news08.net/ads.txt

“הפסק לאלתר את ההטרדות הטלפוניות” | הודעות תעמולה מטרידות מהמועמדים לראשות העיר | הסיפור המלא

“הפסק לאלתר את ההטרדות הטלפוניות. אינני תושבת אילת!” – מערכת חדשות 08 הבחינה בתגובתה של תושבת גבעתיים כי היא מוטרדת מהודעות הקשורות לתעמולת הבחירות באילת. בהמשך הובן כי ההודעות (המותרות בחוק), אינן נשלחות רק מטעמו של מועמד אחד.

הקדמה בנושא: כידוע, ב-1 בדצמבר 2008 נכנס לתוקף תיקון לסעיף 30א’ לחוק התקשורת, התשס”ח–2008. התיקון לחוק אוסר משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור של הנמען. מטרת החוק למגר את תופעת ההפצה ההמונית של פרסומות בלתי רצויות המכונה “ספאם” (או “דואר זבל”) באמצעות רשת התקשורת. אלא שהחוק חל אך ורק על פרסומת מסחרית, ולא על תעמולת בחירות. במקרים כאלה, שבהם מתנהלת מערכת בחירות ומועמדים רוכשים מאגרי תושבים (בד”כ), הם מתבקשים להוסיף את המילה “הסרה” בצירוף לינק כדי למנוע הטרדות חוזרות ונשנות.

ואם בכל זאת הוטרדתם, תוכלו לפנות רק לחברת הסלולר כדי שזו תחסום את אותו מספר ממנו נשלחים המסרונים. ניתן כמובן לפנות אל השולח ישירות – ולבקש ממנו להסיר את המספר האישי מהמאגר שקיים אצלו.

מדוברות המטה של גבי קדוש, נמסר: “אנחנו מצרים על כך אם אדם שאיננו תושב אילת קיבל טלפון מהמטה שלנו בשגגה. המטה שלנו שולח הודעות עם אפשרות להסרה ע”פ חוק, וכל אדם שמרגיש שהתוכן אינו לרוחו יכול להסיר ובאופן אוטומטי לא יקבל יותר הודעות בעתיד. יתכן שנשלחות גם הודעות בשמנו שלא מהמטה שלנו, ועל כך אין לנו שליטה. אם אותה מתלוננת ממשיכה לקבל הודעות נשמח לקבל את פרטיה ולהתנצל, וכמובן להסיר אותה מרשימת התפוצה שלנו”.

אציין כי פניתי אל גבי קדוש אישית – והוא ביקש את מספר הטל’ של הגברת בכדי להתנצל בפניה “ולכבד את בקשתה”, כלשונו. 

אלא שכאן זה לא נגמר. בשיחה עם המתלוננת, כאמור לעיל’ תושבת גבעתיים, אני מגלה כי הודעות דומות נשלחו גם מטעם מועמדים נוספים – אלי לנקרי, יעקב קיסוס, ובחלקם נעשים סקרים ממספרים שונים – ללא תוספת לינק ל”הסרה”.

“בהתחלה עוד חסמתי מספרים, אבל הגיעו עוד ועוד”. לדבריה, המועמד יעקב קיסוס השיב למתלוננת באופן אישי וביקש את הנייד שלה, בהודעה פרטית. “הצרה היא שתיבת ההודעות שלי מפוצצת ממערכת הבחירות של אילת ואינני יודעת את נפשי”, כתבה לו. קיסוס (או מי מטעמו) התנצל והבהיר מיידית: “מעביר הנייד לביטול מהמערכת שלי”. הודעות נוספות מטעמו של קיסוס – לא הגיעו עוד.

הודעות מטעם המועמד אלי לנקרי, המכהן ראש העיר בפועל, הגיעו לנייד שלה והיא פנתה להסירן – אולם, למרות פנייתה באמצעות הפייסבוק, לא נענתה לשביעות רצונה. “אינני תושבת אילת ובכל זאת מקבלת אינספור הודעות טלפוניות ממך או מי מטעמך. כל ניסיון לחסמן עולות בתוהו”, כתבה בתגובה שפורסמה לעיני כל. “שלום לך” הושב לה ממנהל העמוד. “אף תגובה לא נמחקה (אשמח אם תראה לי כזאת) וכמובן שלא שוחחתי עם אף אדם שלא מופיע ביומן העבודה שלי, ודאי וודאי לא הטרדתי (ואשמח לקבל גם הקלטה אם יש לך כזאת). אני מציע לכולנו להיות טובים ולפני הכל לבחור בטוב”. אציין כי מתלוננת התייחסה למסרונים, התגובה מתייחסת להקלטות טלפוניות.

פניתי אל לנקרי באופן אישי – הוא התעלם מהודעתי, הגם שהבחין בה, ולא התייחס לפניותיי. באם יחליט להגיב בנושא, נעדכן את תגובתו.

לזירת הבחירות של אילת 2021 – לחצו כאן או על התמונה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן