news08.net/ads.txt

הפגזתם אותנו בשאלות – ויש לנו את כל התשובות: מה פועל? האם תושבים/עובדים רשאים להיכנס לעיר ללא בדיקה? מי חייב בבדיקה? ועוד…

מה זה “אי ירוק”?


“אי ירוק” כהגדרתו בחוק הינו “אזור תיירות מיוחד”, שהכניסה אליו אפשרית רק לאחר הצגת בדיקת קורונה עם ממצא שלילי לנגיף הקורונה. ההכרזה על “אזור תיירות מיוחד” מאפשרת פתיחת מתקני אירוח ובלבד שרמת התחלואה באזור נמוכה באופן משמעותי ושניתן לבצע בדיקות קורונה מהירות לתושבי העיר והאזור הנכנסים ויוצאים וחריגים המוגדרים בחוק ויפורטו בהמשך. מכאן החשיבות לשמור ראשית לכל על בריאות התושבים וגם על הפעילות הכלכלית בעיר.

מה פועל בשלב זה באילת כ”אי ירוק”?
 מלונות ובתי אירוח כולל בריכות שחיה, חדרי אוכל ובתי תפילה במתקני האירוח.
 אטרקציות שיוכלו לארח בשלב זה רק בשטחים הפתוחים במגבלה של אדם אחד לכל 7 מ”ר,
לדוגמה חוות הגמלים, פארק הצפרות, דולפין ריף, ספורט ימי וכל אטרקציה בשטח הפתוח.
 מסעדות שיוכלו לארח בשלב זה רק בשטחים הפתוחים של המסעדה )לא בתוכה(, במגבלה של
עד 50 איש.
 מסחר בשלב זה נפתחות חנויות הרחוב בטיילת ובעיר כולל מרכז ה”ביג”, במגבלה של עד 20
איש בתוך החנות או אדם אחד לכל 7 מ”ר הנמוך ביניהם.
פרטים על אטרקציות ומסעדות פתוחות, נותני שירות תיירותיים ובהמשך אירועים שיוצעו במרחבים
הפתוחים ללא תשלום, ניתן לקבל באתר התיירות il.co.reddseaeilat.www ,באפליקציה החינמית
התיירותית sun the to escape Eilat ,בפייסבוק ובאתר עיריית אילת.

כניסה ל”אי ירוק”
הכניסה לאילת מתאפשרת רק עם הצגת בדיקת קורונה שלילית, בשתי כניסות – האחת מכביש 90 דרך הערבה והשנייה מכביש 12 דרך מצפה רמון. הצגת בדיקת קורונה תידרש גם מהטסים לאילת, דרך שדה התעופה “רמון” וגם לנוסעים בתחבורה ציבורית )אגד/מוניות(.

מה נדרש כדי להיכנס לעיר?
תיירים, נופשים ומבקרים נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות ממועד ההגעה לאילת. כל גיל מחייב בדיקת קורונה, גם תינוקות. חיילים בחובה ואנשי קבע המגיעים לנופש בעיר, יוכלו להיבדק באחד ממתחמי פיקוד העורף.את הבדיקות ניתן לבצע ללא תשלום בקופות החולים ובכל נקודות הבדיקה בארץ לרבות מתחמי “היבדק וסע” שמפעיל פיקוד העורף ברחבי הארץ. את תוצאות הבדיקה האישיות נדרש להציג גם במעמד הצ’ק אין במתקני האירוח.

תושבי אילת היוצאים וחוזרים לעיר, תושבי האזור ומי שמגיע לעבוד באילת, נדרשים להציג גם כן בדיקת קורונה שלילית. הבדיקה של תושבי אילת והאזור תקפה ל- 7 ימים.

איך מתבצע הבידוק בכניסה לעיר?
עיריית אילת נערכה, לדבריה, בכוחות מתוגברים בכניסה לעיר, על מנת למנוע ככל הניתן המתנה מיותרת. הכניסה לעיר נותבה למסלולים עבור רכבים פרטיים, ציבוריים ורכבים של תושבי אילת והערבה. בימים הקרובים תפעיל העירייה מערך טכנולוגי לטובת תושבי אילת והערבה. במסגרת זו, תאתר המערכת רכבים של תושבי אילת והאזור )לאחר הזנת מספרי רכב( ותנתב אותם למסלולים באמצעות מערך מצלמות. בנתיב הירוק יעברו המכוניות במעבר חופשי בבדיקות מדגמיות ובנתיב האדום ייבדקו הנוסעים.

תושבי אילת שירצו לרשום את רכבם למסלול הירוק, ייכנסו לאתר ייעודי בו הם יזינו את פרטיהם, מספר הרכב ויעלו קובץ בדיקת קורונה ובכך רכבם יסומן למסלול ירוק במשך שבוע. גם תיירים ונופשים יוכלו להירשם מראש באותו אופן, אך הם יקבלו אישור מעבר חופשי במסלול הירוק למשך 72 שעות בלבד. פרטים מלאים יפורסמו עם השלמת בניית המערך הטכנולוגי.

מה נדרש מתושבי העיר והאזור?
תושבי אילת בתוך העיר אינם חייבים בבדיקה אולם בדיקה תמנע הדבקה ותאפשר שמירה על הבריאות האישית והמשפחתית. לטובת תושבי העיר ועובדי המלונות, פועל מתחם “היבדק וסע” לבדיקות קורונה. בשלב זה יפעל המתחם באופן קבוע מידי יום (למעט שבת) בין השעות 15:00-22:00 וביום שישי עד שעה לפני כניסת שבת, ברחבת החניה של תיכון “רבין”.

תושבי אילת הנוסעים מהעיר וחוזרים אליה, חייבים בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 7 ימים או בביצוע בדיקת קורונה מהירה בחזרה לעיר, באחת מעמדות הדיגום המהיר בדרך לאילת.
להלן מיקום העמדות לדיגום מהיר, המיועדות רק לתושבי אילת והערבה ולחריגים שהוגדרו בחוק:

-בתחנת הדלק יטבתה תפעל 24/7
-בשדה התעופה ע”ש רמון תפעל החל מיום 24.11.20 ועד 7/12, בין השעות 7:00-19:00
-בפונדק נאות סמדר כביש 12 ממצפה רמון תפעל החל מה-24.11-7.12 בין השעות 7:00-19:00

תושבי חבל אילות והערבה הנכנסים לעיר לטובת עבודה או שירותים, חייבים גם הם בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 7 ימים או בביצוע בדיקת קורונה מהירה בחזרה לעיר, באחת מעמדות הדיגום המהיר. פטורים מבדיקה: ילדי אילת והאזור עד גיל 11 .אדם עם מוגבלות שכלית ו/או פיזית כהגדרתה בחוק.

מה נדרש ממי שמגיע לעיר לטובת עבודה?
כל מי שמגיע לאילת במסגרת עבודה )מרצים, ספקים, נהגים וכיו”ב( כולל תושבי חבל אילות והערבה, חייבים גם הם בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של 7 ימים או בביצוע בדיקת קורונה מהירה בחזרה לעיר, באחת מעמדות הדיגום המהיר. הבדיקות ללא תשלום מתבצעות באמצעות מכשיר “סופיה”. תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך 20 דקות.

מי עוד יכול לבצע בדיקה מהירה?
לצד תושבי אילת היוצאים וחוזרים לעיר, תושבי חבל אילות והערבה ומי שמגיע לעבוד בעיר, ישנם חריגים שיוכלו לבצע בדיקת קורונה מהירה בדרך לעיר ואשר הגעתם היא לטובת אחת מהפעולות
או המטרות שלהלן:
 קבלת טיפול רפואי או טיפול סוציאלי.
 הגיעה להליך משפטי
 השתתפות בהלוויה, ברית מילה או חתונה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.
 הגעה למקום עבודה כאמור.
 העברת קטין בין הוריו החיים בנפרד.
 צורך חיוני או צורך דחוף שאינו מאפשר ביצוע בדיקת קורונה וקבלת תוצאה עד המועד הנדרש.

מה קורה אם עמדת הדיגום המהירה לא עובדת?
אם עמדת הדיגום לבדיקת קורונה המהירה אינה זמינה, ניתן יהיה להיכנס לעיר לאחר ביצוע בדיקת קורונה שגרתית ואם גם זו אינה זמינה, ניתן יהיה להיכנס ללא בדיקה. הקלה זו תקפה רק עבור תושבי אילת היוצאים וחוזרים לעיר, תושבי הערבה והחריגים הנ”ל.

מי פטור מבדיקה?
 מחלימים מקורונה שיציגו תעודת מחלים. כרגע אין הגבלת זמן על תוקף האישור.
 צוותי כוחות הביטחון, החירום וההצלה – שוטרים, חיילים, סוהרים, עובדי כבאות והצלה,
הנכנסים לעיר במסגרת תפקידם.
 עובדים סוציאליים, הנכנסים לעיר במסגרת תפקידם.
 צוותים רפואיים בתפקיד – רופא, מתמחה, אח, כוח עזר רפואי, פרמדיק או חובש.
 תושבי אילת המסיעים או מחזירים משדה התעופה ע”ש “רמון” כולל נהגי מוניות )חריג שהוגדר
על ידי העירייה(.
 ילדי אילת והאזור עד גיל 11 .
 תושבי אילת והאזור עם מוגבלות שכלית ו/או פיזית כהגדרתה בחוק.

כמה זמן יימשך ה”אי הירוק”?
מדובר בפיילוט ברמה בינלאומית שמוגדר כרגע לתוקף של 30 יום. במהלך תקופה זו תיבחן כל העת רמת התחלואה בעיר ובהתאם להצלחה, תזכה העיר להקלות נוספות כמו הקלות נוספות לתושבים, פתיחת מערכת החינוך, קיום אירועים, צמצום הגבלות באטרקציות ומסעדות ועוד.

מה צריך להציג בכניסה אל העיר?
נופשים ומבקרים, נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף של עד 72 שעות – גם בכניסה לעיר וגם במעמד הצ’ק אין במתקני האירוח. תושבי אילת והאזור ומי שמגיע לאילת במסגרת עבודה, נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף של עד 7 ימים או בדיקת קורונה שלילית שבוצעה באחת מעמדות הדיגום המהיר.

האם תושב אילת שלא יוצא מהעיר חייב לבצע בדיקות?
תושבים שאינם יוצאים מהעיר – לא נדרשים לבדיקה, אולם כדאי ורצוי להיבדק מעת לעת כדי למנוע הדבקה. לרשות התושבים עומד מתחם “היבדק וסע” בחניית תיכון “רבין”. הבדיקה ללא תשלום.

מאיזה גיל חייבים תושבי אילת והאזור היוצאים מהעיר וחוזרים אליה בבדיקה?
עבור תושבי אילת והערבה, הגיל המחייב בדיקה הוא גיל 11 ומעלה. עבור נופשים חייב בדיקה בכל גיל.

נסעתי מחוץ לעיר וחזרתי האם אני חייב בבדיקה?
תושבי אילת היוצאים מהעיר וחוזרים אליה, נדרשים לבדיקה שבוצעה בטווח של 7 ימים. אם לא בוצעה בדיקה כזו, יש לבצע בחזרה לעיר – בדיקה מהירה באחת מעמדות הדיגום. הנוסעים וחוזרים משדה התעופה “רמון” לא יידרשו בבדיקה.

מה תוקף הבדיקה?
תוקף הבדיקה לתושבי אילת והאזור ואלה המגיעים לעבוד בעיר הינה 7 ימים.

מי זכאי לבדיקות מהירות?
זכאים לבדיקות מהירות תושבי אילת היוצאים מהעיר וחוזרים אליה | תושבי הערבה המגיעים לעיר לטובת עבודה או שירותים חיוניים | מי שמגיע לעבוד בעיר (מרצים, ספקים, נהגים…).

היכן ניתן לבצע בדיקות מהירות?
בדרך לעיר מוצבות 3 עמדות דיגום מהיר: לאורך כביש 90 בחניון יטבתה ובהמשך בסמוך לשדה התעופה “רמון” ובכביש 12 סמוך לנאות סמדר. תוצאות הבדיקה מתקבלות לאחר 15 דקות.

האם קרובי משפחה של תושבי אילת שבאים לעיר חייבים בבדיקה?
כן. אף אחד לא חסין בפני המחלה וכל אחד שנכנס לעיר כולל מי שיוצא וחוזר לעיר, עלול לחלות ולהדביק אחריו בני משפחה ואת סביבתו הקרובה. לכן כולם חייבים בבדיקה.

מי פטורים מבדיקה?
מחלימים מקורונה בהצגת אישור החלמה, תושבי אילת והאזור מתחת לגיל 11,תושבי אילת והאזור עם מוגבלות פיזית או שכלית, חיילים וכוחות חירום והצלה, עובדים סוציאליים, צוותים רפואיים. לשאלות ופרטים נוספים, ניתן לפנות למוקד הקורונה בעיריית אילת 3644 | *במוקד 104 של פיקוד העורף | בפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף | באתרי משרד הבריאות ומשרד התיירות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן