news08.net/ads.txt

הסיפור של אריאל מקרית גת: השיל ממשקלו למעלה מ-60 קילו, איך הוא עשה זאת?

עד לפני חמש שנים, שקל אריאל גרינברג מקרית גת 168 קילוגרמים. הוא אמנם תמיד חשב שמשקלו נע סביב 150, אולם עיניו חשכו כאשר עלה על המשקל וגילה שהוא שוקל הרבה הרבה יותר. או אז החליט לעשות מעשה: הצטרף לקבוצת התמיכה בשיטת “חלי ממן” – שינוי הרגלי אכילה וחשיבה בשילוב תזונה בריאה ונכונה – והופתע לגלות שגם אוכלים הרבה וגם יורדים במשקל, בלי התערבות כירוגית – ניתוחים בריאטריים או סיכונים מיותרים.

למען גילוי נאות, כותבת שורות אלו החלה את התהליך לפני שלושה שבועות ב”חלי ממן” באשדוד, אצל המנחה נועה איבגי המתבלת את הטיפים לירידה מאוזנת במשקל בהמון הומור. בשבוע שעבר הודיעה איבגי כי היא מפתיעה עם אורח – אותו גרינברג בגזרה החדשה, שמרצה לאחרונה בקבוצות רבות של חלי ממן הפרוסות ברחבי הארץ ומספר כיצד השיל במשקל, מציג תמונות “לפני ואחרי”, משיב לשאלות ובעיקר מבהיר כי הצעד לפתוח באורח חיים בריא בשיטה זו הצילה לו את החיים.

“גברים בקבוצות זה מצרך נדיר, הייתי הרבה זמן לבד בקבוצה בקרית גת”, סיפר. “הגעתי ל’חלי ממן’ מפני שרציתי לרדת למשקל. כל הזמן סיפרתי לעצמי סיפורים שאין להם אחיזה במציאות כמו ‘אני לא מסוגל’ ואם לא אפרק בקבוק קוקה בארוחה או חבילת שוקולד אז ימות העולם. החבר’ה שלי בבית שבאמת אכפת להם ממני טלטלו לי את הרגש ואז הגעתי לחלי ממן בפעם הראשונה – כמו ילד בכיתה א’ שלא מבין מה רוצים ממנו. היא (המנחה) מסתכלת עליי ואני מסתכל על השעון. אני אומר לה ‘עיזבי אותי בחייך’ והקטע שקנה אותי היה שהיא הושיטה לי יד ואמרה לי שמדובר בתהליך, שהיא תלך איתי יד ביד. ואז עליתי על המשקל בפעם ראשונה ומה שראיתי בעיניים – היה פלאש. בראש הייתי תקוע על 150 ואני אומר לה ‘מה פתאום אני 150’ אבל על הצג היה רשום 168. הבנתי שאני צריך לעשות מעשה. לקחתי את החוברת ואמרתי לעצמי שאם אני נכנס לזה – אז עד הסוף. היא אפילו לא ידעה איזה תפריט לתת לי, אף אחד לא בא כמוני במשקל כזה. מה שגיליתי דרך החוברת הוא שאני אוכל הרבה יותר מקודם – אבל באופן מסודר. יש פחמימות ויש שומנים ויש הכל. עם השוקולדים בכמויות המוגזמות הפסקתי”.

בהמשך סיפר כי השיל למעלה מ-60 קילו, וכיום הוא בתהליך שמירה ואף העביר מסר חשוב. “צריכים להגיע לתכנית עם אמונה, רצון והתמדה. הזמן הוא לא חלק במשחק הזה מפני שאחד יכול לרדת 200 גרם בשבוע והשני הרבה יותר. לכל אחד יש את הקצב שלו – וצריך להכניס את זה טוב טוב לראש”.

גרינברג מוערך מאוד וידוע בקרב הקבוצות שכן הוא פעיל מאוד ברשת החברתית, הוא מעלה מתכונים אנינים, מחלק טיפים בחינם ופשוט צבר לעצמו אהדה אדירה. גם בערב הזה, בו השתתפתי ניכר היה כי קל לאהוב את האיש הזה, שהגיע לחזק את המשתתפים בתהליך הלא פשוט הזה של ירידה במשקל – חלקם עולים, חלקם יורדים ולעתים כל מה שרק צריך היא מילת עידוד, או חיוך – ואת זה אגב, המנחה נועה איבגי, מאמנת אישית וזוגית – מעניקה מידי שבוע ובכמויות. היא בעצמה הגיעה לחלי ממן והשילה 30 קילוגרמים ממשקלה.

על הרגע בו החליטה לעשות שינוי, היא מספרת באתר הרשמי של חלי ממן: “היה כשצבט לי בבטן ממבוכה, כשכאב לי בבטן מבושה, כשהתביישתי להיות צעירה, ולהרגיש כבדה, זקנה, ועייפה. כשהבן השני שלי כבר נולד, ועדיין כולם חשבו שאני בהריון. כשהתביישתי להתלוות לבעלי, לאירועי חברה. כשהתביישתי שלא יכולתי לשבת על כיסא פלסטיק בגן, (כי הישבן לא נכנס), כשנמנעתי לרקוד עם הבן שלי בחגיגה בגן, במיוחד למשמע השיר “נר לי נר לי נר לי דקיק”. זה היה הרגע שבו הרגשתי הכל רק לא נר דקיק, חיכיתי לשיר של הסופגנייה. הרגשתי אבודה, ולא היה לי מושג מאיפה להתחיל ?????? הייאוש היה גדול מנשוא, והפחד השתלט עליי. את רוצה להתחיל, ומפחדת מאורך הדרך, מפחדת לנסות ולא להצליח, מפחדת לאכזב”.

והאתגר? לדבריה, “בכל יום, בכל רגע נתון, ישנה התמודדות בתכנית. מול האוכל, מול עצמך, מול הערות מהסביבה…למדתי שגם ברגעים שקשה לי, יותר מהכל קשה לי להישאר שמנה למדתי שכשאני אומרת לא לעוגה, אני אומרת כן לג’ינס. למדתי שאם אין אני לי, מי לי. ושאני מנוע שלם של גלגל האושר של המשפחה שלי, ושהאושר שלהם גדל בהתאמה לאושר שלי”. פייר? צודקת.

נ.ב הדרך שלי רק החלה, מבטיחה לעדכן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן