הרבנים הגדולים של אילת אומתו כנשאי קורונה; לקראת סוכות: האכיפה תוגבר; ראש העיר: “אל תהפכו את החג הזה לחג של חפלות”

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי קיים אתמול מפגש וידיאו עם התושבים באמצעות הזום ובה עדכן על הנגיף ‘שמטלטל את העולם ולא פוסח על העיר אילת’. הוא התייחס לנושא התפילות בבתי הכנסת ואמר: “כבן לשושלת רבנים ובני רבנים, שהתחנך בישיבה, אני מבקש בכל לשון של בקשה להימנע עד כמה שרק ניתן מהתקהלויות בבתי הכנסת. כמות הנבדקים בבתי הכנסת בעיקר כשמדברים על החלקים הפנימיים של בתי הכנסת היא רבה. חלק גדול מהרבנים הגדולים של העיר אילת נמצאים במצב של מאומתים – אני חייב להגיד את זה כדי לא להקל ראש בעניין דווקא בעת הזו. התפילה היחידנית היא התפילה הנכונה ולא רק שלא נקל, עם כל הכאב אנו נחמיר ונגדיל יותר ונגרום לכך שפעולות האכיפה יגיעו – כדי להגן על הבריאות שלכם”.

ראש העיר היה נחוש מאוד בדבריו ואמר כי כעת “אילת היא בין הערים היותר ירוקות במדינת ישראל. על פי המדדים של משרד הבריאות העיר אילת היא עיר ירוקה, נקודה”, אך הוסיף באותה הנשימה כי “דברים כאלה יכולים להשתנות – אם עברנו את ראש השנה ויום הכיפור בצורה לא מפוקחת וחסרת אחריות יכול להיות שבעוד שבוע נהיה במקום אחר. נכון לאתמול, סך כל האנשים המוגדרים כמאומתי קורונה עומד על 165 אנשים, 2 אנשים שנמצאים בבתי מלון קורונה ושניים שמאושפזים בבתי חולים. יש כמה מאות אנשים שנמצאים בבידוד והמגמה היא מאוד ברורה – והיא הדבר החשוב מכל: לראות איך מפחיתים כל הזמן את כמות האנשים המאומתים החולים בעיר אילת ולשם אנו מכוונים”.

“לא נוכל לנוע קדימה, לפתוח את העיר ואת כלכלתה אם מצב החולי לא יהיה טוב”, הבהיר. “אם נוגדר כעיר אדומה כל הפניות שלנו לירושלים (הכוונה לשרי הממשלה – ל”ל) יהיו פניות שלא יעזרו – לא שהיום הפניות מי יודע מה עוזרות… אנו נאבקים, אבל יש לנו תשתית מוסרית ובריאותית מוצדקת לדרוש את הדרישות שלנו”. מאיר יצחק הלוי התייחס לעסקים באילת ואמר: “כולם  יודעים שכתוצאה מהסגר הקודם עסקים רבים נסגרו ולא נפתחו, מאות עסקים. נשארנו תקועים ברמה של 30 אחוזי אבטלה. היום על פי הדיווחים שיש לנו מעל 15,000 איש מפרנסים בעיר אילת במצב שאינם עובדים ויש לנו 19 אלף בתי אב”.

הסגר בשחמון בחודש שעבר (צילום אסף הדר)
הסגר בשחמון בחודש שעבר (צילום אסף הדר)

**

שלא נתבלבל, כשתעשיית התיירות סגורה זה משפיע כמעט על כל תושבי אילת, מי שעושה הבחנה קצת חי בעיר אחרת כנראה. כשמסעדה סגורה, בית מלון סגור ואטרקציה סגורה – זה משפיע גם על המתנ”ס השכונתי. הצענו לממשלה את תכנית ‘מגן אילת’ במסגרת כזו ייפתחו אזורי התיירות אבל אף אחד לא ייכנס לעיר אילת אם אין לו פספורט רפואי ואישור אירוח באחד מבתי האירוח באילת. “אם העיר תיפתח ותייצר תנועה של כ25 אחוז כלכלה, יש איזושהו סיכוי שאנו ממשיכים לשמור על איתנות בריאותית ועל כלכלתנו”, הסביר ראש העיר.

הפנים של מאיר יצחק הלוי אמרו הכל. “אני חייב להגיד שאני חרד לא פחות מנגיף הקורונה מהקורונה הכלכלית“, אמר. “אני יודע על מה אני מדבר כי עברנו סגר אחד ולכן הבקשה שלנו ממדינת ישראל היא להחריג את העיר אילת משום שמדובר בעיר עם אפיון תעסוקתי מיוחד שסגירתו מייצרת קושי גם כלכלי וגם נפשי”.

לקראת חג הסוכות אמר: “זהו חג שאנו מאוד אוהבים לארח ולהתארח, חג שתמיד יש קבלה של משפחות וחברים, חג יפה לכל הדעות ואני אומר בצורה הברורה ביותר: אנחנו מבקשים מכם ודורשים מכם הקפידו לא להפוך את החג הזה לחג של חפלות או שמזמינים כל דכפין. בקרבנו יש אנשים מבוגרים למרות שהיום אנו מבינים שהנגיף הזה פוגע בכולם – ולא רק במבוגרים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן