הספרייה הרובוטית הראשונה בישראל הוצבה בגני תקווה

המכונה הוצבה השבוע כפיילוט בביה”ס גנים, והיא הראשונה בישראל, בהמשך צפויות להיכנס מכונות נוספות גם ברשויות, ארגונים ומסגרות חינוך נוספות ברחבי הארץ.

מעודדים קריאה בגני תקווה: 

STORYTECH הספרייה הרובוטית הראשונה בישראל הוצבה בבית הספר היסודי גנים.

עיריית גני תקווה, בשיתוף חטיבת Pick Safe של חברת Last Mile Technologies, גאה להציג את הספרייה הרובוטית STORYTECH, הפתרון החדשני שיאפשר לילדי העיר להשאיל ספרים בצורה עצמאית וקלה, ויסייע בעידוד קריאה בקרב תלמידות ותלמידי בית הספר.

המכונה הוצבה השבוע כפיילוט בביה”ס גנים, והיא הראשונה בישראל, בהמשך צפויות להיכנס מכונות נוספות גם ברשויות, ארגונים ומסגרות חינוך נוספות ברחבי הארץ. הספרייה הרובוטית של חברת Last Mile Technologies מהווה פריצת דרך בתחום השאלת ספרים. היא עוצבה תוך דגש על ממשק קל ונגיש לתפעול, כדי לאפשר לילדים להשאיל ספרים באופן עצמאי, ללא צורך בסיוע של ספרן – ומותגה בתמונותיהם של תלמידי בית הספר ועובדות על ספרים מובילים. המכונה יכולה להכיל עד 500 ספרים, בעלת מסך מגע בגודל 22 אינץ’ בו מוצגות התמונות של הספרים הזמינים להשאלה, ובאמצעות לחיצה פשוטה על הספר ניתן לקבל תקציר.

לצורך שמירה על פרטיות, הרובוט מאפשר הזדהות אישית מהירה ובטוחה באמצעות מגוון דרכים, כגון: קוד QR וכרטיס חבר ספרייה. מערכת התוכנה של הרובוט מותאמת למערכת הניהול של הספרייה באמצעות API, מה שמבטיח עבודה יעילה ומסונכרנת. העירייה רואה חשיבות רבה בקידום הקריאה בקרב ילדים ובני נוער, והיא מאמינה כי הספרייה הרובוטית תהווה כלי יעיל להשגת מטרה זו.

בתקופה הקרובה עתיד להיערך סקר עבור ההורים במטרה לבחון את הרגלי הצריכה והקריאה של הילדות והילדים, הנתונים יהווה בסיס לניתוח האפקטיביות ובחינת השגת היעדים בתום הפיילוט.

 ליזי דלריצ’ה, ראש עיריית גני תקווה:

“אני גאה על היוזמה החשובה ועל הצבת הספרייה הרובוטית החדשה אצלנו בגני תקווה. מדובר בעוד פתרון חדשני שאנחנו מטמיעים בתוך בתי הספר, המשלב בין עולמות החינוך והטכנולוגיה. דווקא בעידן בו מרבית התוכן נצרך באמצעות כלים דיגיטליים, יש חשיבות רבה לעודד קריאת ספרים בקרב הדור הצעיר.

מחקרים רבים הוכיחו שלפעולת הקריאה יש ערך והשפעה, הן מבחינת שיפור אוצר המילים, ירידה ברמות בלחץ והן בהארכת תוחלת החיים. גני תקווה תמשיך להיות עיר פורצת דרך בתחום החינוך, ואני בטוחה שהספרייה הרובוטית תהפוך למודל לחיקוי עבור רשויות מקומיות וארגונים נוספים”.

ליאור אביטל, בעלים ומנכ”ל חברת Last Mile Technologies:

“אנו שמחים ומתרגשים על שותפות משמעותית וחשובה לקידום תרבות הקריאה בישראל, שתאפשר עידוד והנגשת קריאת ספרים באמצעות הצבת ספריה רובוטית בתוך מסגרות בית הספר בגני תקווה ובמרחבים הציבוריים. הספרייה הרובוטית מנגישה מגוון רחב, הכולל מאות רבות של ספרים, ומאפשרת השאלה והחזרה באופן עצמאי 24/7. אנו שמחים ומודים על בחירת גני תקווה בנו כשותפים למהפכה”.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן