news08.net/ads.txt

“העובדה שלבני הזוג אין רכוש רב, למעט דירת מגורים היא זו שלרוב הופכת את הליך הגירושין למלחמה של ממש”

זוג

אחוז הגירושין בארץ מצוי בעליה מתמדת כאשר חלק גדול ממתגרשי ישראל בוחרים לשים קיץ לחיי הנישואין עוד בשנות הנישואין הראשונות. התוצאה יוצרת פרופיל גירושין לפיו מדובר בזוג בשנות ה30 לחייהם, הורים לילדים קטנים, ללא רכוש רב ובעל הכנסה ממוצעת. הפרופיל האמור מהווה מתכון בסיסי לתחילתו של מאבק.

גיל הילדים סולל את דרכם של ההורים למאבקי משמורת, אם בעבר היה ברור לכולם כי האם היא זו שהילדים במשמורתה. כיום הנושא נתון לשיח במסגרתו בוחנים את מסוגלותם של ההורים להיות “הורים” וככל שההורים בעלי מסוגלות זהה אלו ייגדלו את ילדיהם תחת “הורות משותפת”.

ההכנסה “הממוצעת” אותה מייצרים ההורים סוללת אף היא את דרכו של האב למאבק באשר למזונות ילדיו. בתי המשפט בישראל קובעים כי מזונות הקטינים יקבעו על פי נוסחה לפיה ישולם סך של כ 1250 ש”ח+מחצית הוצאות החינוך+שליש הוצאות המדור (שכירות או משכנתא), הנוסחה הזו אומנם מגלמת את צורכי הילד אולם מובילה למצב בו האב לא יכול להתקיים בצורה הולמת ובטח שלא לצאת לדירה שכורה משלו בנסיבות אלו אין לו ברירה אלא לנהל מאבק ארוך ומייגע להפחתת חיובו במזונות.

עו”ד שירה קופמן

העובדה שלבני הזוג אין רכוש רב, למעט דירת מגורים היא זו שלרוב הופכת את הליך הגירושין למלחמה של ממש כאשר האם המגדלת את הילדים המשותפים רואה לנכון להישאר לגור עימם בדירה בעוד האב שעה שייצא מדירת המגורים ישוב לרוב לחדרו כמתבגר בבית הוריו. בשל מצב זה הצדדים נאחזים בדירה ומנהלים את הליכי הגירושין תחת אותה קורת גג, דבר שלא רק שאינו בריא לצדדים עצמם אלא אף פוגע, ככל שהליך הגירושין מכוער יותר, בילדים המשותפים.

למצער לא פעם נתקלתי במצב בו האישה מקבלת הנחיה “במריבה הראשונה” תזמיני משטרה על מנת להוציא את הבעל מהבית ולנהל את הגירושין ברוגע כשהבעל מחוץ לבית, הנחיה שאין בה אלא להרוס כל אפשרות לצאת מהליך הגירושין לעולם טוב יותר! לאחר 10 שנים בהם אני מנהלת מאות תיקי גירושין אוכל לומר בוודאות כי במרבית המקרים עורך דין המתמחה בתחום המעמד האישי יוכל להציע לצדדים הסכם שיהיה בו כדי לשקף בדיוק את אשר יקבע בפסקי הדין אשר יתקבלו לאחר שנים של מאבק שאין בו אלא לפגוע בכל התא המשפחתי.

**

עורכת הדין שירה קופמן הינה מגשרת אשר בהשקפת עולמה פועלת תחילה לסיום המחלוקות באמצעות הסכם, אולם ככל שלא ניתן לגבש הסכם המשרת את טובת הלקוח כי אז פועלת היא בכל הערכאות על מנת לאפשר ללקוח לצאת לפרק ב’ בחייו בדרך הטובה ביותר. במסגרת עבודתה הצליחה עורכת הדין שירה קופמן להגיע להישגים המהווים דרך “חדשה” בעולם המשפט. שירה קופמן – עורכת דין ומגשרת | נייד: 052-3493905 משרד: 08-9330930.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן