחיד שנמצא לצידו. התפקיד שלי הוא קודם כל לתת לו את הטיפול הרפואי הכי טוב, אבל אני מאמינה שחשוב מאוד שאהיה גם אנושית ואכפתית”.

כשנשאלה מהו החלום שלה, היא לא היססה בתושבתה: “להמשיך ולהתנדב כמה שאני אוכל. שאמשיך לחלוק את הנתינה שלי בארגון המדהים הזה. לאט ובשקט אגשים את החלומות שלי”.

בימים האחרונים אסמהאן רואה כל העת את הרפיון של הציבור בהנחיות: “זו מלחמה עיקשת. אסור לאנשים להיות שאננים. תמשיכו לחטות ידיים מסיכות עד שבע”ה יהיה תרופה. בשפעת אנחנו יודעים איך לטפל, קורונה זה משהו אחר. אפשר להתאפק בצרכים שלנו כדי להישמר. משפחות הגרעיניות זה בסדר להצטופף עד גבול מסוים. בכל מקרה, אמשיך לדגום כל עוד יש צורך בי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן