news08.net/ads.txt

הרב הראשי של מזכרת בתיה: לפרסם תו סגול שיאפשר פתיחת בתי הכנסת עד חג שבועות

לאור דיון עם פרופ’ כרמל ערמון מ”אסף הרופא” אנחנו מציעים לכלול בהנחיות: חובה לבצע חיטוי יסודי ולאוורר את בית הכנסת, מתן פתרונות למיזוג בית הכנסת שבלעדיו אי אפשר לקיים התפילות.

 

לוודא שמירת המרחק בין מתפלל ומתפלל על ידי סימון ברור, יוצב שומר בכניסה שימדוד חום לבאים בשערי בית הכנסת, חלוקה למניינים ייקבע ע”פ רישום מוקדם לפני שבת קודש, השומר לא יאפשר כניסה לחולה אפילו עם צינון קל ביותר, השומר יאפשר כניסה רק למתפלל שיש לו מרחב מתאים לשמירת המרחק, השומר יוסמך לא לאפשר כניסת מתפלל ללא מסיכת n95  או kn95 ללא שסתום, לייחד סידור וחומש. לחטא הידיים בכניסה לבית הכנסת ואחרי כל מגע, אסור להתקהל בביהכנ”ס ומחוצה לו וכל מתפלל או מתפללת יתייחד עם בוראו.

אין לנשק מזוזה או ספר תורה ואף להושיט יד וכל מגע בין המתפללים, בקריאת התורה רק בעל הקורא לבדו ימצא ליד ספר התורה, יתקיים רישום הנכנסים בשערי בית הכנסת ולשבת יעשה רישום מראש, יש לברר איך ניתן למדוד חום ולבצע רישום מבלי לחלל את השבת קודש.

הרב אפרים זלמנוביץ הוסיף: “בתוקף תפקידי כרב המושבה מזכרת בתיה, הוריתי על סגירת בתי הכנסת במושבה מיד עם פרוץ המגיפה וצוויתי על תושבי מזכרת בתיה לקיים את ההנחיות של משרד הבריאות ככתבן וכלשונן ופסקתי שכל המפר אותן  דינו קרוב לשופך דמים. חובה לקיים ההנחיות מדין פיקוח נפש כאמור “ונשמרתם מאד לנפשותיכם” (דברים ד’ ט”ו). אמר רב יהודה אמר שמואל “וחי בהם” (ויקרא ח”י) ולא שימות בהם (יומא פ”ה ב’)”.

הפרי מגדים כתב: ואפילו ספק פיקוח נפש דוחה שבת. והפלא יועץ כתב: שאפילו ספק פיקוח נפש דוחה את כל התורה לכן במגיפת הקורונה חובה להימנע מלהידבק וחלילה להדביק אחרים מחשש לשפיכות דמים ממש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן