הקשישים לשחמון: עירית אילת מתכננת הקמת בית דיור מוגן בשכונה; בין הדיירים העתידיים: צרפתים ומקסיקנים

משאירים את הקשישים בעיר אילת: עירית אילת מתכננת הקמה של בית דיור מוגן ראשון בעיר, הנמצא לפני קבלת היתר. המדובר במתחם שיכלול 156 יח”ד בשלושה מבנים בני 4 קומות בשכונת שחמון. הפרויקט יוקם על ידי חברת האחים אוזן ויכלול יחידות דיור בשטח של 40 מ”ר ו-12 מ”ר מרפסת וכן שטחים ציבוריים שבהם חדר כושר, בריכת שחייה פנימית וחיצונית, חדרי חוגים, קפיטריה ועוד.

הסיבה להקמת המבנה, כך נדמה, בסקר שביצעה העירייה בקרב כ-500 בני 60+ תושבי העיר אילת המהווה מדגם מייצג, ובו התגלה הביקוש לדיור מוגן יוקרתי. על פי ממצאי הסקר, 150 משפחות ויחידים מעוניינים להיכנס לדיור מוגן איכותי, רק 44 משפחות ויחידים מעוניינים להיכנס לבית דיור מוגן סטנדרטי. עירית אילת מדווחת עוד כי ישנה אוכלוסייה יהודית בחו”ל – צרפתים ומקסיקנים) – שמחכים לעלות לארץ ולהתיישב באילת עם בני משפחותיהם מהגיל השלישי באם יהיה פתרון דיור מותאם עבורם. המלצות הסוקר היו להקים בית דיור מוגן יוקרתי ובו לפחות 250 יחידות דיור, ולא עוד בית דיור מוגן סטנדרטי. 

לצד המתחם הפרטי שייבנה על ידי האחים אוזן, פועלת העירייה לקדם מכרז BOT (Build, Operate, Transfer) על קרקע ציבורית לבניית מתחם נוסף של דיור מוגן ובוחנת מספר חלופות לכך. בהתאם לתכנון ראשוני יכלול המתחם 3 מבני מגורים – דיור מוגן בני 3-6 קומות המחוברים ביניהם בקומת הקרקע. במבנים יהיו כ-300 יחידות דיור מוגן בגדלים של 2, 2.5 ו-3 חדרים בשטחים של 45-65 מ”ר ליח”ד. בכל מבנה תהיה חצר פנימית אליה פונים החללים הציבוריים. קומת הקרקע והמרתף יכילו את רוב החללים הציבוריים החל מלובי מפואר, בית קפה, מספרה, מינימרקט, שטחי הסעדה, חדרי פעילות וחוגים שונים, אולם הרצאות, בית כנסת, חדר כושר, חדרי ספא ובריכה חצי אולימפית מקורה. בנוסף תוכננה גם מחלקה סיעודית במתחם שתתפקד כיחידה נפרדת עם כניסה פרטית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שרה
שרה
2 years ago

קודם תדאגו לרווחת הזקנים שגרים באילת מעל 50 שנה.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שרה
שרה
2 years ago

קודם תדאגו לרווחת הזקנים שגרים באילת מעל 50 שנה.

דילוג לתוכן