news08.net/ads.txt

הצלחה אישית ועסקית בשישה שלבים פשוטים

רבות דובר ונכתב על הצלחה ומשמעותה. מתכונים רבים פורסמו, נכתבו, לכל אחד יש את הדרך המובטחת שלו ליצירת אותה הצלחה נכספת והאמת? אין דרך אחת להצלחה. על מנת לדעת את הדרך להצלחה, צריך תחילה להגדיר מה זאת הצלחה בכלל.

האם הצלחה היא יותר כסף? בתים? רכבים מפוארים? או שהצלחה בכלל היא היכולת להיות מאושר? מסופק? נמצא על מסלול ההגשמה העצמית והרוחנית? הרי כמעט בלתי סביר שאדם יגדיר את עצמו מצליחן, כאשר הוא רעב ללחם. לעומת זאת פגשתי כמה וכמה אנשים עשירים ביותר שהמרחק בינם לבין אושר ושמחת חיים כמרחק כדור הארץ מקצה היקום.

על מנת לעשות את החיים פשוטים, היות ואני מאמין שפשטות היא פשוט גאונות, אסכם לכם את ההגדרה הפשוטה, ולדעתי הנכונה, של הצלחה ומשמעותה. הצלחה היא תפיסה אישית של המציאות שבה אני חי כאדם, תפיסה נקודתית ורגעית העוסקת בזמן הווה, המשלבת מצב כלכלי עם מצב ערכי, העומדים לשביעות רצוני. בקיצור, הצלחה היא השילוב המנצח של כסף וערכים. גם זה וגם זה, לא זה על חשבון זה.

השיטה שבה אני פועל שנים ובאמצעותה אני מאמן ומוביל רבים אחרים, היא שיטת ששת השלבים שפיתחתי. מדוע שיטה זו הומצאה? כי בני אדם אוהבים לפעול בתוך מסגרות ושיטות. זה עושה לנו סדר, מבנה, בטחון. השיטה מבוססת על מאות ואף אלפי תהליכי אימון והדרכה של מנהלים, עובדים, זוגות ומשפחות ונובעת מתוך עשייה אינטנסיבית ומקיפה של מעל לעשור שנים בליווי בני אדם לעבר המטרות שלהם. השלבים הם פשוטים להבנה, אך מאתגרים לביצוע :

שלב ראשון – צילום מצב והכרת תמונת המצב

ממש כמו ברפואה, טרם מתן הטיפול הרפואי, עוסקים הרופאים והצוות בשיטות אבחון מקיפות, על מנת לדעת עם מה הם מתמודדים והיכן נעוצה הבעיה הרפואית. ללא אבחון איכותי ונכון, הסיכוי למתן מענה איכותי עד כדי הצלת חיי אדם, קלוש.

כל אדם או ארגון, צריכים לעסוק בראש ובראשונה בחקר מצבם, היתרונות והחסרונות שלהם, מה עובד מעולה ומה ניתן לשיפור, היכן החולשות והיכן החוזקות. תמונת מצב זו תהווה בסיס חשוב ביותר להמשך התהליך.

שלב שני – הצבת יעד ברור

הצבת יעדים ומטרות בדרך כלל מפחידה בני אדם. אנחנו חוששים לטעות ולהציב מטרה או יעד בלתי ניתנים להשגה. הפחד הגדול ביותר של בני האדם, הוא הפחד מכישלון. פעמים רבות אני נתקל באנשים מוכשרים ביותר, מלאי מוטיבציה להצליח, אך בהגיעם לרגע שבו הם צריכים או מתבקשים להציב את היעד שלהם, הם משפילים מבט ומנסים להתחמק ממהלך שכזה.

הציבו יעד ברור המגדיר את השאיפות שלכם, לאן אתם רוצים להגיע. אל תאפשרו לפחד לשלוט בגורלכם ולהגדיר עבורכם את מה שמגיע לכם.

שלב שלישי – תכנית פעולה

ממש כפי שמהנדסים ואדריכלים מכינים את תוכנית הבנייה של המבנה המפואר ביותר, אתם צריכים להכין לעצמכם תוכנית פעולה סדורה המבוססת על היעד והתוצאה אליה אתם שואפים. מי? עושה מה? מתי? כמה?

אל תוותרו לעצמכם. זאת עבודה חשובה ביותר בבניית הצלחה שלכם. ללא תוכנית מסודרת, לאן אתם הולכים? האם נשאיר את ההצלחה שלנו, את איכות החיים שלנו, ליד המקרה? התוכנית היא הבסיס שלכם, המסלול בו אתם עומדים להמריא לעבר היעד.

שלב רביעי – לדעת למכור

כולנו עוסקים במכירות מהיום הראשון שנולדנו. מכרנו להורים שלנו את הצרכים שלנו, תרתי משמע. אני מכרתי למורה שלי מדוע לא הכנתי שעורי בית, מדוע אני מאחר לשיעור. כשגדלתי מכרתי לאשתי את הרעיון הגאוני להתחתן איתי. היום כהורה לילדים אני יודע כמה קשה למכור להם את הערכים שבהם אני מאמין, או אפילו חוקים וכללים לחיים משותפים.

התקשורת שלנו כל כך חשובה להצלחה שלנו. רוב מערכות היחסים קורסות לא בשל המהות, אלה בשל התקשורת הלקויה. אנחנו לא באמת יודעים למכור את הרעיונות שלנו ומתפלאים מדוע לא מבינים אותנו.

בנו לעצמכם את תסריט השיחה שלכם, הדרך שבה אתם משווקים את עצמכם, כדי שאנשים אחרים יקנו את מה שיש לכם לתת בעולם הזה. תתאמנו על הדרך שבה אתם מעבירים מסר, תקשיבו, תבקשו משוב ותלמדו.

שלב חמישי – מוטיבציה

הרכב המפואר ביותר בעולם, לא ינוע ללא מנוע או אמצעי הנעה אחר. גם אם אתם תהיו המוצר הטוב ביותר שיש למכור, בלי יכולת לקום בבוקר ולהניע את עצמכם לעבר המטרה, דבר לא יקרה. על מנת להניע את עצמנו בצורה עקבית ובלתי מתפשרת, אנחנו צריכים לדעת לנהל את הרגש שלנו.

כדי לנוע לעבר היעד הנכסף, תזכירו לעצמכם את הסיבה לבחירת היעד ואת החשיבות של היעד הזה עבורכם, בכל רגע נתון. אל תאפשרו לקולות, צלילים ומעשים של אחרים, לנהל לכם את החיים.

שלב שישי – עמידה במילה

אנחנו יצורים תקשורתיים, מפזרים מילים והבטחות לכל עבר. מדוע? אנחנו אוהבים לתקשר עם עצמנו ועם אחרים. כמה פעמים בחייכם אמרתם שתעשו דבר מה, מאוד חשוב לכם או לאחרים וברגע האמת נעלמתם ? העמידה במילה, בצורה חסרת פשרות, היא הבסיס החשוב ביותר להצלחה של כל אדם, בכל מקום, בכל משימה. אנחנו חולים לרוב במחלה נוראית המכונה “תרצת נפוצה”, מחלה שבה התסמונת מאוד ברורה : תירוצים, תירוצים ועוד תירוצים יצירתיים.

כל השלבים המקדימים לשלב זה הם שלבים מהנים ונוחים.
זה מאוד מהנה לבחון את עצמך ולהכיר את החוזקות והחולשות שלך, זה אפילו כיף להציב מטרה ויעד מרגשים. להכין תוכנית פעולה? קצת מעצבן אבל אפשרי. לעסוק בהיבט התקשורתי של חיי? מעולה! להתאמן על שליטה ברגש ולהניע את המוטיבציה שלי? גדול.

אבל לרדת למגרש ולהתחיל לעשות? באמת לעשות את מה שנדרש מבלי להפסיק גם שקשה ומעייף? זה לא כל כך מתאים.

אבל זאת הדרך היחידה להצלחה, חיבור של מילים למעשים.

בהצלחה – ביצירת ההצלחה שלכם ותזכרו – תפסיקו להפחיד את עצמכם ותעשו מעשה – מקסימום זה יצליח!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן