news08.net/ads.txt

הרב אפרים זלמנוביץ: צו השעה! הקמת ממשלת חרום להבאת שקט לתושבי הדרום

תושבי הדרום חיים תחת איום זה שנים. טרוריסטים מהלכים עליהם אימים. שגרת חייהם הפכו לבלתי נסבלים. לכן, טוב יעשה ראש הממשלה אם יפעל להקמת ממשלת חרום לאומית שתעניק לתושבי הדרום שקט וביטחון. נטרול המחבלים ופירוז עזה מכלי נשק, יביא חיי רווחה ושגשוג, לנו ולתושבי עזה. לכן, צו השעה! מיטוט שלטון החמאס אם בדרכי שלום אם במלחמה.

כתוב בתורה (ויקרא כ”ו ג’) “אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם. ונתתי גשמיכם בעתם. ונתתי שלום בארץ.. והייתי לכם לאלוהים ואתם תהיו לי לעם”. לנגד עינינו מתממש חזון נביאי ישראל. ארץ ישראל שייך לעם ישראל על פי תורת ישראל. הנה קרוב היום שכל באי עולם יכירו בזכותנו ההיסטורית על ארץ הקודש ויתרמו לפיתוחה ושגשוגה.

אין די בכך. יסוד קיומה של החברה הישראלית מושתת על מוסר התורה. זה סוד נצחיותה. זו מחייבת אהבה לאדם באשר הוא אדם. על הפסוק  “ואהבת לרעך כמוך” (ויקרא ח”י י”ט)  אמר רבי עקיבא: זה כלל גדול בתורה. על הפסוק שם “זה ספר תולדות האדם” אמר בן עזאי: זה כלל גדול יותר (תורת כוהנים קדושים פ”ד י”ב). מצוות עשה לאהוב כל אחד מישראל כגופו. והמתכבד בקלון חבירו אין לו חלק לעולם הבא. נזכור את הלל שאמר לאותו גר שבא להתגייר וביקש ללמוד אצלו את התורה על רגל אחת: מה ששנוא עליך, לחברך לא תעשה – זה כל התורה (שבת ל”א א’). הבאת שלום בין אדם לחבירו בכלל המצווה.

לחיזוק הדמוקרטיה בישראל, טוב תעשה הכנסת ותאחד שורותיה, במטרה להשיב את השקט לדרום. מדרש התנחומא מגלה את סוד כוח האחדות: אפילו כל ישראל עובדים עבודה זרה רחמנא לצלן, אם יהיו מאוחדים, אין כוח שבעולם היכול להם. יען כי אחדותנו היא היא הערובה לביטחוננו. דאגה כנה לתושבי העוטף מצד הממשלה ישיגו את שלום באיזור.

כתוב בתורה (דברים י”ז ח’) “כי יפלא ממך דבר למשפט… דברי ריבות בשעריך… וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר ה’ אלוהיך ובאת…  אל השופט אשר יהיה בימים ההם. ודרשת והגידו לך דבר המשפט ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך… לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל” (דברים י”ז ח’). הרשות השופטת תוודא שהאזרח יקבל את מלוא זכויותיו, אם יהודי אם בן המיעוטים. עד יום בו יעלו כל העמים אל ירושלים ללמוד ממוסר תורת ישראל איך להעניק לאזרח את זכויותיו. כיצד לבנות חיי שיתוף ליסוד בניין חברה צודקת ושוויונית.

“וידבר ה’ אל משה לאמר. דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני ה’ אלוהיכם” (ויקרא י”ט א’). תורת כוהנים כתב “אם מקדשים אתם עצמכם מעלה אני עליכם כאילו קידשתם אותי”. מקשה בעל האור שמח על פי המורה נבוכים: הבורא אינו צריך לשום שלמות זולתו. קדוש הוא מקדושים. אי הכי כיצד ישיג האדם את מעלת הקדושה?!  ומבאר: בהיות האדם בעל בחירה חופשית, בכוחו לקבל בשכלו הישר החלטה נבונה ויבחר בטוב. ככל שיקיים יותר מצוות וירבה יותר אהבה בין הבריות, נמצא מקדש שם שמים ברבים ומחיל קדושה מהמקור העליון על כל הארץ. יהנו ממנה יהודים ובני מיעוטים בשווה.

הרמב”ם (הלכות תשובה פ”ה ה”ב) אמר שכל אדם ראוי לו שיהיה כמשה רבינו. כל אדם מסוגל לעשות בחירות טובות ולהתעלות במעלות הקדושה כמשה רבינו. לא בכדי אמרו על רבינו משה בן מימון: ממשה עד משה לא קם כמשה. “אל כל עדת בני ישראל” מבאר בעל אור החיים הקדוש: אל יחשוב האדם כי רק יחידי סגולה מסוגלים לעלות במעלות אלא כל אחד ואחד חייב ומסוגל ויכול לבחור בטוב ולהתקדש ולהרבות קדושה על הארץ הקדושה.

נמצא; כל חבר כנסת שירים ידו למען האחדות ויפעל וירבה אהבת חינם, יזכה להשפיע שפע ברכה ושלום על ארץ ישראל כולה. על כל תושביה אזרחיה יהודים ובני המיעוטים, כולם יחד כולם כאחד. זכור נזכור! כוחנו בייחודנו ואחדותנו היא הערובה לביטחוננו. אמן כן יהי רצון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן