news08.net/ads.txt

הרופאים בקפלן חיברו מחדש את הצוואר לראשו של חננאל בן ה-87

חננאל מדר (87), תושב רחובות מאז 1929, הובהל לפני מספר ימים אל חדר המיון בבית החולים קפלן לאחר שהתמוטט במקלט הבניין בו הוא מתגורר

. בעקבות המקרה ראשו נחבט בקרקע וגרם לפריקת הראש מהצוואר. הגולגולת החלה לצנוח קדימה ומטה כלפי חוט השדרה. הוא הועבר למחלקה האורתופדית, בניהולו של פרופ’ יונהקוסשווילי, ובה בוצע ניתוח מורכב ביותר ע”י ד”ר פלג בן גלים, מומחה לניתוחי עמוד שדרה, שנועד לקבע את הגולגולת לצוואר.

במהלך הניתוח נלקח שתל מחלקו העליון של עצם הזנב והונח על גבי החוליה המרוסקת ובכך הציל את חייו של מדר. בימים האחרונים הוא החל לנוע בכוחות עצמו לשביעות רצונם של הרופאים.

%d7%93%d7%a8-%d7%91%d7%9f-%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%a0%d7%a0%d7%90%d7%9c-%d7%95%d7%94%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%a8%d7%94לאחר הניתוח שיחזר: “עליתי על הכיסא עם מנורה ביד ימין ובית מנורה ביד שמאל. ניסיתי לסובב את המנורה הישנה ואז הרגשתי שהמשטח של הכיסא מתפורר והרגל שלו נשברה. קרסתי לרצפה וקיבלתי חבטה חזקה מאוד בצוואר. שכבתי בתנוחת וולד. ניסיתי לקום ולא יכולתי. ואז חשבתי: איך אצעק? מי ישמע אותי? למזלי הטלפון הנייד היה בכיס האחורי והצלחתי להגיע אליו ולהתקשר לאשתי, בתיה”. אשתו ירדה למקלט וראתה אותו שוכב מכוסה בדם ונאנק מכאבים. היא הזעיקה אמבולנס שהעביר אותו לחדר המיון בבית החולים קפלן.

ד”ר פלג בן גלים: “הראש נחבט בקרקע עם אבחנה של שבר פריקת הראש מהצוואר וריסוק של החוליה הצוואר הראשונה. הגולגולת החלה לצנוח קדימה ומטה כלפי חוט השדרה והוא לא יכול היה להזיז ראש וצוואר. בשל מצבו מסכן החיים ביצע צוות האורתופדיה ניתוח מורכב ביותר שבו קיבענו את הראש לפינים חיצוניים ממתכת ואיתם יכולנו להעמיד את הראש חזרה למקומו תחת שיקוף בחדר ניתוח תחת ניטור בעזרת אלקטרודות מיוחדות שאיפשרו לחבר את חוט השדרה לראש ללא פגיעה עצבית”. הניתוח הוגדר בהצלחה וחננאל החל ללכת בעצמו בסיוע של צוות הפיזיותרפיסטיות. הוא צפוי לתהליך שיקום ויוכל לשוב בקרוב לחיי שגרה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן