news08.net/ads.txt

הרב אפרים זלמנוביץ: ביד המפלגות הדתיות להקים ממשלת אחדות לאומית, בחירות נוספות יגדילו את הגירעון. ביטולן יסייע לצמצומו

הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה קורא למפלגות הדתיות להתאחד על מנת להציל את הממשל מהרס המשילות. להציל את הדמוקרטיה מפני כנסת שאיננה מסוגלת לשלוט. ממצב בו אין מלך בישראל. איש הישר בעיניו יעשה. “נוע תנוע הארץ כשיכור, והתנודדה כמלונה, וכבד עליה פשעה ונפלה ולא תוסיף קום” (הנביא ישעיה כ”ד כ’). המפלגות הדתיות כלשון מאזניים יכולים וחייבים להשפיע על כל הסיעות שיבטלו את חוק הבחירות הנוספות, המיותרות והמזיקות, ולהקים מיד את ממשלת האחדות.

כבר עתה אנו עדים שהיהדות היא הנפגעת העיקרית מההתמודדות באלול.

זכור נזכור! ייחודנו היא היא הערובה לביטחוננו!  יהודים! אחים! המאמינים באל אחד! אין מצב שאינכם מסוגלים להקים יחד ממשלה בישראל. מפני דרכי שלום, צו השעה! ימין ושמאל תפרוצו ואת ה’ תעריצו למהוי כולא חד (זוהר בראשית’).

הרמב”ן מונה במניין המצוות את כיבוש הארץ. בה נזכה ברישיון האומות. באין אחדות בישראל כיצד נזכה בתמיכת העמים לשיבת ציון. גאולת ישראל אמורה להביא את גאולת העולם. לתרום לגיבוש החברה האנושית על בסיס שוויון וצדק. פתרון סכסוכים בין האומות בדרכי שלום. בשעה שרוח האחדות תשרה עלינו נוכל לצפות לתמיכת ארה”ב ואירופה בבניין ציון וירושלים. עם ישראל מאוחד, אפילו כולם עובדי עבודה זרה, איש לא יוכל לעמוד בפניהם (תנחומא).

“בכה תבכה בלילה” (איכה א’ ב’) על קללה זו כתב בספר משנת שכיר “כל הצרות והמצוקות אשר סבלו בני ישראל עד היום הזה, הוא מטעם הפירוד והמחלוקת אשר נעשו מימות ירבעם ואילך”. כמו שאמרו חז”ל (יומא ט’ ב’): בית המקדש השני חרב בעוון שנאת חינם, זו הנמשכת ומתגלגלת עד עצם היום הזה. הנביא יחזקאל בבואו לבשר עת הגאולה האמיתית, מבשר אודות הגאולה העתידית: בני ישראל יתאגדו ויתאחדו לאגודה אחת ולא יחצו עוד לשתי ממלכות. וזה לשונו (יחזקאל ל”ז ט”ז) “ואתה בן אדם קח לך עץ אחד וכתוב עליו ליהודה ולבני ישראל חברו.. וקרב אותם אחד אל אחד לך לעץ אחד והיו לאחדים בידיך..” כי עיקר הגלות הוא משום סלע המחלוקת… יסבלו מעוון הזה עד ביאת משיח צדקנו אשר אז תתבטל השנאת חינם“.

השל”ה הקדוש (שער האותיות שער א’ אות ב’) מסביר על מה ולמה מכנים את עם ישראל בשם “כנסת ישראל” כי כולנו מכונסים ומתייחדים בסוד אחדות בורא עולם. אשר על כן, יש למנוע כל חלוקה ופירוד; שלא להתקוטט ושלא לעשות מחלוקת בישראל, יען הרעה הגדולה בכל העולם – היא המחלוקתרעה גדולה מעבודה זרה. אומר המדרש (ויקרא רבה כ”ו ב’): דורו של אחאב היו מנצחים במלחמותיהם אף שהיו עובדי עבודה זרה, מפני שהיה חיבור ושלום ביניהם, ודורו של שאול היו מנוצחים במלחמה אעפ”י שלא היה בהם חטא, מפני שהיו דלטורין מחרחרי ריב ביניהם. וסוד הענין כי אנחנו כנסת ישראל מיוחדים בסוד האחד האמיתי, וכשיש מחלוקת אז חס ושלום יש חלוקה ופירוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן